RED EVENTS & Distribution ltd. Opiniões 

155
•
TrustScore: 4 em 5

4,0

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 1 em 5 estrelas

Anderhalf jaar geleden bestelden we tickets ter waarde van ¢ 50 voor Harry Potter in Gent. Het geld ging van ons rekening maar de kaarten hebben we nooit gezien. Er werd ons gegarandeerd dat we ons ge... Ver mais

Classificada 5 em 5 estrelas

A wonderful experience at St George Hall in Liverpool with Mystery Ensemble. Impressed with the performance and will definitely keep an eye on future events. The only downside was the fact that con... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Went to see Vivaldi recomposed by Max Richter stage at the Bradford cathedral. What a truly wonderful experience! Such a beautiful venue, hosting beautiful music that was so well produced and planned.... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Last night I went to see a live orchestra at St Iberius’ Church in Wexford, and it was honestly one of the most beautiful experiences ✨ Mystery Ensemble performed some of the most beloved soundtrac... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Empresa de organização de eventos
  2. também em
  3. Gestão e promoção musical

Escrito pela empresa

RED EVENTS & Distribution ltd. is a dynamic and innovative company, led by a founder with extensive international expertise in curating and organizing extraordinary events within the cultural and educational realms. Our primary mission is to discover and showcase exceptional talents, including globally renowned artists, through captivating touring activities. At RED EVENTS & Distribution ltd., we are dedicated to creating unforgettable live music experiences and awe-inspiring performances. Our passion for curating extraordinary events knows no bounds, as we constantly explore new horizons and push the boundaries of our creative endeavors. Headquartered in the United Kingdom, our team of visionary professionals is committed to continual growth and the pursuit of groundbreaking concepts worldwide. We thrive on embracing fresh ideas, injecting innovation into every aspect of our work, and delivering unparalleled experiences for our esteemed clientele. With a profound understanding of the power of live entertainment, RED EVENTS & Distribution ltd. stands as a beacon of excellence, crafting extraordinary moments that leave a lasting impact on audiences worldwide.


Informações de contacto

4,0

Bom

TrustScore: 4 em 5

155 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 96% das suas opiniões negativas

Geralmente responde dentro de uma semana

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

4,0

Todas as opiniões

(155)

101 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 1 em 5 estrelas

This is hurting musicians

Just right now at one of the concerts and I got so desperate for some clue about what I am witnessing that I came across your post. I did some digging (trying my very best to keep myself distracted from what is happening on stage) and found out that this "candle light" franchise, find musicians last minute and than pretend that the chamber music is some norm of consecrated? Or that the people played before together? And to be honest, it sounds like a lie too. The guys are very together, they seem to be having very different intentions and directions, and, most painful, different tunings. The pieces are written "easily" so I don't think anyone thought to practice beforehand, or didn't have enough time. Also, I don't want to sound mean, but the group is (and most probably will always be) made up of... "Ok" musicians, if not meh. Where I am now, the first violin seems to have forgotten that the same note will be found on the same spot on the tongue.

Bottom line, I wish, if you already did buy some tickets, for the concert to "be postponed" or "canceled" and either get your money back or not. Just... Don't go.

Musicians deserve time to practice, good arrangements, and the financial incentive. This type of business must stop.

7 de novembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da RED EVENTS & Distribution ltd.

Resposta da RED EVENTS & Distribution ltd.

Thank you for sharing your thoughts with us. We are truly sorry to hear that the musicians’ performance did not meet your expectations.

We take such feedback seriously and will be sure to pass your comments on to the team. Your honesty helps us improve and continue developing our concerts. Thank you for taking the time to let us know.

Warm regards,
Red Events Team

Classificada 5 em 5 estrelas

One of the most beautiful concerts

One of the most beautiful concerts! Thank you, breathtaking music!

11 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da RED EVENTS & Distribution ltd.

Resposta da RED EVENTS & Distribution ltd.

Thank you for your feedback! We are sincerely glad that you enjoyed the concert.

Kind regards,
Red Events Team

Classificada 2 em 5 estrelas

NOT a candlelight experience (mis-sellling)

Went to Carmina Burana by candlelight yesterday.
The musicians (choir) were very good hence the rating is not even lower.
Other than that the experience was a complete disappointment.
In contrast to other « by candlelight » experiences, the atmosphere was completely lacking impact, quality, imagination, immersion.
Using a handful of candles does NOT turn a concert into a candlelight experience.

9 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da RED EVENTS & Distribution ltd.

Resposta da RED EVENTS & Distribution ltd.

Thank you for sharing your opinion. We sincerely regret that your overall impression of the concert atmosphere was not fully positive.
We value all feedback and use it to further improve the quality of our events.

Kind regards,
Red Events Team

Classificada 2 em 5 estrelas

So over priced

So over priced. The young musicians were clearly talented, but I have no idea who they were as there were no introductions or programmes. Vivaldi didn’t write Four Seasons for a string quartet, but that’s all we got on stage. And the concert was just one hour long. The performance was ok, about what I’d expect from a talented student ensemble.

I get the business model, but to pull off a quartet version of the piece, in a one hour concert for £30 a ticket you have to make it special. As a minimum programmes should have been provided. Or the performers should have engaged more with the audience.

At ~£15 a ticket, this concert would have been fine. But when you can see a whole world class symphony orchestra for £30, this was just too expensive.

4 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da RED EVENTS & Distribution ltd.

Resposta da RED EVENTS & Distribution ltd.

Thank you for sharing your feedback with us. We are sorry to hear that the ticket price did not meet your expectations.
Our pricing reflects various factors involved in producing the concert, including the venue, musicians, and overall experience. That said, we understand that the perceived value can differ from person to person. We truly appreciate your honesty — it helps us better understand our audience.

Warm regards,
Red Events Team

Classificada 2 em 5 estrelas

Poor communication no tickets

I had trouble getting anyone to answer emails or Instagram or Facebook messages to buy access tickets. Eventually a response but now I am attending an event tonight in York at 6pm but have no tickets despite having paid 2 weeks ago!

4 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da RED EVENTS & Distribution ltd.

Resposta da RED EVENTS & Distribution ltd.

We apologize for not being able to respond to you in a timely manner. We understand how unpleasant such a situation can be, especially when it concerns attending an event.

Your comment has been shared with the team, and we are already working on improving our internal processes to avoid similar situations in the future.

If you still have not received a response, please contact us by email at info@redevents.world. Thank you for bringing this to our attention.

Kind regards,
Red Events Team

Classificada 3 em 5 estrelas

It would be nice to have a introduction…

It would be nice to have a introduction of which piece

3 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da RED EVENTS & Distribution ltd.

Resposta da RED EVENTS & Distribution ltd.

Thank you for sharing your recommendation. We truly appreciate this kind of feedback, as it helps us grow and improve our events. Your suggestion will definitely be taken into consideration.

Warm regards,
Red Events Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Think twice before booking with this organizer

I attended the Vivaldi concert in Zuiderkerk, Amsterdam, and left feeling scammed and very sad for the young artists involved (all I can hope they get fairly compensated). The concept could be nice, but the execution is shockingly poor and clearly prioritizes profit over the actual performance.
Tickets were overpriced and misleadingly tiered (the front sections cost nearly double the back, even though the venue is quite small, making such pricing unreasonable.) During the show, the house lights were left on, making the audience brighter than the performers. No microphones were provided, so whenever the artists spoke, it was almost impossible to hear them, something unacceptable in a larger venue. Sadly, this isn’t new. I attended another of their events a few years ago and had similar experience: glossy advertisements, but a horribly organized show. If I had realized it was the same organizer, I would never have bought tickets again. Even the cheapest ticket at €30 felt like a waste. Please, organizers, you have to do something about this. I’ve seen many more similar reviews - it’s horrible that so many events are put together in such a poor way, it misleads the public and sets a very low standard for what cultural events should be!

6 de setembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da RED EVENTS & Distribution ltd.

Resposta da RED EVENTS & Distribution ltd.

Thank you for sharing your honest feedback. We are truly sorry to hear that the concert did not meet your expectations and left you feeling disappointed.

We understand how important the balance between ticket price, musical quality, and overall experience is, and we regret that this balance did not come across for you. Your comments are very valuable to us and will be carefully reviewed and shared with the team as part of our ongoing efforts to improve.

Kind regards,
Red Events Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Ordered tickets for an event by Red…

Ordered tickets for an event by Red Events by Eventbrite, but never received these. When requesting a repayment, Red Events took no action whatsoever to repay me. Horrible support.

Edit 12/02/2026: did not get any reply on my e-mail below either.

Edit 17/02/2026: please provide proof of the ARN number of the repayment. I already asked EventBrite multiple times via e-mail to transfer this information. Without ARN number, my bank cannot retrace anything.

4 de agosto de 2025
Opinião espontânea
logótipo da RED EVENTS & Distribution ltd.

Resposta da RED EVENTS & Distribution ltd.

We sincerely regret that you experienced a delay in our response.
During periods of increased demand, response times may be longer; however, we fully understand how important timely communication is in such situations. We will certainly take your feedback into account and strengthen control over response times.

If you still have not received a response, please contact us by email at info@redevents.world. Thank you for your feedback.

Update: Dear Lander, we have checked this with Eventbrite, and they confirmed that the refund was processed immediately after we received and approved your request. According to them, the amount was returned to the card used for the purchase.

Please note that as event organizers, we do not control the payment system or the transfer process. Once we approve a refund, it is handled entirely by Eventbrite and the banking system.

As we mentioned in our previous emails, if the refunded amount has still not appeared on your card, we kindly ask you to contact Eventbrite support and your bank directly, as only they can trace the transaction on a technical level.

From our side, the request was handled promptly and correctly. We therefore find it difficult to understand the negative review directed at us, as the refund was approved without delay and in full compliance with the procedure.

Kind regards,
Red Events Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Restricted view without warning

We paid a lot of money to see a Lord of the Rings orchestra performance so we were very annoyed when we got there to discover we couldn't see the orchestra at all and were instead staring at the wall of a church. There had been absolutely no indication during the booking process that these were restricted view seats which was incredibly disappointing for the money paid. The customer service is also very poor, they respond to emails very slowly and when they finally did all they said was they'd improve it for the next people, which doesn't help us a lot! Wouldn't use again, poor experience overall

7 de agosto de 2025
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

No view of performance we paid for without warning

I purchased Lord of the Rings Tribute tickets for my boyfriend and myself at Southwark Cathedral and when purchasing the tickets there was no indication of 'restricted view' or in fact 'no view' at all. On arrival a whole section of us were seated behind a huge pillar in the cathedral and couldn't see any of the performers. There was nothing to look at and felt like we could have just been listening to the radio.

After leaving feeling very disappointed, especially as this had been a birthday gift. I contacted Red Events saying I've been missold and didn't get the performance promised after paying over £60 for the tickets. Their response was incredibly disappointing, saying that they are going to change the seating for future customers and although we didn't actually see any of the performance, didn't offer anything to rectify what I had paid for and to reflect what we actually got. Only a 15% off future purchases which goes without saying we won't be using as we cannot trust the company as they didn't even check out a what they blamed as a 'new venue' enough to think putting 50 seats behind a huge cathedral pillar would be okay. They want to profit from spending more with them off their own mistake.

I have emailed back explaining we have been treated like guinea pigs and paid the same for a worse experience and have since been ignored. Really awful customer service and way to treat people after they've booked an experience with you. Avoid this company at all costs

7 de agosto de 2025
Opinião espontânea
Classificada 4 em 5 estrelas

Was lovely

Was lovely. I attended to the Music of Harry Potter by Mystery Ensemble.
Quality price very good. Had an upgrade on the seating with a great view for free. Lasted 1h15min total.
They have added a few candles in the proximity of the musicians, was a nice touch, but some more would have been even better!
Overall I recommend it.

1 de agosto de 2025
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Another great concert checked and next…

Another great concert checked and next week another one ahead! Mystery Ensemble is my most favourite in London. I love the passion of all of the crew, the moments they are smiling, communicating with audience throughout the acts! And I simply cannot get my eyes of the pianist- her devotion is mesmerising and all over her face.

1 de agosto de 2025
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

On Saturday

On Saturday, July 12th, we visited the Zuiderkerk in Amsterdam to attend the Symphonic Rock Hits.

The event is far too expensive for the amateurish quality of the performance. 65 minutes of music for 46 euros per person is equivalent to a Robbie Williams concert in the Amsterdam Arena!

The performance, with five string players and a pianist, was subpar. It had a very student-like feel with many errors.

The performers didn't say anything except for the announcement of the first song and the last. There was no interaction with the audience.

Artistically, everything was neglected to make it look appealing. It's unbelievable that you can advertise so much for a product that is completely out of balance in terms of price/quality.

My advice: don't go. Far, far too expensive for what you get.

12 de julho de 2025
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

The musicians made the whole show

The musicians made the whole show. It was so raw. Amazing!

11 de julho de 2025
Opinião espontânea
logótipo da RED EVENTS & Distribution ltd.

Resposta da RED EVENTS & Distribution ltd.

Thank you so much for your kind words!

We’re thrilled to hear that the musicians made such a strong impression! We’ll be sure to pass your feedback on to the performers — they’ll be delighted to hear it!

Hope to see you again at another show soon.

Warm regards,
Red Events Team

Classificada 3 em 5 estrelas

Need better customer service

After I wrote my review here, they responded quickly and sorted my issue with refund.
Unfortunatly after my bad expirience I can't give more than 3 stars.
Thank you.

25 de abril de 2025
Opinião espontânea
logótipo da RED EVENTS & Distribution ltd.

Resposta da RED EVENTS & Distribution ltd.

Dear Ed,

We are truly sorry to hear about your experience, and thank you for bringing this to our attention.

We’d like to clarify that all refunds for the cancelled Symphonic Rock Legends performance in Kensington have been processed some time ago to everyone who submitted a valid refund request.

It’s possible that your refund was already issued on our side, but please note that depending on the bank, refund processing can take up to 30 working days — and in some rare cases, even longer. Unfortunately, this part of the process is beyond our control, though we can certainly submit a follow-up request to the payment provider on your behalf.

To help us resolve this swiftly, could you please email us at info@redevents.world with your full name, booking reference, and the last four digits of the payment card used? We’ll prioritise this and ensure the refund has either gone through or is reissued if necessary.

We completely understand your frustration and are committed to making this right.

Warm regards,
Red Events Customer Support Team

Classificada 4 em 5 estrelas

Vivaldi's dark experience

The positive:
I attended and very much enjoyed 'Vivaldi's Four Seasons by Candlelight' at Kensington's United Reformed Church by the Mystery Ensemble on 30th May 2025. The music was absolutely superb, the performers were excellent.

The negative:
I could not see their faces or movements as there was no lighting upon them, which was taking candlelight a little too far. It was as if they were silhouetted as shadow puppets against a lighter background. They also started 15 minutes late. And I would have liked to have seen short bios of the musicians, or at least their names.

30 de maio de 2025
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Mystery Ensemble

We very much enjoyed Mystery Ensemble playing the music of Max Richter at the Tung Auditorium, Liverpool. (28.03.25)
Superb performance especially the lead violinist who is clearly very talented.👏

28 de março de 2025
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

2 days before the event started

2 days before the event started, I emailed 3 times to the organiser to change my ticket date of the events, but it was NO response. I used one of my ticket, and I asked one of the staff members at the event who checked the tickets, if I could use my another ticket next time. They said it shouldn't be a problem, and the manager will contact me. They took a picture of my ticket and asked my full name and my ticket details. Of course, nobody contacted me. After this, I emailed again, and still NO response. I contacted Eventbrite, but they can't help me. I spent my money for nothing, and I lost my second ticket because they just did not answered me. Pay twice for one.
Good business Isn't it?
I WOULDN'T RECOMMEND THIS ORGANISER. NEVER NEVER AGAIN!!

15 de fevereiro de 2025
Opinião espontânea

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais