Philippine Airlines Opiniões 

547
•
TrustScore: 1.5 em 5

1,5

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 1 em 5 estrelas

Worst airline! Delayed flight without proper compensation and passenger consideration. More than 5 hours delayed flight and requesting for a lounge access but declined as they don’t want to give acces... Ver mais

Classificada 1 em 5 estrelas

Worst experience ever with Philippine Airlines! My luggage went missing, and they couldn’t even tell me where it was or when I would get it back. I had to spend an entire day at the airport waiting wh... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 1 em 5 estrelas

Horrendous airline - and I am a seasoned traveler - and it takes a lot for me to leave a bad review. Countless poor experiences over a 3-4 year period. Horrible tech, website, processes and their peo... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 2 em 5 estrelas

Very disappointed with the Philippine airline service at the desk in Manila. Charged me 4000+ pesos for the extra hand carry (7kg) that I kindly requested to be allowed as checked luggage as Brisbane... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

Escrito pela empresa

The Flag carrier of the Philippines. The Heart of the Filipino. Asia’s First and Longest-Serving Airline.


Informações de contacto

1,5

Muito mau

TrustScore: 1.5 em 5

547 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 98% das suas opiniões negativas

Geralmente responde em 14 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

1,5

Todas as opiniões

(547)

125 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 2 em 5 estrelas

I booked with Expedia for TD for…

I booked with Expedia for TD for flights from Ho Chi Minh city to Manila and then to Toronto on April 9th., 2025. I reserved two seats for me and my wife in the middle row with one aisle seat. Today, Dec 14, 2024 I received emails from Philippine Airlines informing that our flight schedules have been changed and worse of all our previously chosen seats have been changed. They put both of us in the middle seats instead of aisle seats. We logged in their website to see that the aisle seats are still available but they wanted to charge about $29 extra. We are senior people and the reason we chose the aisle seat in the first place so that we would minimize the disruption to other passengers when we have to go to the bathroom. If I know in advance how horrible this Philippine Airlines is, based on so many negative reviews, I would never booked a flight with them. We do hope that their customer service will be improved in the future.

Add note: I have received a reply from Philippine Airlines on December 17th, 2024 explaining that the seat re assigned was due to operational necessity or schedule changed. But as I indicated in my original review, the aisle seat that was booked by me before is still available but for an extra cost of $29; it's so obvious that Philippine Airlines just wanted to make some extra money from us. This is so low a management style on the part of Philippine Airlines. I am looking for a reconsideration from them to give us back the aisle seat without charging extra for it 🙏

13 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Trai. Thank you for sharing your experience with us, and we sincerely apologize for the inconvenience this has caused you and your wife. We completely understand how important it is for senior passengers to have aisle seats, especially for added comfort and ease when moving around during a long journey.

We’d like to kindly share that seat preferences, such as aisle seats, may sometimes be reassigned due to operational requirements or schedule adjustments. These changes, while unintended, are made to accommodate the overall needs of the flight. Please know that your feedback is truly valuable to us. We will make sure to share this with our concerned teams so we can continue improving our processes and ensure better service experiences for all our passengers.

Once again, we appreciate you bringing this to our attention and we hope to regain your trust in us. Wishing you and your wife safe and comfortable travels.

Classificada 2 em 5 estrelas

Chaos nach Flugannullation

Wir sind von Busuanga nach Cebu geflogen. Weil weil ein anderer Flug nach Manila storniert wurde, funkzionierte das check in überhaupt nicht. Es wäre einfach gewesen. Ein Schalter für check in und ein Schalter für den stornierten Flug Lösungen zu finden,
Leider blockierten die Fluggäste des sornierten Fluges die Schalter und das check in dauerte über eine Stunde. Die 2 kg Uebergewicht musste ich trotz des Chaos auch noch bezahlen
Logisch bedeutete das eine Flugverspätung. Flug war ansonsten ok. Mindestens entschuldigte sich PR für
die Unangenehhlichkeiten.

28 de novembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Heinz. We truly appreciate you sharing your experience, and we sincerely apologize for the inconvenience you encountered during check-in for your Busuanga-Cebu flight. We completely understand how frustrating it must have been with the disruption caused by the canceled flight to Manila.

Kindly allow us to clarify that excess baggage charges are applied when passengers exceed their Free Baggage Allowance. This ensures that weight and balance requirements are maintained for the safety of the flight.

We appreciate your patience during the delays and are glad to know the flight itself was otherwise satisfactory. Your feedback is valuable, and we will share this with our teams to explore ways to improve the check-in process and overall passenger experience. Thank you for flying with us, and we hope to serve you better in the future.

Classificada 1 em 5 estrelas

Unprofessional Agent-AGIDELA

I wanted to share my nephew's recent experience traveling with WestJet and a connecting flight to the Philippines. We had such a pleasant time in Edmonton, thanks to the friendly service from the WestJet agents, particularly Mindy, who was so kind and helpful. However, the experience changed dramatically when my nephew arrived in Vancouver. For the first time, he was unexpectedly charged $100 for extra weight on his hand luggage. After he paid this fee, they then asked him to bring checked luggage as well, which was quite confusing.

When I reached out to the agent for clarification and asked for her name, she told me it wasn’t necessary to know it, which felt very unprofessional and disappointing. Given the significant cost of the $2,800 flight ticket, this made the whole experience feel undervalued. My family’s trust in Philippine Airlines has certainly been shaken, and we are now considering Air Canada for our future travels.

It’s disheartening to think how such situations can impact travelers, especially during the busy Christmas season. I truly hope that airlines, including yours, can find ways to ensure better communication and service for all passengers. We appreciate the consistent customer service provided by Air Canada, and I hope our feedback helps in making improvements for future travelers.Attention to AGIDELA

12 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Pot. Thank you for taking the time to share your nephew’s recent experience with us. We completely understand how frustrating and disheartening this situation must have been, especially during the busy holiday season. Please know that your feedback is valuable, and we truly regret that your expectations were not met during this part of the journey.

Regarding your nephew's baggage concern, if the hand-carry baggage exceeds the 7-kilogram limit, the excess weight will need to be transferred to checked baggage. However, if this additional weight also exceeds his check-in baggage allowance, Excess Baggage Charges will then apply. We hope this clarifies your concern.

If you have any further details or concerns that you’d like to share, we encourage you to send them to wecare@philippineairlines.com. This will allow us to carefully look into the matter and address it accordingly.

We appreciate your feedback and take it to heart as we continuously work on improving our services to provide a better experience for all passengers.

Classificada 1 em 5 estrelas

Truly the worst customer service ever, stay away

Truly the worst customer service that you will ever experience from an airline. Wasted hours trying to contact them via their website, messenger and email and can't get any response or when I get an email back, they tell me to use their website which I already told them doesn't work which is why I'm contacting them so just keep going around in circles, getting nowhere

9 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Roland. We’re truly sorry to hear about your experience, and we deeply apologize for the frustration and inconvenience it has caused. We understand how upsetting it must be to feel like you’re going in circles without finding a resolution.

If you need further assistance, we encourage you to reach out to us via our Instagram or Twitter channels (@FlyPAL). Our Customer Experience team is ready and more than happy to help address your concerns promptly.

Thank you for sharing your feedback—it helps us improve, and we hope to make things right for you.

Classificada 1 em 5 estrelas

Flight PR118 to YYZ cancellation


After being delayed for several hours, PR118 to YYZ was cancelled at 10:50 PM on 11/22/2024. The airline did reschedule our flight for 10:00 AM the following morning but the ground staff was unbelievably disorganized, they only got us settled in our assigned hotel @ 2:30AM. We needed to be back in NAIA in 4 1/2 hours to make our (rescheduled) flight so that allowed us zero rest. To make things worse, PAL did not even think of providing us with dinner, they NEGLECTED that BASIC NECESSITY!! When we reported that dinner was not provided, the airline's response was two breakfast vouchers!! We needed food during that stressful and exhausting night they cancelled our flight. PAL already caused us so much distress with the cancellation, neglecting to feed us at the time when it was needed most, is just MORALLY WRONG, it's dehumanizing.
PAL owes passengers of PR118 compensation for not providing enough notice on the flight cancellation, that is according to PAL's Terms and Conditions.

22 de novembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Kali. We sincerely apologize for the inconvenience and distress you experienced due to the cancellation of PR118. We deeply regret the delays in accommodating passengers and the lack of dinner during such a challenging situation. We understand how this added to the difficulty of an already exhausting night, and we are truly sorry for falling short of your expectations.

Please know that your feedback is important to us, and we take your concerns seriously as we continue to improve our service. If you need further assistance or wish to discuss your experience in detail, we encourage you to reach out to us through: wecare@philippineairlines.com.

Thank you for bringing this to our attention, and we appreciate your patience and understanding.

Classificada 1 em 5 estrelas

Scam airline! No customer service! Stay away!

Scam airline! Do not fly with them!

On the 30th of October I wanted to fly from Coron/Busuanga (USU) to NAIA (MNL) with my girlfriend because she had an important appointment the following day. I paid 33610 PHP for flights MNL - USU and back for 2 persons and the first flight went well but the second (worth half of it (16805 PHP) didnt:
After we had been waiting one hour right at the gate, our flight got cancelled due to "bad weather conditions" (it was a bit rainy and ALL the other Airlines were starting and landing and serving the same route during the same daytime so at least for the others it was no big deal).
Every other flight to NAIA was full, so we had to switch to Sunlight Air immidiately and fly to Clark (CRK) four hours later and then use the bus to Pasay City where the appointment was and where we stayed over night.
So far so bad. After reaching out to the customer service I got an answer from some "Jana" (case no. 01289595) who really had the audacity to charge me a "refund service fee" of 2000 PHP per passenger and a "late cancellation fee" of 1500 PHP per passenger (which would be 7000 PHP in total for THEIR fault that the flight did not take place). I disagreed and referred to their own customer policy which says that customers get the full refund if the flight is cancelled by PAL and not by the customers.
Then I got an answer from a person named "Knox" who agreed with me and told me to give me my whole refund.
First I thought everything is going to be okay, but the following days when I checked my credit card I just got a refund of 200 PHP and not 16805 PHP as expected.
I reached out to them again but the case was already closed at the same moment I have got their last answer, not even waiting for me to approve if the refund really arrived, so I opened up another case (case no. 01325508).
Then I got an answer from some "Monique" who just told me that the refund can take up to 3 weeks and she blamed the bank for the whole delay. As a former fraud and scam investigator I immediately knew that this was a lie because the mysterious 200 PHP that reached me took only one business day to get refunded to me. I wanted to answer again but again my case was closed immediately. I reached out a third time and got again an incompetent answer from "Monique" who blamed the banks again and then closed the case (case no. 01345507) again before waiting for me affirming that the money has been refunded.
Right now I opened up my fourth case at the customer service and I am writing an official complaint to the CEO because the customer service is hell of a shithole. Nobody cares and there are only incompetent people who do not wanna help you but scam you!

I warn everybody from flying with this airline! You will lose a lot of money! PAL ist a big scam!

@PAL: You still owe me 16605 PHP! Pay it back or I bring you to court!

30 de outubro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Felix. We sincerely apologize the inconvenience you’ve experienced with your travel plans and the challenges you encountered with the refund process.

We’ve noted your case reference numbers (01289595, 01325508, and 01345507) and will use these to check the status of your refund and conduct a thorough follow-up on your behalf. Rest assured, we are committed to addressing this matter with urgency and ensuring you receive the appropriate resolution in line with our policies.

We deeply value your patience and understanding while we work on this. Should you have additional concerns, please don’t hesitate to reach out to us via wecare@philippineairlines.com along with your Case Reference Numbers.

Thank you.

Classificada 1 em 5 estrelas

WORST AIRLINE EVER

WORST AIRLINE, DO NOT USE THEM

I paid 300 Australian for my flight from Brisbane to Bali and due to illness could not take the flight, I cancelled and asked for refund 24 hours before and my ticket is flexible! And they wanted to charge me 1000$ to reschedule even when my flight is flexible option

They are shady people, really useless customer service and extremely rude!

Honestly, Do not waste your money and time

Plus I’m still fighting for a refund and they say they will “contact me” in 90 days which is ridiculous

19 de novembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, ARTDOSIS. We truly apologize for the frustration and inconvenience you’ve experienced. We understand how difficult it must be to face these challenges while dealing with illness, and we deeply regret that your experience with us has been less than satisfactory.

Please know that the refund process is based on the specific fare rules and restrictions of your ticket. We recognize that this situation has caused you considerable stress, and we are sorry for the confusion surrounding the charges and the delay in processing.

If you need further assistance, we invite you to visit our PAL Help Page (https://pal.my.site.com/s/), where our dedicated support team is ready to assist with your concern and provide more clarity regarding your refund request.

We appreciate your feedback and will strive to improve our services to ensure that experiences like yours are not repeated in the future.

Classificada 1 em 5 estrelas

Worst airline customer service

Worst airline customer service! What kind of airline asks a customer to provide a medical certificate just to get a refund for a canceled flight? After submitting the certificate, they ignore you. Their customer service is terrible, and they give inconsistent answers to your questions without any justification. They even charge a rebooking fee, even if you rebook within 24 hours. This is the worst airline ever!

30 de outubro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, LimelliShoppe. We truly apologize for the inconvenience you've experienced with our service. We understand your frustration, especially when dealing with a canceled flight and the additional challenges you've faced in securing a refund. This is certainly not the experience we aim to provide, and we regret that we fell short of your expectations.

We would like to look further into your case and assist you with your pending request. To help us better address your concerns, kindly reach out to us via email at wecare@philippineairlines.com, wherein we can check the status of your pending request. Please make sure to provide the reference number related to this, for us to know right away.

Thank you for bringing this to our attention, and we sincerely hope we can resolve this matter for you soon.

Classificada 1 em 5 estrelas

Disappointing Customer Service and Outrageous Refund Policy



I recently booked a flight with Philippine Airlines, only to realize shortly after that their prices were significantly higher than those of other airlines. Within the 24-hour booking window, I decided to request a refund. While the customer service was polite, it felt robotic and lacked genuine care.

To my surprise, they informed me that processing the refund would take up to 90 DAYS. That’s beyond unreasonable! Additionally, they charged approximately £30 per passenger, which is nearly a third of the ticket price. This “refund fee” is excessive, and the lengthy wait time makes the process even more frustrating.

Overall, I’m very disappointed with Philippine Airlines’ approach. The experience felt exploitative, and I’ll think twice before choosing them again.

28 de outubro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Nicoletta. Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize for the frustration you've experienced with your recent booking and refund process. We completely understand how inconvenient this must be, and we genuinely regret that this was your experience with us.

Regarding the fare, we want to clarify that prices are subject to availability and can fluctuate over time. We strive to offer competitive fares, but sometimes external factors may cause prices to vary.

As for your refund, we understand the wait time can be frustrating. Please know that the standard processing time for refunds typically takes about 3 to 5 billing cycles, depending on the processing times of the issuing bank. Additionally, the refund will be based on the fare rules and restrictions of your ticket, which can sometimes affect the amount refunded.

We truly appreciate your patience, and we're committed to improving our processes to offer better service. If you have any further questions or concerns, please feel free to visit our PAL Help Page: https://pal.my.site.com/s/.

Thank you again for your understanding, and we hope to have the opportunity to serve you better in the future.

Classificada 1 em 5 estrelas

They canceled my flight and im still fighting for a refund

They canceled my flight. I had to book one the day before which left me with over 24 hours layover in Manila and added extra stop to my flight. I was left stranded and they refused to refund my change of ticket, I had to argue with them on the phone for 3 hours just to get to a manager and it also took 4 hours to just change my ticket. It took them several hourly calls of giving me the run around and blowing me off. They were intentionally referencing incorrect flights. Absolute incompetence and just a greedy corporation. Use someone else if you are able.

24 de outubro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Siobhan. We sincerely apologize for the inconvenience and frustration you experienced with your recent travel. This is not the level of service we aim to provide, and we deeply regret the challenges you faced, from the flight cancellation to the difficulty in addressing your concerns.

For further assistance regarding your experience, we encourage you to visit our PAL Help Page (https://pal.my.site.com/s/). Our dedicated teams are available there to help resolve issues like yours and provide the necessary support.

Your feedback is valuable to us, and we are committed to improving our services to ensure a better travel experience in the future. Thank you for bringing this to our attention.

Classificada 1 em 5 estrelas

Avoid PAL

Flew from PPS to BKK via Manila, staff at the counter wanted to know where I was flying to from manila, duh it says BKK, then they wanted to know where I was flying to from BKK, I said I am going for business meetings and when I have concluded my meetings I will return dubai,.I don't have a ticket as the agenda for.mt meetings is open and I didn't want to risk rushing meetings or closing deals. Then they said oh u will need an onwards ticket ffs, stop reading a fuxking script and use your common sense. After finally agreeing they said that PAL would not send my luggage direct as per my ticket but i would collect it in manila and check in again. Jeez!!
Well at manila there was no mention of how long I was staying in BKK or onwards from there.
On towards the flight, well from 1 hour delay it became a 4 hour delay, because the flight from CEBU was oh LATE!! Which meant my meeting scheduled for.8pm in BKK had to be rescheduled !! My client only available for this evening meaning no deal and a loss of earnings!!
So this 4 hour delay, PAL, decided to onboard all passengers, so for over an hour we had to endure refrigerator temperature, lack of communication from the pilot or the air hostess. I was already suffering with a cold that cold turned into flu and fever.

Fuxking PAL, trash (basura) airline from The start of.my journey to leaving Philippines!!!
Flight PR376, seat 53c Manila to BKK

Mabuhay my ass

24 de outubro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Xavi. Thank you for sharing your experience with us. We sincerely regret the challenges you encountered during your journey from Puerto Princesa to Bangkok (via Manila). We understand how these issues have caused significant frustration and inconvenience. Your feedback about onboard conditions and communication during the delay has also been noted, we will do the necessary service enhancements to ensure this incident does not occur in the future.

For further assistance regarding your concerns, we encourage you to visit our PAL Help Page (https://pal.my.site.com/s/) where our dedicated teams are ready to address your issues directly. Rest assured, we take your feedback seriously as we strive to improve and provide better service in the future.

We appreciate your patience and understanding. Thank you.

Classificada 1 em 5 estrelas

Worst experience booking this airline

Worst experience booking this airline. I always use PAL to fly back home but this year is just ridiculous. They changed my seat 3x since i booked it and they did again 2 weeks before my flight withiut my consent. I kept calling them to not change my seat but they keep doing it. I paid extra for my husband and I seat to have appropriate leg room cause my husband is 6’1” and we have a boy. Same for my inlaws who are seniors. I feel defeated at this point to call again and let them know we paid extra for leg room. I feel like there is no point. Honestly, i wont book this airline if there’s another airline flying straight to philippines.

19 de outubro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Kris. Thank you for sharing your experience with us. We sincerely apologize for the inconvenience you've encountered with the repeated seat changes, especially considering the effort and additional cost you incurred to ensure comfort for your husband, child, and senior in-laws.

We understand how frustrating this situation has been, and we truly regret any distress this has caused. Your feedback is important to us, and we’ll be sharing this with the relevant teams to address and improve our processes.

If you need further assistance regarding your booking, please don’t hesitate to email us at wecare@philippineairlines.com. We’re here to help and ensure your concerns are addressed promptly.

Thank you for your continued trust in us, and we hope to make your future experiences more seamless and enjoyable.

Classificada 1 em 5 estrelas

Do NOT fly Philippine Airlines

Dear TP Friends,

My experience with Philippine Airlines just got worse. It was pretty bad before (see my review of September 26). They have found a way of going below terrible.

The details.
I booked a flight in business class to avoid any unnecessary drama or expense as I am traveling for work. It has been a fiasco.
First, they bumped me off my original flight. When I phoned to figure out what was happening or at least find a convenient flight - the customer service person claimed it had nothing to do with PA and hung up on me!
Extraordinary.
To be clear, my business class reservation was done in August for a flight in October. In September, they simply pushed me off my existing flight and refused to help rebook it.
After a long time - about a day of business time wasted while I rebooked my flights with a travel agent - they have now informed all passengers on my flight that the plane they have scheduled to fly from Los Angeles to Manila does not have the fuel load to carry us all the way across the Pacific!
We have to refuel in Hawaii, which will make our arrival five hours late. This means I will miss my connecting flights to Australia.
I now have to rebook again all my ongoing flights.
Dreadful. Dreadful. The time and energy wasted is such a drain.
Two further points.
I have a high regard for most Filipinos. They are a good people struggling against appalling corruption and mismanagement. However, Philippines Airlines is exactly an example of what they struggle against.

Second, I am paying the highest fees that one can do, to avoid these problems. I really wish I had chosen to fly with a first world airlines like United, Air Canada or another expensive carrier. It would have been cheaper in the end.

Good luck and safe travels to everyone!

17 de outubro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Andrew. We deeply regret the inconvenience and frustration you experienced, and we sincerely apologize for the challenges you encountered throughout your journey.

Your experience, from the unexpected changes to your original booking, the difficulties in rebooking, and the subsequent delay requiring a refueling stop, is not reflective of the seamless travel experience we strive to provide—especially for our valued Business Class passengers.

We understand how disruptive these issues have been, particularly when traveling for work, and we acknowledge the disappointment caused. Please rest assured that we take your concerns seriously, and your feedback is being shared with the relevant teams to identify areas where we can improve. We are committed to making the necessary service and operational enhancements to prevent similar situations in the future. If you require any further assistance, please feel free to visit our PAL Help Page, wherein we have dedicated teams assigned for specific concerns: https://pal.my.site.com/s/.

Thank you for your understanding and for bringing this to our attention. We remain committed to providing a better travel experience, and we hope to have the opportunity to restore your trust in Philippine Airlines.

Classificada 5 em 5 estrelas

PR 105 Travel from SFO to Manila

Charize showed excellent customers service skills.She welcomed us right way. She was very attentive, and always checked if we needed anything. I also noticed that their crew was always smiling. They provided fast service and saw to it that the restroom was always clean. By far, compared to the other crew, this is the most helpful, attentive and efficient crew that we've experience when travelling via PAL.

18 de setembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Daniel! Good day and Mabuhay!

We’re thrilled to hear that your flight with Philippine Airlines was such a positive experience! It’s wonderful to know that our crew made you feel so welcome and well-cared for. We’re delighted to hear that our crew was able to meet and exceed your expectations.

Thank you for taking the time to share your positive feedback. We appreciate your kind words about Charize and the crew, and we’re sure they’ll be delighted to hear your praise.

Classificada 5 em 5 estrelas

above and beond.....united ,american

ok at first .ive flown on pal some 15 yrs oh maybe 10 times...never once have i regreated it...what stands out..they do try to give there best...timley...good food..great seats ..why.airbus..im so tired of the junk seats on united ,american...all boeing...loud..small isle and small seats...but ..what pal just did was above and beond..united did not send my bags forward to the next flight .it was a pal flight..3 days later pal got me my bags when it was not even there falt....5 star pal!!!! thank you

10 de setembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Steve! We're so glad to hear you've been a loyal PAL flyer! We appreciate your continued patronage and your positive feedback regarding our Airbus fleet, timely flights, and onboard amenities.

While we understand that baggage delays can be frustrating, we are pleased that our team was able to locate and reunite you with your belongings within three days.

Thank you again for choosing PAL and for sharing your valuable feedback. We look forward to welcoming you on board again in the near future.

Classificada 1 em 5 estrelas

Throwing up experience in PAL flight

I travelled to Manila from Toronto on 28 August 2024 flight number PR 119.

I was very unhappy about the inflight service when I became very ill during the flight. When I was informed about the meal, the food choices were beef (which tasted very tough) pork and fish. I decided to choose pork because I am allergic to fish. I became very ill after eating the pork dish, I was severely throwing up after ingesting the PAL food.

None from the crew on my flight was assisting me whilst I was throwing up! The plane didn’t even have a sick bag where I could puke!! The call button wasn’t working either!!

Only Katherine Lirio who saw me and she raised concern what has happening to me being sick! She assisted me all throughout the flight, she gave me a pill that calmed my system down.

Being born a Filipino, I wanted to show my patriotic spirit by flying PAL, I wanted to give PAL the benefit of the doubt that being a flag carrier your service would be impeccable and on par with the other competition. How wrong was I, after I experienced such appalling and pathetic service from your inflight crew!

Please consider my review as a positive criticism and make an effort towards improving your inflight service.

Mrs Ruby Anne Fard

28 de agosto de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hello, Ms. Fard. We're truly sorry to hear about your unpleasant experience on flight PR119 from Toronto to Manila on August 28, 2024. We understand how upsetting it must have been to feel unwell during your flight.

We've taken note of your concerns and have gathered the necessary details for our investigation. We assure you that we will look into these issues to ensure they don't happen again. In addition to this, we have escalated your concern to our Customer Experience team. Please expect an email for further communication.

We value your loyalty to Philippine Airlines and hope that this incident doesn't deter you from flying with us in the future. We're committed to providing a comfortable and enjoyable travel experience for all our passengers.

Thank you for letting us know about this.

Classificada 5 em 5 estrelas

Very helpful Philippine Airlines ground stuff

Unlike most of the reviews here, I will recommend Philippine Airlines customer service -
We forgot a smartphone in the seat pocket in front, and realized it when the plane left the airport back to Manila. The phone had everything for our trip. We called their customer service and explained what happened. They sent someone in Manila waiting for the plane to land, found the phone and sent it back to Cagayan De Oro, and we came to pick it up. Thanks to all the crew in CDO airport and to Philippine Airlines customer service. I don't know many airlines that would be so helpful like this.

17 de agosto de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Ofir! We were so pleased to hear about your positive experience with our customer service team. Your kind words mean a lot to us, and we’re thrilled that we were able to help you retrieve your lost smartphone.

It’s always gratifying to know that our efforts have made a difference in our customers’ lives. Thank you for sharing your story. We hope to see you again soon for another memorable journey with Philippine Airlines.

Classificada 1 em 5 estrelas

bad service


Since we never received a reply by email, really shameful!!
I state that the Tickets were purchased not separately, but with a single ticket that included a stopover with another company
We hereby wish to claim compensation for the inconvenience suffered due to a delay on our flight from Manila to Riyadh, which caused us to miss our connection with the flight from Riyadh to Rome on 25 August 2023. Our booking details are as follows:
Booking reference (PNR) 54NFNK
The delay was caused by a technical fault on board. The cabin crew wrote down our details and said they would contact the company, but upon our arrival in Riyadh, no assistance was provided to us. As a result, we were forced to pay for a new return flight at our own expense, in addition to having to spend the whole night at the airport in unsuitable conditions, since the next available and cheapest flight was the following day.
According to EC Regulation 261/2004, passengers are entitled to compensation and assistance in the event of long delays resulting in the missed connection. In addition to the lack of assistance from your staff, we were denied the right to meals during the entire time spent waiting at the airport.

Therefore, we request the following:

Full refund for the connecting flight from Riyadh to Rome that we were unable to use.
Reimbursement of the expenses incurred for the purchase of new return tickets.
Financial compensation for the meals denied and the inconvenience suffered, as provided for by EC Regulation 261/2004.
We trust that your company will take responsibility for what happened and act in accordance with European regulations on passenger rights. We await your prompt and decisive response.

Best regards,
Alberto Russo

25 de agosto de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Alberto. We understand your sentiments related to the disruption that occurred during your flight with us.

We understand that you are seeking compensation for a delayed flight from Manila to Riyadh and a subsequent missed connection to Rome on August 25, 2023. We apologize for any inconvenience this caused. We have reviewed the details of your experience and have noted that your tickets for the connecting flight were booked separately. As a result, we do not have visibility into that specific flight, and our ability to assist with a refund for that portion of your journey is limited.

We understand that you have already contacted our official channels regarding this matter. If you require further assistance or wish to submit a formal request for compensation, we encourage you to visit our PAL Help Page for more information: https://pal.my.site.com/s/.

We appreciate your understanding and patience as we continue to address your concerns.

Classificada 1 em 5 estrelas

If your taller than 160cm

If your taller than 160cm, don't even try fitting in their seats. Tried to change to emergency exit seat that was available. Not a chance, against policy, so they rather flew 9,5 hours with all those seats empty.

18 de julho de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Patrik. Thank you for sharing your feedback about your recent flight with us. We understand your concerns regarding our seat dimensions and the inconvenience you experienced when trying to rebook to an exit row seat.

We appreciate your understanding of the safety requirements for exit row seats. These seats are designated for passengers who are physically capable of assisting in an emergency evacuation. To ensure compliance with safety regulations, we recommend that you coordinate with our airport check-in team upon arrival if you wish to request an exit row seat. They will be able to assess your eligibility and make necessary arrangements.

Your feedback about seat comfort is valuable to us as we continually strive to improve your travel experience. We will take your comments into consideration as we review our seat configurations.

Thank you for choosing Philippine Airlines. We hope to have the opportunity to welcome you on board again soon.

Classificada 1 em 5 estrelas

Two separate flights cancelled

Two separate flights cancelled on the same day with no weather limitations and no explanation within hours of flight. PAL provided no substitutions or alternatives even though they were available on other airlines. I had to pay out of my pocket for a flight on another airline at nearly the same time as my cancelled flight. The after being forced by their cancelations and losing a day of vacation they denied me access to their airport lounge on a forced 13 hour layover.

12 de agosto de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Philippine Airlines

Resposta da Philippine Airlines

Hi, Tim. We understand the frustration and inconvenience caused by the unexpected cancellation of your flights, especially with no prior notice and without available alternatives. We sincerely apologize for the negative impact this has had on your travel plans.

We normally send flight notifications through the contact information provided during the booking process. To ensure timely updates, please make sure your email and mobile number are accurate and up-to-date.

Should you have further concerns or require additional assistance, please don’t hesitate to reach out to our PAL Help Page: https://pal.my.site.com/s/.

Thank you for sharing your experience. We value your loyalty as a Philippine Airlines passenger and hope to regain your trust.

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais