Faro Airport een stukje hel op aarde
Faro Airport is op dit moment totaal niet ingesteld op het enorme aanbod aan passagiers. Sinds enige tijd zijn er nogal wat landen die op faro Airport aankomen. Daar zijn onder andere Verenigde Staten Canada en Marokko bijgekomen. Het begint al bij het security gebeuren. Er moet van alles uit en af. Schoenen uit sieraden af. En als je weigert om je armbanden af te doen word je toegesnauwd door het personeel .onder andere zeggen ze bent u geboren met uw armbanden om . Met andere woorden, waar zeik je over. Zodra een Portugees een uniform aan heeft kan hij of zij behoorlijk onbeschoft worden. Vervolgens heb ik een pas die toegang geeft tot de Airport lounge. Het vliegveld is verdeeld in Schengen en niet Schengen. Het maakt niet uit of je reist binnen het Schengengebied je moet overal en altijd je paspoort laten zien. Iets dat op andere Europese luchthavens niet gebeurt. Dan het Schengen gebeuren achter de douane dat is een magere armetierige bedoening. Het heeft slechts een zelfbedieningsrestaurant met een paar tafeltjes en stoeltjes en verder moet je maar gewoon ergens gaan staan of beneden in de hal je broodje opeten. Dit in tegenstelling tot de niet Schengen lounge . hier is het het paradijs. Er is rust. Het is groot overal koffie barretjes . Er is een pub , er zijn fastfoodketens. Je kunt uitgebreid winkelen het aanbod van Tax free winkels is behoorlijk groot. Afijn, het is een verschil van dag en nacht. Ook de lounge in het niet
Schengen gedeelte is een verademing vergeleken met de lounge in het Schengengedeelte waar ik altijd gebruik van moet maken. Kom je hier binnen word je aan de receptie zeer dikwijls de deur gewezen. Waarom :,de lounge is vol. Er is precies plaats voor 30 mensen en staan is daar niet de bedoeling. Het interieur van deze lounge is erbarmelijk . Er zijn alleen maar TL buizen en het interieur doet meer denken aan een abortuskliniek dan aan een prettige rustgevende omgeving waar je even kunt ontspannen. Vandaag was het vakanties seizoen nog niet eens begonnen en er was al geen plaats. Na een tijdje wachten mocht ik naar binnen en wat tref ik daar aan , gezinnen met vervelende kinderen die in stoelen hangen met hun benen over de leuning. Zij makel lawaai rommel en vragen aandacht van hun ouders die hen niet corrigeert of aandacht geeft. Het is een vervelende sfeer. Moeten wij klanten die betalen voor een lounge op een luchthaven dit soort situaties tot ons nemen. Ik vind dat de luchthaven er echt aan moet trekken om het aantrekkelijker te maken. Portugal stelt alles in het werk om buitenlanders en buitenlandse toeristen naar zich toe te trekken op vliegvelden waar dit niet goed verloopt. In Lissabon zijn de verhalen mogelijk nog erger. Er moet echt iets gebeuren want zo kan Portugal niet de toekomst in met de service die ze nu aanbieden. Ik kan er niks anders van maken dan een dikke onvoldoende.


