Independent Living Specialists Opiniões 

83
•
TrustScore: 1.5 em 5

1,7

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 2 em 5 estrelas

Very poor customer service. All I wanted was a service pre warranty expiry but getting an appropriate response took over a month - just never got the promised call and had to engage the warranty supp... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 1 em 5 estrelas

Do not use this company! Sold me a lemon of an electric wheelchair, absolutely no after sales customer service. No loan chair, no updates on what was happening to my chair. The absolute worst company... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 1 em 5 estrelas

Useless. These people have major issues with delivery. My advice is save your money and sanity and do not have anything to do with this unprofessional, incompetent company.

A empresa respondeu

Classificada 1 em 5 estrelas

An absolute disgrace. First man came out. He shat in out toilet. Then after our apartment was filled with his faecal odour, he broke our toilet seat. The company promised to reimburse us, but it’s bee... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Fornecedor de equipamento para mobilidade
  2. também em
  3. Farmácia

Escrito pela empresa

Independent Living Specialists are Australia’s largest retailer of homecare mobility equipment. We empower our clients to live more independently. At whatever stage of life you meet us, we will find mobility solutions to keep you moving through life. We are Australia’s number 1 retailer in homecare mobility and physiotherapy equipment. For more than 16 years, ILS has provided innovative mobility solutions and exceptional customer service across more than 60 retail stores in four states – New South Wales, Queensland, Victoria and South Australia, with more stores to come.


Informações de contacto

1,7

Muito mau

TrustScore: 1.5 em 5

83 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 100% das suas opiniões negativas

Geralmente responde em 14 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

1,7

Todas as opiniões

(83)

10 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 1 em 5 estrelas

Shameful company. Dishonest. Should be banned from using NDIS logo

As you can see, this company is a sham that is taking advantage of people with mobility issues. They should be stripped of their association with the NDIS. 6 weeks after a walker was never delivered and they will not refund or return any emails or calls. Don’t believe their replies below, they do nothing. Shameful.

UPDATE: It’s been a while since my review and all details have been provided to this company as per their response below, I have also emailed them twice. They have done nothing. Again, don’t believe their replies, they are a scam making a profit off’ve people with mobility issues. They don’t don’t care about anything but a profit and should be ashamed.

12 de dezembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi There

We sincerely apologise for the distressing experience you've encountered. Your feedback is invaluable, and we regret falling short of your expectations. To address this matter promptly, we kindly request your order number and a contact number. Our dedicated team is committed to thoroughly investigating the situation and taking corrective measures.

Your patience during this process is highly appreciated, and we assure you that we are actively working to resolve this issue to your satisfaction.

Best regards,

The ILS Team

Classificada 1 em 5 estrelas

After waiting 2 yrs for a chair- delay…

After waiting 2 yrs for a chair- delay being a left hand assist was ordered but they sent a right handed one.
Eventually deluver the chair and the mechanism appears dodgy compare to the trail chair.
2 weeks later nuts and bolts start falling off.
I call for urgent repair they cant find client in the system. Eventually get an appointment for urgent repair. For 3 days later.
Tech shows up says he has to put in a warranty claim and then order parts .
When asked for the chair to at least be rendered useable utill such time as he can repair mechanics he stated that heis order was to assess and that I had to rebook for the repair.
This business does not belong in this industry where peoples lives depend on equipment to get yhem to the shops medical appointments and dare I say just out of bed.
There is mo compassion no sense of urgency and absolutely no care given once they have your money. NDIS should reconsider their approval

19 de janeiro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi Carmelitta, Thank you for sharing your experience with us and we sincerely apologise for the service you have received from our team. Your feedback is important to us, we will be passing on this feedback to our management team to investigate further. If there is anything you would like for us to assist you with, please let us know. Again, we apologise for the experience you have had, thank you. ILS Team

Classificada 3 em 5 estrelas

Frustratingly hard to contact them online or through call

I placed an order for a shower commode chair for my client on 1st January 2024 from their website, I received invoice on the day I placed an order. Next two weeks I didn’t heard from them, neither they processed my order nor gave me any update on when it will be processed or delivered. I tried to contact them through call and their online form but couldn’t get in touch with them and they didn’t replied back as well. It was so frustrating so I post an review here and went to their showroom in Auburn, NSW. Their employees were very helpful there, she checked my order and gave me update. Because of the review here I received email update from them as well as update for the order. The order is now delivered and the product quality is good.
I recommend this store to buy the product but only from their showroom, don’t buy anything from their website. If you face any problem or want to contact them regarding your order it will be very hard to reach their online team.

16 de janeiro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi JT, Thank you providing further information about your order and experience. We apologise that you have had this experience with us while ordering for your client. We value your feedback and acknowledge our lack of communications. Due to the holiday period, our premium delivery service is behind on schedule. I have sent across your information to our team to investigate and follow-up on your behalf. Thank you for your patience. ILS Team.

Classificada 1 em 5 estrelas

Ordered manual wheelchair for outings…

Ordered manual wheelchair for outings in December tried to get through to head office was on hold for ages everytime was unable to contact. Sent emails asking to be contacted replied would receive call back in two days its been five no response. Contacted Warick Farm store they sent further email. Still no response. This is the worst service ever and to the most vulnerable clients. Will try and take further to get this store investigated want a refund to order chair from reputable store but doubt that this will be easy. I guess I'll just stay home until this is sorted

9 de janeiro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi Angela, Thank you for your feedback and also for sharing further information. We apologise for the experience that you have had since ordering the manual wheechair. We have today escalated this to our team who will investigate this further for you. Thank you, ILS Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Have been waiting since the 8 June 2023…

Have been waiting since the 8 June 2023 for an item ordered. Have contacted store several times and have even been into the store but have had no response to when the item will be delivered. Tried ringing again today but get a message saying that the mailbox is full. Customer service is non existent.

Item received after leaving this review. Just a pity it takes a bad review for any contact by this company.

3 de janeiro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Dear Vicki,

We sincerely apologise for the extended delay you've experienced with your order. Your patience is greatly appreciated, and we understand the frustration this situation has caused.

To expedite a resolution, could you please provide us with your order number and a contact number? We are committed to addressing this matter promptly and ensuring that your concerns are fully addressed.

Thank you for your understanding, and we look forward to resolving this issue to your satisfaction.

Kind regards,

The ILS Team

Classificada 1 em 5 estrelas

PREY ON SICK AND INJURED - AVOID

Did not respond to email request for wheelchair. Left on hold for 30 minutes then directed to leave voicemail in mailbox that was full. I can see from all the terrible reviews that this is a shonky business. This is shameful when they are in the business of supporting the sick and elderly. Shame on you. AVOID THIS BUSINESS - they will let you down like they have so many other’s SHAMEFUL
Update- just told to ad a reference number for my hire request OR THEY WILL DELETE MY UNFAVOURABLE REVIEW !!….Added the reference number - soooooo many poor reviews for this company AVOID

27 de dezembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi Tracy,

We are truly sorry for the inconvenience and frustration you experienced during this busy holiday period. The lack of response and the difficulties in communication you faced are not acceptable, especially at a time when our services are most needed.

We acknowledge that this period is critical for our customers, and we regret that we did not meet the expectations and trust placed in us. We are taking immediate steps to address these issues and improve our responsiveness, particularly during high-demand times like the holidays.

Your feedback is invaluable in helping us enhance our service quality. We sincerely apologise for letting you down and are committed to making things right. Please feel free to reach out to us directly at digital@ilsau.com.au for any further assistance.

Thank you,
ILS Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Horrendous customer service

I recently purchased a scooter from them, and the overall experience has been nothing short of disappointing. The issues with the scooter, including a battery that falls significantly short of the advertised specifications and improper assembly, have been exacerbated by the company's abysmal customer service.
Despite numerous attempts to seek assistance, the different departments, including the retail store where I made the purchase, have failed to provide any meaningful support. Instead of resolving the issues, they engage in a frustrating game of passing responsibility from one department to another.

I would strongly caution others against considering this company for their products, given the poor quality and unhelpful customer service.

11 de dezembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Thank you for taking the time to provide feedback about your recent experience with our scooter and customer service. We are truly sorry to hear that your expectations were not met, both in terms of the product quality and our support.

We take your concerns about the scooter's battery performance and assembly issues very seriously. It is our aim to ensure that all our products meet the high standards our customers expect. We also recognise that our customer service should have been more responsive and helpful in addressing your concerns. This feedback is invaluable as we work to improve our services.

Could you please contact us at digital@ilsau.com.au at your earliest convenience?

Thank you again for your feedback.

ILS Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Negative star - absolute worst experience

I would give a negative star if there is such an option. Tried contacting them to address a simple question that I couldnt find on the website. Called the 1300 number, managed to talk to someone and instead of transfering me to the specific deparment, I was told to hang up and dial again. Did exactly what was suggested and was left on hold which eventually led to asking to leave a voicemail. I also left my number and 2 days have passed, I still did not receive a call back. When I was put on hold, it was mentioned that I was number 1 in the queue but no one picked up my call. Tried again the next day, same experience. Absolute worst experience, 100% would not recommend. It's bussineses like these that make it hard for professionals to advocate and support their clients living with disability.

4 de dezembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi there,

We apologise for the inconvenience you've experienced. We take your concerns seriously, and we're committed to resolving this issue promptly.

Please contact us at digital@ilsau.com.au with full details of your request ie so we can raise this with the appropriate team.

Cheers,
The ILS Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Don't try to get a refund when they make a mistake!

I hired a wheelchair for my husband while we waited for NDIS approval to buy one. It was $50 a fortnight, taken via direct debit from my credit card.
On November 16th I cancelled the direct debit as we got the new wheelchair. Asked them to check that it was cancelled.
On November 22nd $50 was taken from my credit card which made it overdraw.
Numerous phone calls and emails, and it is now December 4th - I am still waiting for my refund.
Had the apology and the promise that an extra $50 would be added to make up for the inconvenience.
Now I've been asked for my bank details because apparently my credit card details were removed - so does that mean they don't have the original hire document.... with all my credit card details??
And they apparently only process payments on Thursdays so MORE time to wait.
Absolutely unacceptable. I am beyond frustrated and angry - not my mistake, I did everything right.

16 de novembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi Kim,

We apologise for the inconvenience you've experienced. We take your concerns seriously, and we're committed to resolving this issue promptly.

Please contact us at digital@ilsau.com.au with full details of your request ie hire number, contact details, etc so we can raise this with the appropriate team.

Cheers,
The ILS Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Rate this place needs 0 Stars

Rate this place needs 0 Stars!

Report this business!

Absolutely terrible service my little girl is isolated at home, not even able to go out in the car due to this companies ignorance over one year!

The CCO Stewart wont help her. He ignores communication for months on end.
Over one year of delays, lies and excuses.

I am a VERY DISGUSTED DAD!!!!

My daughter is going downhill, she hasnt been able to go out now for 6mths !!! Im at boiling point. She needs a wheelchair andvthey wont provide her with one forvthe meantime. Apparently they have hire equipment, but not for my little girl.!!!!!!

29 de junho de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi Tama,

We apologise for the inconvenience you've experienced. We take your concerns seriously, and we're committed to resolving this issue promptly.

Please contact us at digital@ilsau.com.au with full details of your request so we can raise this with the appropriate team.

Cheers,
The ILS Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Customer service team is MIA

Been trying to hire equipment, literally ILS just need to take my money and provide the hire service. Their entire customer service team has been unavailable for 2 days, when I call I can't even wait on hold as it directs to "this voicemail inbox is full" message and tells me to have a good day before disconnecting me. I've called multiple ILS offices for assistance and no one knows where the customer service team is or who is authorised to take my money and do the service (literally, I just want them take my money, isn't that the core function of a business?). This company shouldn't be allowed to work with disabled people who need this equipment. Someone answer your damn phone.

19 de setembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi Alexander,


We apologise for the inconvenience you've experienced. We take your concerns seriously, and we're committed to resolving this issue promptly.

To address your hire request, if our phone lines are full we also have our hire website at ilsau.com.au/hire for these requests. Our friendly staff at your local ILS can also guide you through your request.

Please contact us at as well:
Email: digital@ilsau.com.au

We hope that we can provide you with the service you require through these channels.

Cheers,
The ILS Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Contact details are useless. Impossible to contact anyone in this company. EIGHT options on the answering service not one to arrange off hire. Emails do not get a response either.

Contact details are useless. Impossible to contact anyone in this company. EIGHT options on the answering service not one to arrange off hire. Emails do not get a response either. My wife passed away a month ago but I have this constant reminder of her last days sitting here.
Service zero
Contractability zero
Compassion zero -

17 de setembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi James,

We apologise for the inconvenience you've experienced. We take your concerns seriously, and we're committed to resolving this issue promptly.

To address your off-hire request first, please contact us at:
Email: digital@ilsau.com.au

We want to address the eight contact details concern as well - where do you come across these?

We value your feedback and take it as an opportunity to improve our services. Your satisfaction is our priority.

Cheers,
The ILS Team

Classificada 1 em 5 estrelas

This company is absolutely a joke

This company is absolutely a joke. They keep you waiting on the phone for more than one hour and if by chance you tried to call at 4:00pm and after an hour you still on the phone they do not even bother to say that the place is close and you could be there for another hour.
They give you quotes and if you have a questions is nearly impossible to ask any changes
and for delivery is they do not have an item they do not tell you they just dont deliver but they dont return your money just keep it
There are other companies that are much better. I believe they

14 de setembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi Astrid,

We apologise for the inconvenience you've experienced. We take your concerns seriously, and we're committed to resolving this issue promptly.
We understand the urgency of your situation, and we apologise for the delay in response.

Please accept our sincere apologies for any inconvenience this has caused, and thank you for bringing this to our attention. We appreciate your patience and understanding as we work to rectify the situation.

For further assistance, please contact us at:
Email: digital@ilsau.com.au

We value your feedback and take it as an opportunity to improve our services. Your satisfaction is our priority.

Cheers,
The ILS Team

Classificada 5 em 5 estrelas

a huge thanks to the team at Ballina…

a huge thanks to the team at Ballina Independent Living Specialists, during a difficult time , the help and support given to us by both Charlene and Jacqui made it so much easier to deal with.
they clearly understand when help and care is needed ,

kind regards Darryl

14 de julho de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi Darryl, really appreciate the feedback. :)

Cheers,
The ILS Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Ordered a sizeable order

Ordered a sizeable order
After no delivery or email advising me of delivery I have sent email without reply

17 de julho de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi Mark, sorry to hear about this. Can you please provide us the email communication you sent out to us at digital@ilsau.com.au?

Classificada 5 em 5 estrelas

EXCELLENT Service at ILS Ballina NSW

ILS Ballina NSW. The staff at ILS went above and beyond to help us make the best of a bad situation. Following an accident the day before our holiday, we needed to hire mobility equipment to be able to attend a music festival. The friendliest staff ever at Ballina made it comfortable, realistic and easy for us to get the equipment we needed, offered to come back on a public holiday if needed and generally made us feel positive about our situation. The equipment was in perfect condition and worked extremely well over our hire period. Can't thank the team enough

6 de abril de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi Tracey,

Thank you so much for taking the time to share your positive feedback. It means a lot to us to hear that you were satisfied with your hire experience with the Ballina store.

Cheers,
The ILS Team

Classificada 1 em 5 estrelas

After sales service a joke

Shock absorbers broke on my mobility scooter. ILS wants $300 for replacement. UK list price is equal to about $100 to $125 aus. Then they tell me it is going to take 12 weeks or more to get them in. This is their exceptional after sales service they claim to have.

23 de março de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Independent Living Specialists

Resposta da Independent Living Specialists

Hi Graham,

We appreciate your feedback and are sorry to hear about your negative experience. In order to investigate the issue further, we kindly request that you provide us with your contact details so that we can reach out to you directly.

Thank you for your help in resolving this matter.

Best regards,
Team ILS

Classificada 1 em 5 estrelas

Dont engage with them for Special Needs Children

Worst service ever! I would never use this company. Escalated a complaint to a manager, then to COO. I received absolute disgusting service, disrespect and completely unprofesional. Sales and there staff are of importance to them, not clients needs! Called twice too, with no return call.

9 de fevereiro de 2023
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Take my advice everyone do not deal with this Company

Take my advice everyone, do not deal with this Company. Ordered my 90 years old dad the Electric Mayfair recliner chair middle of October. Paid full amount on the spot. Operator said we would receive confirmation via email that day. Never received the email and 2 weeks went by and NO CHAIR. Rang the company and they had no record of the chair being ordered, but they took our money. After numerous phone calls and dealings with that many different people they finally found the invoice. Now the chair is "in transit". Another 2 weeks go buy and NO CHAIR! Then all of a sudden they have the chair in Hoppers Crossing Branch. The chair gets delivered. Well the chair is not what we ordered and to top it all off is dirty and has been used. Maintenance man at the Aged Care Facility was quite shocked to say the least. After numerous phone calls again and alot of stress on my mum and dad we get a full refund and the second hand, soiled chair that they thought would be acceptable to my father is returned to the shop. NEVER, NEVER, NEVER ever would I recommend this Company to anyone, they should never be allowed to operate!!!!

14 de outubro de 2022
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Bought a 2 in1 walker wheelchair from…

Bought a 2 in1 walker wheelchair from lane Cove, footrest broke after 2 days, emailed issue with pictures to showroom,
Response from showroom was sent issue to service team. Tried following up status, two separate ppl replied with same note, issue with service team.
Called service team, advised I am in queue, no clear advice on when would be resolved.
On the meantime I have an unusable wheel chair limiting access.
This is not good enough, I even suggested I pay for a replacement until issue resolved.

11 de agosto de 2022
Opinião espontânea

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais