RXLive Pharmacy Opiniões 693

TrustScore: 4 em 5

4,0

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 5 em 5 estrelas

I find it easy to contact them. Their telephone number is always available so even if you are not in to computers and 'chatting' online, you are able to call them, which is what I prefer. I have my m... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

I've been using RX Live to fulfil my regular pharmacy needs for about six months. I have complex health issues, so my repeat prescription list is a lengthy one. RX Live are head and shoulders above... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Excellent service from RX Live Pharmacy. The team are always very helpful, professional, and quick to resolve any issues. My prescriptions are delivered on time, and communication is always clear and... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 1 em 5 estrelas

Appalling service. Got free through my work related free medical insurance. Have now been made redundant and no longer have access to the app. Ive also moved. They refuse to cancel the service and kee... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Farmácia
  2. Drogaria
  3. Farmácia online
  4. Vendedor online de medicamentos sujeitos a receita médica

Escrito pela empresa

RXLive is a NHS regulated & General Pharmaceutical Council registered pharmacy. RXLive free telephone, online and app service helps you stay in control of your prescriptions. Order your NHS prescription's over the phone, online, on our app available on the google & apple store or join our RXLive care plus automatic reminder service for free, for you or your family members. We arrange & manage your NHS prescription electronically with your GP surgery and have your prescription medicine delivered to your door for free with no hassle. Our customer service we believe is second to none, we always will call you when you first sign up with us to understand your prescription needs so you never run out of your medicine and run a prompt delivery service using guaranteed royal mail tracked 24 & 48 will full audit trails. We provide a same day delivery service, using our own delivery drivers around Croydon & Sutton boroughs and more areas!. We would love to help you! Sign up now at www.tinyurl.com/RXLiveSignup or have a look at our website at www.rxlive.co.uk


Informações de contacto

4,0

Bom

TrustScore: 4 em 5

693 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Respondeu a 100% das suas opiniões negativas

Geralmente responde em 14 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 5 em 5 estrelas

Excellent on line pharmacy

Excellent on line pharmacy.
E mail or ring them and they are always there to help with any queries you may have.

Customer services are always well mannered and polite.

Only one negative , they are not around at weekends 😒.

20 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you so much for your kind words and for taking the time to leave us such a lovely review. We’re really pleased to hear you’ve found our team helpful and polite.

Just to clarify, we are open on Saturdays, so please feel free to contact us over the weekend if you need anything. We’re always happy to help with any queries.

Thanks again for your support!

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

My personal experience is very…

My personal experience is very positive. Very quick in responding to queries which is a godsend to my anxiety! Very helpful and reassuring on any changes to my circumstances. Re prescription always timely received.

20 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you so much for sharing this. I’m really glad to hear you’ve had such a positive experience, and that the quick responses have helped ease your anxiety. It means a lot to know you’ve felt supported and reassured through any changes, and we’re pleased everything has been timely with your prescriptions. We truly appreciate your kind feedback.

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Quick, easy and responsive

Always quick to respond and follow up on any queries with the doctor

19 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you very much for your kind feedback.

We’re pleased to hear that you have found our service quick, easy, and responsive. Our team always aims to provide timely support and to follow up promptly with GP surgeries when needed.

If you have any further questions or require assistance in the future, please don’t hesitate to contact us.

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Rx live are excellent…

I've used rxlive for many years,and also recommended them to family&friends. I've always trusted them with my repeat medications,also 1 off prescriptions.They always keep me updated on deliveries when in transit,which is noted on the rxlive app.Also its easy to message them on the app.the service is free,excellent company.

19 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you so much for your kind words and continued trust in RXLive. It truly means a lot to us that you’ve chosen us for your repeat and one-off prescriptions over the years, and that you’ve recommended us to your family and friends. We’re especially pleased to hear that you find the app updates and messaging service helpful — keeping our patients informed and making things as easy as possible is always our priority. We really appreciate your support.

If you'd like a slightly shorter version:

Thank you for your wonderful feedback and for trusting RXLive over the years. We’re delighted that you find our app updates and messaging service helpful, and we truly appreciate you recommending us to family and friends. Your support means a great deal to our team.

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Terrible "service"

Terrible "service" in 3 months they were unable or unwilling to accept my "new" address of 8 years, repeatedly asking if I knew where I lived? This caused monthly delays on receiving the medication whilst they argued with the GP surgery. They also repeatedly told me my GP is not registered....complete waffle and twice changed my supplier on line back to themselves, after my pharmacist had changed supplier for me.
Had I been "deregistered" I would not still be receiving ongoing treatment or medication.
If you value your physical and mental health, do NOT use this outfit.

19 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

We are sorry to hear about your recent experience and understand how frustrating delays in receiving medication can be.

Following repeated attempts over the past three months to obtain your prescriptions, we were informed that the GP surgery had de-registered you. As a result, the surgery was unable to issue prescriptions on your behalf, which unfortunately prevented us from dispensing your medication during that time. It is a legal requirement for us to get a prescription to deliver, also you spoke to one of our advisors yesterday and the langauge you used is unacceptable, you confirmed your address which was under the postcode but the problem is your GP has removed you as you refused a GP review with them after numerous attempts.

We understand there were address discrepancies raised, and we made several attempts to clarify these details with the GP surgery. However, without an active registration at the practice, prescriptions could not be processed.

Regarding the online pharmacy nomination, changes can sometimes occur automatically through the NHS system when requests are submitted via different platforms, we have complete records and several cancellations emails we have asked you to re register with your GP. We apologise for any confusion this may have caused and are happy to clarify how nominations work if that would be helpful.

We strongly recommend contacting your GP surgery as soon as possible to confirm your registration status and ensure your details are fully updated. Once your registration is active, we will be able to process prescriptions without further issue. We have also emailed your GP and have asked for clarifcation.

If you would like us to assist in coordinating this or if there is anything further we can do to support you, please let us know.

Kind regards,
RXLive Patient Support

Classificada 1 em 5 estrelas

Take AGES to dispatch medication

I have been using rx live for a while now for both myself and my partner and the amount of time they take to dispatch medication is a joke. Sometimes it can take approx 2 weeks for the prescription to be sent to them and them to dispatch my medication.

I am on anti depressants and the past 2 prescriptions have been late so I have actually run out which can be dangerous.

I messaged them on Friday to say I had run out and was told it would be dispatched asap. It’s now Tuesday and they’ve still not been dispatched!

I think it’s time to look for a new pharmacy!

13 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you for taking the time to share this with us, and I’m really sorry for the delay and the stress this has caused you. We understand how important it is to receive medications like antidepressants on time, and we completely appreciate how dangerous it can be to run out.

The head pharmacist has been made aware of your concerns and will be giving you a call directly to discuss this and ensure your prescription is prioritised moving forward.

Just to inform you your medication in full was sent to us on 14th Friday (missing item) we have delivered this today.

We sincerely apologise again for the inconvenience, and thank you for your patience while we resolve this.

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Cannot praise this company enough

Cannot praise this company enough. They are so efficient, replying immediately to queries and going the extra mile to sort out medication issues. After years of struggling with my local GP for repeat medication I have a solution that works.

16 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you so much for your kind words. We truly appreciate you taking the time to share your experience. Our team works hard to respond quickly and go the extra mile to help resolve any medication issues, so it means a lot to hear that we’ve made things easier for you. We’re really glad we could provide a solution that works, and we’re always here if you need anything in the future.

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Won't be using again

I have used this company twice now, and on both occasions I had to chase my order.
This time, I contacted them to ask why the delivery date was a week away and was told, “We only received your order today; we will dispatch it tomorrow.” Five days later, nothing had arrived. I emailed again to ask where my order was and was told, “Thank you, we will get it sent now.”
I then queried why it had not been dispatched the next day as previously advised, but I received no response.
I would rather collect my prescription from the pharmacy myself. I only used this service because it was offered as an employee benefit at my workplace.

To add since this review was uploaded I have now received a payment charge for guaranteed next day delivery which I certainly did not get

I response to your latest reply, I don’t appreciate the level of detail shared here, particularly as this information had already been sent to me privately by email.

This issue occurred around four months ago, and at no point was sent a payment link or that there was any issue with my account. I have since checked my emails and can confirm I never received a payment link until last week. I am not able to make payment without a link, but I was never made aware there was a problem.
Rather than contacting me to explain this at the time, I was left to repeatedly chase my orders. I also had to provide a screenshot of my bank account to prove payment because your system did not show it correctly.
Posting this level of detail publicly feels inappropriate and attempts to shift responsibility for delays that I was never informed about. My original review reflects my experience of having to repeatedly chase orders due to poor communication, which remains unchanged.

21 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you for taking the time to share your feedback, and we are very sorry to hear about your experience.

We sincerely apologise for the delays and the lack of clear communication regarding your order. This is not the level of service we aim to provide, and we understand how frustrating it must have been to repeatedly chase your prescription delivery.

I apologise for any confusion, and I’d like to clarify the situation regarding your recent orders.

The delay with the first order occurred because the account profile had not yet been confirmed as paid. However, in order to ensure you received your medication without disruption, we dispatched the prescription before payment was completed. For 4 months you haven’t paid us the 9.90 NHS charge.

When the second payment link was settled on the 24/1/26 four months after the first prescription delivery, it covered the cost of the previous prescription. Following your enquiry, we again arranged for the order to be sent out despite payment not being finalised at that time.

Unfortunately, this is why the medication was not dispatched under our usual same-day service, as same-day dispatch is only available once payment and account setup are fully confirmed. We are currently still owed 9.90. If you are having trouble paying this amount please contact support@rxlive.co.uk and our team will be happy to arrange a payment link or a payment plan to pay.

To prevent any further delays, we can either make the necessary amendments on your account to take payment correctly, or we kindly ask that you complete the setup on your account.

Once this is in place, future prescriptions will be dispatched on the same day as approval when prompted.

Our team has gone out of its way to ensure you received your medication, even during periods when payment had not been made — something most services would not provide.

Leaving a one-star review after receiving prescriptions for four months without payment or penalty does not fairly reflect the level of support and care we have provided.

Thank you again for bringing this to our attention, and we are truly sorry for the inconvenience caused.

Kind regards,
Patient Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Great service…

Thomas is fantastic and always ensures my medication arrives on time. Thank you RXLive.

30 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you so much for your kind review! We’re delighted to hear that you’re happy with our service. Thomas will be especially pleased to know his efforts are appreciated. We’re always here to ensure your medication arrives on time.

Thank you for choosing RXLive!

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Complete Shambles

Failed to deliver the right thing at the right time; and when contacted, they either don't reply, or reply with misleading information, or reply with a word-soup that literally makes no sense.

2 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

We’re really sorry to hear about your experience — this isn’t the standard we aim to provide.

Timely and accurate delivery, along with clear communication, is extremely important to us. From what you’ve described, we’ve clearly fallen short, and we sincerely apologies for the frustration this has caused. So we have invited you to contact us now if this review is for us so we can reply at this moment. We want to confirm there is no patient we have just searched under your profiled name.

We’d genuinely like the opportunity to look into what went wrong and put things right for you. If you’re willing, please contact us directly with your order details so we can review the situation properly and ensure it’s resolved.

Could you kindly email RXLive support team now and I will look out for your email to check this right away.

Thank you for taking the time to share your feedback — it helps us identify where we need to improve.

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Using them for years!

I've been getting my repeat prescriptions delivered for years from these guys and never had any issues (caused by them). On the odd occasion my GP has sent my prescription to the wrong place but every time I've contacted RX Live through their live chat they've managed to help me get it sorted. If I've been worried about running out, my meds are on their way next day delivery!! Definitely takes away the hassle of requesting and then going to the pharmacy myself!

23 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you so much for taking the time to leave such a detailed review 😊 We’re really glad to hear that our team has been able to help whenever prescriptions have gone astray and that our live chat support has made things easier for you. Making sure our patients don’t run out of their medication is a top priority for us, so it’s great to know our next-day delivery has given you peace of mind. Thanks again for your continued trust in RX Live — we’re always here if you need us!

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 1 em 5 estrelas

No good for me

Hard to log in
Locked me out had to keep changing password
Had urgent need for meds and ended up chasing for answers
Customer service were not that helpful and a bit ‘you haven’t done it right’ oriented
Changed back to local pharmacy as don’t like the lack of control or stropiness

23 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you for your message and for sharing your feedback.

I’m sorry to hear about the difficulties you experienced with logging in and the frustration this caused, particularly given the urgency of your medication at the time. We understand how stressful that can be, and I’m sorry that our service did not meet your expectations on this occasion.

For clarity, we received your prescription on the 21st and it was dispatched today. One of the items on your prescription was temporarily out of stock; however, we were able to source this and include it in your order to avoid any further delay.

As your account has since been cancelled, there is a possibility that the parcel may now be returned to us by the courier. If this happens, we will review the next steps accordingly.

We take your comments about customer service seriously and will use this feedback to improve how we support patients, particularly during urgent situations. We also understand your decision to return to your local pharmacy and respect your preference for greater direct control over your care.

Thank you again for taking the time to share your experience.

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Terrible service

Terrible service. Wait weeks for prescriptions to be dispensed- not only due to Christmas/New year period. Numerous excuses which are not consistent. The website is extremely difficult to navigate and not fit for purpose.

14 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you for your feedback, and we’re genuinely sorry to hear about your frustration.

The delays you experienced were primarily due to the Christmas and New Year period. During this time, several of our suppliers were closed, with some closing for up to 6 days and others operating with reduced capacity, resulting in an overall delay of around 5 working days across the supply chain. Unfortunately, this had a knock-on effect on dispensing timelines despite our best efforts to manage demand.

We understand how disappointing and inconvenient this can be, especially when waiting for essential medication, and we apologise that this was not communicated as clearly or consistently as it should have been. We are expecting service to resume normally next week. We will upgrade your account to a priority patient.

We also appreciate your comments regarding the website. Your feedback has been noted, and we are actively working on improvements to make it easier to navigate and more user-friendly.

Thank you for bringing these issues to our attention. We value your feedback and are committed to improving our service moving forward.

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Rxlive helps me a lot by delivering my…

Rxlive helps me a lot by delivering my medication to me on time, saved me going to the local pharmacy in the winter thank you team

9 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you so much for your kind words — we really appreciate you taking the time to leave such a thoughtful review.

We’re so pleased to hear you’ve felt supported, especially when you’ve needed help urgently. Our team always aims to make things as smooth and stress-free as possible, so it means a lot to know the communication and care has made a real difference for you.

Your feedback about the staff being friendly and treating you like family truly means the world to us — that’s exactly the experience we want every patient to have.

Thank you again for your recommendation and trust. We’re always here whenever you need us. 💙

Kind regards,
RXLive Patient Support

Classificada 5 em 5 estrelas

Amazing service from rxlive thank you

Amazing service from rxlive thank you

13 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you so much for your kind words — we really appreciate you taking the time to leave such a thoughtful review.

We’re so pleased to hear you’ve felt supported, especially when you’ve needed help urgently. Our team always aims to make things as smooth and stress-free as possible, so it means a lot to know the communication and care has made a real difference for you.

Your feedback about the staff being friendly and treating you like family truly means the world to us — that’s exactly the experience we want every patient to have.

Thank you again for your recommendation and trust. We’re always here whenever you need us. 💙

Kind regards,
RXLive Patient Support

Classificada 5 em 5 estrelas

Quick and easy to use

Quick and easy to use, definetly recommend

12 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you so much for your kind words — we really appreciate you taking the time to leave such a thoughtful review.

We’re so pleased to hear you’ve felt supported, especially when you’ve needed help urgently. Our team always aims to make things as smooth and stress-free as possible, so it means a lot to know the communication and care has made a real difference for you.

Your feedback about the staff being friendly and treating you like family truly means the world to us — that’s exactly the experience we want every patient to have.

Thank you again for your recommendation and trust. We’re always here whenever you need us. 💙

Kind regards,
RXLive Patient Support

Classificada 5 em 5 estrelas

Great service

Great service, i was going on holiday and rxlive managed to get me my medication before i leave, thank you

13 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you so much for your kind words — we really appreciate you taking the time to leave such a thoughtful review.

We’re so pleased to hear you’ve felt supported, especially when you’ve needed help urgently. Our team always aims to make things as smooth and stress-free as possible, so it means a lot to know the communication and care has made a real difference for you.

Your feedback about the staff being friendly and treating you like family truly means the world to us — that’s exactly the experience we want every patient to have.

Thank you again for your recommendation and trust. We’re always here whenever you need us. 💙

Kind regards,
RXLive Patient Support

Classificada 1 em 5 estrelas

I'd seriously avoid, they promise the earth, but don't deliver.

The GP sent over my prescription in the 2nd January and also some more items on the 5th January. I emailed for an update on Friday the 9th, they basically said they don't know when they're going to send the items. They issued a collection code but only for one of the items ordered and not the rest. I was promised yesterday that the rest of the items would be posted for delivery today... This hasn't happened, I'd now like them to issue a collection code so I can get the items I need locally, I have asked for this previously but they haven't supplied it. I'd also like them to close my RX Live account, I've requested this on multiple occasions but they won't. Please send me a prescription code and close my account.

Update...

Please stop messaging me on the RX Live account that you refuse to close. As I stated we'll agree to disagree... I stand by everything I said in my review, please stop messaging me.

2 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating delays and communication issues can be.

We would like the opportunity to look into this matter properly, including the prescription items, collection codes, and your account closure request. Please contact our support team directly with your details so we can resolve this as quickly as possible. You have asked your account to be cancelled on Friday, so that was the first time. We cannot send back the prescriptions as specified in email, you also emailed yesterday to ask us to deliver medication. Please be aware we need some understanding when being closed for 4 days during Christmas and New years that our team has to catch up effectivlity on orders.

We take all feedback seriously and are committed to improving our service during closure times and for next year we will have precautions in place to prevent his.

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 1 em 5 estrelas

PATIENT CONCERNS ARE MINIMISED AND DISMISSED

My prescription was ordered 7 days ago and has still not been delivered.
No communication from Rx Live to explain that there is a delay or reason for delay.
When I called to complain about this I was told to send an email. I asked to speak to the pharmacist the staff member said no, the pharmacist is very busy. I insisted on speaking to the pharmacist to raise my complaint. The pharmacist, whose reponse was that they have thousands of prescriptions and therefore it is not possible to communicate with each patient about delays with their medications being delivered. He seemed unconcerned with the delay of over a week for my medicationto be delivered.
This is the third time I have had a poor experience from Rx Live. The first was a dispensing error where I was sent the wrong number of tablets. The second was a dispensing error where the wrong strength medication was supplied in the box (double the strength) which was different to what was written on the label so I was overdosing without realising. Patient concerns are minimised or dismissed. I'm very disappointed in the service from Rx Live. I would recommend avoiding this company,perhaps with fewer patients they might get it right.

Rx Live has responded stating they did not make a dispensing error, well I still have the box that states 50mg and the dispensing label on it states 25mg. That is a dispensing error. Again,please do not try to minimise or refute dispensing errors.

Rx live is still clearly in denial of dispensing errors in their their response. These are basic principles. You (Rx live) supplied a box of 50mg tablets but labelled the box as 25mg tablets. This is dispensing error!! - and it was signed and checked by two people, and still the error was not picked up on prior to being sent out to me, the patient! Please don't deny and continue to excuse and warp a dispensing error on a public platform.

This is the third edited response from Rx Live to my post. To those potential customers looking for a true review of this company please read the 1 star reviews. In this third edited response by rx live they are still referring to a dispensing error as "confusion'. A medication box that states 50mg tablets on the box and contains 50mg tablets which is labelled with a dispensing label as 25mg tablets is a DISPENSING ERROR which led me to unknowingly overdose by taking DOUBLE THE DOSE as the label stated 25mg. Their repeated denial of this only strengthens my point that serious patient concerns are minimised. They repeatedly make excuses for MEDICATION DISPENSING ERRORS on a public platform.
They then go on to seemingly justify this by stating that they delivered previous prescriptions 'on time".

This is the fourth edit by Rx Live, they still insist are making a strange excuse about a dispensing error. There was no placing of a label on top of another label, which in itself if it did happen is dangerous. I have the box in front of me. The box is for 50mg of the medication and the dispensing label.on the box states 25mg, the two small boxes in the top right hand corner of the label has been initialled, this indicates that the prescription was checked by two different people and yet the error was not picked up and was dispensed incorrectly and supplied to me the patient incorrectly which led me to taking double the dose and overdosing without knowing. It is very concerning that two people including a pharmacist checked the item and did not pick up on the error.

I recommend anyone using RxLive to THOROUGHLY CHECK EVERY ITEM YOU RECEIVE AND CHECK THAT THE MEDICATION WRITTEN ON THE BOX MATCHES WITH THE MEDICATION AND STRENGTH OF WHAT IS WRITTEN ON THE LABEL. I also recommend you COUNT THE TABLETS to be sure you have been dispensed the correct amount as I was previously also dispensed the wrong number of tablets.

I dont know anyone who is happy with a service that takes over 7 days to dispense and deliver their medications.

Christmas was 3 weeks ago and is not an adequate excuse or reason for delay in patients receiving their medications. Delays are not "frustrating" as Rx Live put it, it's a matter of PATIENT SAFETY to ensure all patients receive their prescription medications that need to be taken daily in a timely manner.

I would much rather take my prescription to any walk-in High Street pharmacy and wait an hour for them to dispense or use any other company than Rx live.

I would recommend everyone to AVOID THIS COMPANY for your own safety, peace of mind and timely dispensing of your medications.

12 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you for taking the time to raise your concerns.

We are very sorry to hear about your experience and sincerely apologise for the delay in the delivery of your prescription, as well as the lack of clear communication around this. We understand how important timely access to medication is and recognise how frustrating it must have been not to be kept informed. We are also sorry that you felt your concerns were minimised when you contacted us. This is not the level of care or service we aim to provide, and your feedback regarding your interaction with our team and the pharmacist has been noted and will be reviewed internally.

With regard to the medication supplied, we would like to clarify that this was not the result of a dispensing error. We received two prescriptions for the same medication at different times, one for 25mg and one for 50mg, and dispensed in line with the prescriptions issued by your GP at each stage. The earlier prescription was supplied before the dosage change was received. We appreciate, however, that this was confusing and understand the concern it caused. As explained to you over the phone, both items were present in the dispensing tray and one label was placed over another, which contributed to the confusion.

We can also confirm that you have received six deliveries from us, all of which were provided without next-day delivery charges and within the stated delivery timeframe. We do ask that, when using a free delivery service, patients contact us if medication is required urgently so we can assist where possible. The recent Christmas period, during which the pharmacy was closed for several days, contributed to delays due to a backlog on reopening. While we recognise this is not your responsibility, we wanted to be transparent about the circumstances.

Service levels are now returning to normal. According to the information in your app, your scheduled delivery date was the 13th. The app also allows you to request earlier dispatch using the “dispatch now” option or by contacting us directly. As your order had not passed the expected delivery date, an automated delay notification was not triggered. You received confirmation that your medication was approved on 7 January 2026, and a delay notification would have been sent had the delivery date been exceeded. We acknowledge that this process was not clearly explained to you during your call, and we apologise for that.

We can confirm that your medication is due to arrive tomorrow. While we manage a high volume of prescriptions, this should never come at the expense of patient safety, clear communication, or respect for patient concerns. Your feedback has highlighted areas for improvement, and we are grateful that you brought this to our attention.

If you would like to discuss this further or have your account reviewed in more detail, please contact us at support@rxlive.co.uk and we will be happy to assist.

As we have explained we can deliver next day, but you as the patient need to prompt us on the email you get, when you go into a pharmacy your effectivilty prompting them the same way. If you do not want to use us in the future please can you email us to cancel kindly.

Once again, we apologise for the distress and inconvenience caused, and thank you for taking the time to share your experience.

Kind regards,
RXLive Patient Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Reliable, caring pharmacy with amazing staff

I can’t fault this pharmacy at all. They always go above and beyond for me with my medication, even helping out with emergency prescriptions when I’ve been stuck — they’ve always managed to sort it quickly and without stress.

Communication is amazing, they keep you informed and are easy to contact, which makes a huge difference. The staff are honestly brilliant — friendly, caring, and they treat you like family rather than just another customer. They’re always willing to help and nothing ever feels like too much trouble.

I’m really grateful for everything they do and wouldn’t go anywhere else. Highly recommended.

8 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da RXLive Pharmacy

Resposta da RXLive Pharmacy

Thank you so much for your kind words — we really appreciate you taking the time to leave such a thoughtful review.

We’re so pleased to hear you’ve felt supported, especially when you’ve needed help urgently. Our team always aims to make things as smooth and stress-free as possible, so it means a lot to know the communication and care has made a real difference for you.

Your feedback about the staff being friendly and treating you like family truly means the world to us — that’s exactly the experience we want every patient to have.

Thank you again for your recommendation and trust. We’re always here whenever you need us. 💙

Kind regards,
RXLive Patient Support

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

As empresas podem solicitar opiniões enviando convites automáticos. Classificadas como "Verificada", pois se tratam de experiências genuínas.

Saiba mais sobre outros tipos de opiniões.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais