Destination Gotland Opiniões 50

TrustScore: 2 em 5

2,1

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 1 em 5 estrelas

Som gotlänning är jag väldigt missnöjd med Destination Gotland. Prisbild,Kundservice (personalen i sig är trevliga,) är svåra att få tag och långa ledtider. Reser 3-4 ggr per år. Prisbilden på fa... Ver mais

Classificada 5 em 5 estrelas

Dom är grymma på allt möjligt , dom vet vad dom gör och är seriösa. Mysig färja på sommarkvällar allmänt mysigt. Helt galet hur bra de byggt färjan också den orkar så mycket. Människor, bilar, osv. G... Ver mais

Classificada 1 em 5 estrelas

Destination Gotland får statliga bidrag för att upprätthålla Gotlands "landsväg till fastlandet". Trots det skyller de sina höga biljettpriser på ökade bränslekostnader. När bränslepriserna sjunker an... Ver mais

Classificada 1 em 5 estrelas

Sveriges sämsta rederi, ockerpriser och behandlar oss som bor på ön som lort. Rabattkampanjer som ytterst få hinner utnyttja enligt först till kvarnförfarandet. Hade aldrig bosatt mig på ön idag med d... Ver mais

Informações sobre a empresa

  1. Serviço de ferry

Escrito pela empresa

Destination Gotland AB bedriver ett av Europas modernaste trafiksystem till sjöss. Flottan består av tre snabbgående fartyg, varav två fartyg som drivs med flytande naturgas (LNG) och biogas (LBG). Under 2023 transporterade vi cirka 1,7 miljoner passagerare, 540 000 personbilar och 760 000 längdmeter gods. Under sommarsäsongen kör vi upp till 18 turer per dygn. Destination Gotland har ca 400 årsanställda och huvudkontoret i Visby. Vi ställer höga krav på oss själva när det gäller den tjänst och service vi levererar i vår verksamhet.


Informações de contacto

2,1

Mau

TrustScore: 2 em 5

50 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico de convites para avaliação

Esta empresa não convidou os clientes, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 5% das suas opiniões negativas

Geralmente responde dentro de uma semana

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 1 em 5 estrelas

Som gotlänning är jag väldigt missnöjd…

Som gotlänning är jag väldigt missnöjd med Destination Gotland. Prisbild,Kundservice (personalen i sig är trevliga,) är svåra att få tag och långa ledtider.
Reser 3-4 ggr per år.
Prisbilden på fartygen är väldigt dyrt, speciellt mat och dryck sett till vad man får. Mata barn innan avfärd är ett tips.

17 de abril de 2026
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

ni som kör båten förtjänar det bästa , wow!:)

Dom är grymma på allt möjligt , dom vet vad dom gör och är seriösa. Mysig färja på sommarkvällar allmänt mysigt. Helt galet hur bra de byggt färjan också den orkar så mycket. Människor, bilar, osv. Grym! förstår varför färjan är dyr.. det är ju inte lätt och köra en stor färja med många människor! /Livia.
ska åka på fredag 11.30 hoppas vi ses!

25 de maio de 2026
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Destination Gotland can show some flexibility

The company can show some flexibility. I had a trip from Nynäshamn to Visby and back over a weekend. Unfortunately, the return trip was booked 1 march instead if 1 february, both Sundays, so i slipped a month when booking. No warning from the system that return is over 1 month away. I booked with Minipris so DestinationGotland just respond its my own problem. So i had to buy a new return ticket and just throw the other with no refund.
Im not impressed by this behavior, its obviously a mistake.
If will choose other places for a weekend trip.

1 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Everytime we travelled outside Gotland…

Everytime we travelled outside Gotland to our Homeland for example if our luggage weigh over 25 kls we have to pull it out and they want us tonput it in a plastic bag.. But here is more funny that after we pull out the over kilos of the luggage they want to put it also in a checkin.🫣😃 Really? Are you serious of what is your regulations are? This is the a big hustle for all of us who traveled specialy outside Sweden who of course have an expected heavy luggages. Shout out to the rightful owner or management of the ship.👎👎👎👎The people who works there never assist you or help you either so whats the purpose of their job there? Theyre just looking you while doing yourself everything about the luggages. what a shame!

2 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Som vanligt har de prickat in…

Som vanligt har de prickat in kvällsfärjan till nynäshamn så att den anländer ett par tre minuter innan pendeltåget går.
Får stå ute och frysa i 30-40 minuter om jag inte köper deras båtbussbiljett till centralen

22 de dezembro de 2025
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Inställda färjor, ingen info, ingen ersättning

De har ställt in färjan båda gångerna jag har försökt åka till Gotland. De går inte ut med någon information, de har ingen öppen kundtjänst utanför kontorstiderna även om färjan blir inställd. Man får ingen form av ersättning eller kompensation. Man blir lämnad helt utan info och pengarna i sjön! Helt sjukt att ett företag i Sverige ens kan bete sig såhär illa, under all kritik! sen att biljetterna kostar mer än en resa utomlands är ju med helt sinnessjukt!
Kommer aldig mer försöka ta mig över till Gotland med färja igen!

19 de setembro de 2025
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Åker regelbundet o har reagerat på hur…

Åker regelbundet o har reagerat på hur priser ombord höjts mer än priser ute i samhället. Köpte senast 2 koppar te (självservering, pappmugg, varnt vatten o tepåse) för 64 kr (32 kr/st) vilket känns orimligt mtp vad man får för pengarna. Resultatet blir att undvika att handla ombord.

23 de setembro de 2025
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

TURLISTAN!

Som öbo sedan mer än tio år är jag är så hjärtligt less på att behöva resa med dessa båtar. Jag reser nästan alltid med Oskarshamnslinjen som endast i undantagsfall trafikeras av något annat fartyg än gamla slitna Drotten med obekväma så kallade vilstolar, kalla salonger och stark belysning även på natten. Värst är dock den urusla tidtabellen där det utanför sommarperioden ibland inte går några morgonturer på månader vilket innebär att man kommer fram till Oskarshamn på kvällen. Jag har sedan mer än fyra timmars bilkörning och får alltså välja på att köra halva natten eller betala lika mycket till för att övernatta. Reser jag via Nynäshamn blir bilresan dubbelt så lång. Jag har även försökt veckopendla till jobb på fastlandet men på grund av turerna fick jag välja på att resa redan söndag eftermiddag eller komma fram på måndag kväll och därmed förlora en hel arbetsdag varje vecka. Det här är oerhört långt ifrån landsvägsvillkor!

1 de outubro de 2025
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Destination Gotland: Bidrag, monopol och skenande biljettpriser

Destination Gotland får statliga bidrag för att upprätthålla Gotlands "landsväg till fastlandet". Trots det skyller de sina höga biljettpriser på ökade bränslekostnader. När bränslepriserna sjunker används det inte för att sänka priserna - tvärtom höjs biljettkostnaderna ännu mer. Samtidigt flyttas vinster och kapital vidare till moderbolaget, vilket gör att de statliga stöden i praktiken inte gynnar resenärerna eller Gotlands befolkning, utan snarare koncernens ägare.

20 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Bagageförvaring

Urdåligt att det inte finns möjlighet att låsa in bagage om man kommer till Oskarshamn lite tidigt, för att kunna gå runt lite och se sig om i Oskarshamn. Nej då fick man släpa runt på allt bagage!!!

1 de setembro de 2025
Opinião espontânea
Classificada 2 em 5 estrelas

Biljetter

Biljetter

Det står att man kan gratis boka om sin biljett om man köper flexi. Under min semester var tvungen att boka om min hem-biljett. Då kundtjänsten säger att jag behöver betala ca 700 till för kunna boka om biljetten.
Så flexi eller flexi plus biljetter, vad den heter är ett s k i t snack.

18 de agosto de 2025
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Vår hytt vår dubbelbokad

Vår hytt vår dubbelbokad. Så mitt i resan kom det in en man.

5 minuter senare kommer besättningen och skäller på oss. Slängde ut oss från vår hytt som vi betalt 700kr för.

Riktigt otrevlig personal. Aldrig mer.

28 de julho de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Destination Gotland

Resposta da Destination Gotland

Hej, Vi vill be dig att kontakta oss på info@destinationgotland.se för att reda ut vad som hänt och ersätta er för kupén. Med vänliga hälsningar Destination Gotland.

Classificada 5 em 5 estrelas

Tack lastpersonalen !!

Har en ömtålig bil som vi sätter stort värde på. Vid lastning på bildäck blev vi utbrutna ur kön och anvisades plats med stor plats utan risk för dörruppslag. Jättekram till lastpersonalen👍👍👍😁

12 de agosto de 2025
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Samma gamla ”sjöröveri ” som vanligt

Samma gamla ”sjöröveri ” som vanligt. Begränsat antal ”rabatt koder som alltid”.
Alla avgångar till 2025-08-31 ges 25% på person biljetter enkel eller t/r biljetter,
Betyder alla avgångar till 31/8 2025.
Det där har moderbolaget Gotlandsbolaget
kört i årtionden.
Framtida billiga biljetter var bara en myt.
”Dom finns inte nu”, ”Nu är dom tyvärr Slut”.
Ett fuskande bolag som betydande mängder skattemedel för att upprätthålla samhällsviktig trafik till en svensk glesbygd.

12 de agosto de 2025
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Stort tack till Helen på boknings…

Stort tack till Helen på boknings avdelningen för strålande bemötande och vänlighet i en stressad situation! Jag blir så glad av din genuina omtänksamhet och din insats vände katastrof till lycka 🙌! ❤️ . Tack Jessica

3 de julho de 2025
Opinião espontânea

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

As empresas podem solicitar opiniões enviando convites automáticos. Classificadas como "Verificada", pois se tratam de experiências genuínas.

Saiba mais sobre outros tipos de opiniões.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais