Simplelifehomes Opiniões 

2174
•
TrustScore: 4 em 5

4,0

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 5 em 5 estrelas

I feel that the entire moving-in process, from the initial viewing to the day I moved in, has been a great experience. Every time I’ve called with an enquiry, everyone I’ve spoken to has been poli... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 1 em 5 estrelas

Had high hopes when first started renting with Simple Life. When it came to handing our notice in we wanted to check on the date this was due as we started our tenancy on the 15th of the month but ren... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

We have had a house inspection 2 years in a row with a lovely lady called Shannon, from the Wolverhampton office, I think, as we have a Stonefield Edge property. She is so mindful and considerate in t... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Excellent, proactive service from Megan Really pleased with the service I received from Megan while going through referencing and the right to rent check for my new tenancy. She was clear, resp... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Agência de arrendamento imobiliário
  2. também em
  3. Agência de arrendamento de apartamentos a curto prazo
  4. Complexo habitacional
  5. Empresa gestora de propriedades
  6. Imobiliária
  7. Promotor imobiliário

Escrito pela empresa

Simple Life offers beautifully finished new homes to rent and aims to offer residents total peace of mind. With support from housebuilding partners, the government and investment, Simple Life is providing a higher standard home and service within the rental market. In previous years, people looking to rent have had a limited choice of high standard homes teamed with a professional service and long term options, particularly when looking to rent a house. Simple Life provide the perfect solution outside of city centres with close links to everything residents need for work, leisure and relaxation. Catering for all life stages, Simple Life has one bedroom apartments to five bedroom family homes, residents can rest assured that the modern properties are designed to suit their lifestyle, helping them enjoy the ultimate in flexibility and freedom.


Informações de contacto

4,0

Bom

TrustScore: 4 em 5

2 mil opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 100% das suas opiniões negativas

Geralmente responde dentro de uma semana

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

4,0

Todas as opiniões

(2174)

482 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 5 em 5 estrelas

A Great First Experience in My New Home

I feel that the entire moving-in process, from the initial viewing to the day I moved in, has been a great experience. Every time I’ve called with an enquiry, everyone I’ve spoken to has been polite, helpful, and reassuring, which really helped ease any initial stress I had.

The apartment I’ve moved into was immaculate, and I was also given a goody bag with some essential items when I moved in, which was a lovely touch and made the experience feel even more welcoming. It was also really helpful that the router had already been installed in the apartment, making it one less thing to worry about when moving in.

Overall, I’ve been very impressed with the service and support throughout the entire process.

9 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Thank you, Essa, for taking the time to share such a wonderful review.

We're delighted to hear that your experience, from your initial viewing through to move in day, has been such a positive one. Moving home can be a stressful time, so it's great to know our team were able to provide helpful, reassuring support throughout the process and make things a little easier for you.

We're especially pleased that you were happy with the condition of your apartment and appreciated the welcome goody bag and pre installed router. It's the little details that can make a big difference, and we're glad these helped you settle into your new home.

Thank you again for your kind words and for choosing Simple Life Homes. We wish you all the very best in your new home, and if there's ever anything we can help with, please don't hesitate to get in touch.

Kind regards,

Simple Life Homes Team

Classificada 2 em 5 estrelas

Property was nice enough and spacious…

Property was nice enough and spacious but the costs involved and lack of urgency of fixing maintenance issues, I cannot recommend.

We thought we would have a better experience renting from a larger firm than independent landlords but it was far from the truth. It was quite unprofessional at the start - before we reserved our property the estate agent was late, didn't show up to the correct property and then told us the property was let already when we arrived and they only had a more expensive property (on the same estate) available that we were unable to view in advance.

When we moved in the property was filthy, the walls were heavily soiled (despite it being a 'new build' with minimal previous tenants, which was not resolved when we moved in. The oven was filthy (as noted on our inventory) and was advised it would be cleaned when we moved in, it wasn't. The grass in the garden was over a foot high in places. The seal in the bath was full of dirt which we had to replace ourselves. As we were unable to view the property before we moved in, we did not know of these issues until we had the keys. It then took several months of chasing for all every wall in the house to be repainted, so we couldn't properly 'move in' until this was finished. What was worse is when we moved out recently after 5 years, it was noted on the tenancy that the quality of the paintwork was 'poor' and the tenants reasonability to fix. Fortunately, we were not charged for this, but found it quite cheeky they were trying to insinuate we were responsible for the paint work, when it was filthy when we moved in, and it was their contractors work!

A similar theme is it took weeks to months of chasing to get any issue fixed. It took at least 3 weeks of us having no washing machine after we reported it broken, as it was 'not urgent', and were not offered to be reimbursed for our costs of having to use a laundrette. The whole estate on Prince's Gardens has had issues with rats (you can see on the Facebook group) due to other tenants not dealing with rubbish or their gardens. We didn't use our garden and kept the grass trimmed, but found rats had dug a nest under our shed and we often saw rats running in front of our living room patio doors, and as there was no step down from the house to the outside, we were unable to open our patio doors despite the scorching heat due to fear of rats. We raised this with Simple Life, they took nearly 3months to respond and just closed the repair down stating 'they can't do anything to prevent rats outside'. So we were unable to use our garden or doors for the last 2 years of our tenancy.

Additionally, the rent increases are extortionate. I know they will give a generic reply stating the rent is in line with 'market rate', it's not, they raise the rent by 10% every year without fail, which is much more than your standard pay rise! Our rent went up from £925 up to £1365 over the 5 years we lived there, despite how long it took to fix maintenance issues (if at all). Our rent was going up more than the same houses on the estate, but if we enquired about this we were told there was nothing they could do. I have since moved out and gotten a mortgage on a house more expensive than the one we rented for over £300 less per month. It's disgusting. We have since seen that our old property is now up on rightmove for less than the £1365 we were increased to in August, so there is absolutely no benefit for long time good tenants, or even being aligned to market rate rent prices. The amount of empty houses on Right move on Prince of Wales says it all that everyone is sick to death of their rent being increased by at least £100 p/m, +£1200 p/year every year.

The real sour note was the end of our tenancy. We had had enough of the rent increases so have since bought our own house, which we were not in a rush to do until we got our latest rent increase. There was a lack of communication on move out. We asked if we could have the pre move out check done, they ignored any dates we had available (we had already moved out), which when I said it wasn't suitable they just cancelled the appointment and never spoke to us again. We returned our keys on the 6th of September and got our checkout report on the 14th, and were told we would hear from the tenancy deposit scheme within 3-5 working days. We had radio silence despite multiple emails and us manually raising a request for our deposit back. Our multiple emails went ignored, and we only received confirmation that we would get our deposit back late on the 29th of September after we phoned up and got transferred 4 times to the correct department. There is absolutely no reason it should take so long to get our deposit back after we came to an agreement on the amount to be returned.

Overall a really poor experience, money grabbing and a lack of communication.

6 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Hi Billie,

Thank you for taking the time to share such detailed feedback. We're sorry to read that your experience with us didn't meet your expectations, and we want to look into the points you've raised properly.

We have tried to locate your tenancy using the details in your review and have also requested further information through Trustpilot. Unfortunately we haven't received a response, so we haven't been able to identify the account. Without that, we can't review the specific timeline around your move in, the repairs you reported, the pest issue at the rear of the property or your deposit return.

We take feedback on repair response times and communication seriously. Where a repair is closed without the outcome a resident expects, we would want to understand why. On rent, reviews are carried out each year with reference to local market evidence. We understand increases can be a real pressure on household budgets, and we're always open to talking residents through how their rent has been assessed. Deposits are protected with a government backed scheme. We aim to keep residents updated throughout the return process, and we're sorry if that didn't happen here.

If you're happy to, please contact us at residents@simplelifehomes.com with your former address and the name on the tenancy. We can then look into your concerns in full and come back to you directly.

Kind regards,
Simple Life Homes

Classificada 1 em 5 estrelas

Had high hopes when first started…

Had high hopes when first started renting with Simple Life. When it came to handing our notice in we wanted to check on the date this was due as we started our tenancy on the 15th of the month but rent day is 1st of the month so we wanted to check which date we should do this by. We had a reply from SL to advise it should be 15th of the month so this is what we did. We then got an email after handing notice in for this day to say it is infact the 1st of the month so we gave 2 and half months notice after being advised incorrectly, this has now cost us not SL an extra £1k due to being advised wrong due to their staff not providing correct information. After renting for most of my life and always receiving 100% of my deposit back when my tenancies have ended i am very much not looking forward to what this company will deduct as it seems to be a trend for them. Very disappointed.

28 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Hi Veronica,

Thank you for sharing your feedback, and we're sorry to hear about your experience with your notice period. Clear information at this stage is really important, and we'd like to look into what happened.

We've been unable to find a tenancy matching the details in your review. We've reached out through Trustpilot to request more information but haven't yet received a response.

We'd also like to reassure you that any deposit deductions are based on the check out inspection and the condition of the property, and you'll have the opportunity to raise anything you disagree with.

If you'd like us to look into this, please contact us at residents@simplelifehomes.com with your property address, and we'll review your case and come back to you directly.

Kind regards,
Simple Life Homes

Classificada 3 em 5 estrelas

Not a great experience, but resolved in the end.

Not a great experience, but resolved in the end.

Issues with getting a holding deposit back.

Edit: I finally got this resolved, and Simple Life refunded me the deposit, so I've updated this.

22 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Hi Stephen,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear you're unhappy with how things turned out.

Having reviewed your application, we can see it was withdrawn at your request. Before your holding deposit was paid, our email of 12 August confirmed in writing that part of the deposit is non refundable if an applicant decides not to proceed. This is our standard process whenever an application is withdrawn, and it's why a proportion of your deposit was retained.

We'd also welcome the chance to hear more about the issues you've raised with the property, including the fencing, so we can look into them. Please get in touch with us at hello@simplelifehomes.com and we'll be happy to help.

Kind regards,
Simple Life Home

Classificada 5 em 5 estrelas

Good experience

Good experience

23 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Thank you for taking the time to share your feedback. We're delighted to hear you had a good experience with us.

Simple Life Homes

Classificada 5 em 5 estrelas

Excellent services and very nice staff…

Excellent services and very nice staff get treated very well

11 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Thank you for your kind review! We're delighted to hear that you received excellent service and felt well looked after by our team. We really appreciate you taking the time to share your experience. 😊

Kind regards,
Simple Life Homes

Classificada 1 em 5 estrelas

AVOID — absolutely appalling experience with Simple Life

I genuinely cannot believe how badly Simple Life have handled the end of our tenancy.

After being tenants for several years, we moved out expecting a straightforward deposit return. Instead, we were presented with over £1,200 of proposed deductions from our deposit!

And some of the charges are absolutely ridiculous.

We have disputed the deductions through the Tenancy Deposit Scheme and provided evidence, including photographs and the original inventory, showing that some of the things Simple Life are attempting to charge us for were already there when we moved in.

So what have Simple Life done?

Nothing.

We have now been waiting weeks for them to respond through TDS. TDS have told us they are chasing them, yet we’re still waiting for Simple Life to actually bother responding.

The whole situation is beyond frustrating. We have moved out, handed the property back and provided evidence. Yet we’re left chasing and waiting for a company to respond about our own money.

What makes it even more infuriating is that we have photographs and documentation to support our position. We aren’t disputing these charges without evidence.

After YEARS of paying rent and being tenants, this is the experience we’re left with at the end.

The complete lack of urgency and communication is frankly unacceptable. A company should not be able to drag out something as important as a tenant’s deposit while the tenant is left waiting indefinitely for a response.

If you rent through Simple Life, photograph EVERYTHING. Photograph the property when you move in. Photograph it when you leave. Keep your inventory. Keep every email. Keep every piece of evidence. Do not assume that because something was already there when you moved in, you won’t later be asked to pay for it.

We are now having to jump through additional hoops simply because Simple Life have failed to respond.

This has been an exhausting, stressful and incredibly disappointing way to end what was already a long tenancy.

Would I rent through Simple Life again? Absolutely not.

Sort it out.

18 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear about your experience and appreciate the concerns you've raised regarding your deposit dispute.

Unfortunately, based on the details provided within your review, we have been unable to identify your tenancy and therefore have not been able to investigate the matter further. We have requested additional information via Trustpilot but have not yet received a response.

We would welcome the opportunity to look into this for you. Please contact us at residents@simplelifehomes.com with your name, property address, and any relevant details so that we can review the matter fully and provide an update.

We take all resident concerns seriously and are committed to ensuring any issues raised are investigated thoroughly.

Kind regards,
Simple Life Homes

Classificada 1 em 5 estrelas

Zeron customer service and highly unprofessional

I don't know what the good reviews on here is all about but if you want your sanity and mental health. Avoid this company like a plague.

18 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Hi there,

Thank you for taking the time to share your feedback, we're sorry to hear your experience hasn't met the standard we aim for.

We have previously reached out to request further information so we could look into your concerns properly, but we haven't yet received a response. From the details available to us, we're unable to confirm you as a current or former customer, which means we can't investigate the issues you've raised without more information from you.

If you'd still like us to review this, please email complaints@simplelifehomes.com with your name and property address, and we'll pick it up straight away.

Kind regards,
Simple Life Homes

Classificada 4 em 5 estrelas

Good team and professionals the company…

Good team and professionals the company gives effective communication such a well smooth experience for me

3 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Thank you so much for taking the time to leave us this lovely review, it's great to hear that communication has felt smooth and that the team have looked after you well.

If there's ever anything we can do to make your experience with Simple Life Homes even better, please don't hesitate to get in touch at hello@simplelifehomes.com.

Thanks again,
Simple Life Homes

Classificada 5 em 5 estrelas

I contacted Simple Life Homes as I…

I contacted Simple Life Homes as I needed a document to prove my tenancy Georgina was the lady who took this task up and she was kind and polite on the phone and helped me - we had to go backwards and forwards through no fault of Georgina’s but through the people I needed to give the specific document too and Georgina was patient tolerant kind and professional until we got the document exactly how they needed it in the required timeframe all whilst being so kind - everyone needs a Georgina

14 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Thank you for taking the time to leave such a wonderful review.

We are delighted to hear about your experience with Georgina. Providing a helpful, professional and customer focused service is extremely important to us, and it is fantastic to hear that Georgina supported you throughout the process with patience, kindness and determination.

We appreciate that obtaining the specific documentation you required involved several amendments and communications, and it is lovely to know that Georgina remained supportive and committed to helping you achieve the right outcome within the required timeframe.

Your comments are greatly appreciated, and I will ensure this feedback is shared directly with Georgina and her manager. Recognition like this means a lot to our colleagues, and I know she will be delighted to hear how much her efforts were valued.

Thank you again for your kind words and for taking the time to share your experience.

Kind regards,
Simple Life Homes

Classificada 1 em 5 estrelas

I GENUINELY would NOT recommend renting…

I GENUINELY would NOT recommend renting with Simple Life based on our experience so far.

Our problems started before we even moved in. Less than two weeks before our agreed move in date, we were told that the property we were supposed to move into would no longer be ready due to maintenance issues. By then, we had already made arrangements and spent money based on that move.

We were essentially left with the choice of finding somewhere completely new at extremely short notice or accepting another Simple Life property at a higher rent. We asked whether any goodwill gesture could be offered given that the situation was entirely outside our control, and this was refused. We ultimately accepted the more expensive property because we did not have enough time to restart our property search and risk having nowhere to live.

To make matters worse, the deposit for the original property was not properly refunded when the property change happened. We have only received a PARTIAL refund and are still waiting for the remainder of a deposit relating to a property that we do not even rent and never moved into.

Unfortunately, things only got worse on move in day. We had repeatedly been told that our keys would be handed over at the property. We arrived there only to find out we needed to go elsewhere to collect them. When we got to the office, staff didn’t even seem to be expecting us and we had to wait while the keys were prepared, despite our move in having been arranged in advance.

When we finally entered the flat, it was obvious that it had not been properly cleaned or checked. Both bathrooms were dirty, there were stains on the furniture, bird droppings covering the balcony, dirt around the hob, dust throughout the property, marks on the flooring, damaged items and multiple maintenance issues.

Some initial issues have since been dealt with the property was cleaned and the shower and toilet seat were replaced but almost a month later, other problems are STILL unresolved.

Our washing machine has not worked, meaning we have repeatedly had to spend our own money at laundrettes despite paying rent for a property supplied with a washing machine.

What has made the situation completely unacceptable is the communication.

We have repeatedly emailed the Maintenance team. No response.

We have repeatedly contacted Resident Services. No response.

We raised a FORMAL COMPLAINT weeks ago and have repeatedly chased the Complaints team. No response.

We eventually contacted the washing machine contractor OURSELVES, only to discover that they had already contacted Simple Life and were waiting for Simple Life to respond before they could progress the repair.

So not only can we not get Simple Life to respond to us , apparently their own contractors can’t either.

We simply expected the property we were paying for to be ready, clean and functional, for our money relating to the cancelled property to be returned correctly, and for reported problems to be dealt with within a reasonable timeframe. Instead, almost every stage from the original property change, to the deposit, to move in, maintenance, communication and now even the formal complaints process has required us to repeatedly chase for basic answers.

15 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Dear Vanessa,

Thank you for taking the time to share your experience, I'm sorry that the start of your tenancy has not reflected the standard we work hard to provide.

The move from your originally reserved property was outside our preferred process, and I completely understand how unsettling that was for you both. After looking into the case in detail, we're pleased to be able to share the following actions that have been carried out to support you:

Your formal complaint was received on 26 August and acknowledged the very next working day by our Head of Customer Service personally, with a specialist clean of the property arranged and completed straight away. Between 1 and 4 September, our Tenancy and Complaints teams engaged Zero Deposit directly to progress the cancellation of the original arrangement, with written confirmation issued to you the same day, your first refund has since been received, and the remaining payment is being actively followed up on your behalf.

On the appliance repair, a work order including the full model and serial information was raised with our contractor on 28 August; where the chain slowed at their end, we've now closed that directly with them today, alongside a further email from our Maintenance team to ensure every outstanding point is picked up and progressed without any further need for you to chase. A reimbursement towards laundry costs has also been offered, without admission of liability, as a gesture of goodwill while the repair is finalised.

The fact that you've had to follow up at any stage is feedback we're taking seriously, and your case is being reviewed as part of our ongoing service improvement work so that future residents don't experience the same.

A member of our Complaints team is already in ongoing contact with you and will remain your point of liaison until every item has been brought to a close.

Thank you for giving us the opportunity to address your concerns,

Kind Regards
Simple Life Homes

Classificada 5 em 5 estrelas

Shannon is an asset to the Simple Life Team

We have had a house inspection 2 years in a row with a lovely lady called Shannon, from the Wolverhampton office, I think, as we have a Stonefield Edge property. She is so mindful and considerate in the way she moves around our home and makes us feel comfortable. Although we do not own our property, we take great care of our home and it is so personal to us. Shannon is always so lovely, respectful and professional as she inspects our home while taking care not to be invasive. Thank you Shannon for the wonderful and consistent service.

15 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Thank you so much for taking the time to share this, it's genuinely lovely to read. Shannon is a real credit to the team, and we'll make sure this feedback reaches her and her manager in Wolverhampton. Comments like yours mean a great deal, and we're so pleased you feel comfortable and respected in your home. Thank you for being part of the Simple Life community.

Simple Life Homes

Classificada 2 em 5 estrelas

Less than OK

The general customer enquiry helpline was quite warm and helpful when I rang regarding issues before moving in. The overall experience has been however less than ok for me. 1. Before my tenancy started, Simplelifehomes refused to sign the contract on their end until the actual start date when they allow us to move in, with the reason that the start date "is not certain" despite the advertised start date on their website, which I thought was the consensus during the whole time of application. No one mentioned about the start date could be uncertain. It was too late to re-apply for another apartment as we have already paid the deposite, and canceled the other apartments viewing, and the pre-tenancy screening has completed. 3 weeks before the advertised start date, they informed us that they had to delay the start date as "the contractors were on sick leave". This ruined our plan of moving - we had to leave our previous apartment right after the original start date. We have tried calling them for alternatives or any compensation but was only told that there was nothing they could do to help reducing the delay or compensate. They also did not sound sorry or apologize for the inconvinience. At the end, we had to look for and pay for the extra 1 week temporary living ourselves, plus temporary storage for all our stuff (incl. furnitures) for 1 week. It was a nightmare especially before we were moving cross city. I've never met any tenancy who refused to sign the contract until the tenancy start. It was unexpected and I wasn't sure if it was legal for them to do so. 2. We need to report the meter reading to our energy provider monthly, because the smart meters do not work. However, only Simplelifehome has access to the meter room and it was virtually impossible to get meter readings in time. Whenever I requested meter readings (30 days in advance as they require in the app), they most often got ignored. The chat function in the app also equlas to non-existence - I've never got any reply. For quite a few times I had to just email them through the "hello" mailbox to get their attention to this issue, which worked but then added another week to my waiting time. As you can imagine, despite all the efforts trying to get those 2 reading numbers, I was only able to submit my meter reading every 40-60 days which had caused my energy bill to be inaccurate. And who's gonna pay for that? 3. I reported a maintenance issue in early June. And today (going into mid September) we still haven't got the maintenance appointment. I've followed up 3 times in the maintenance portal with an agent named Matt. If I hadn't, it looked like it would've been forgotten and dusted forever. 4. The gate constantly broke and always took a long time to be fixed.

I'm giving 2 star instead of 1, because the apartment location is quite nice, and I like the green environment nearby. Also the agent named Will at the general service line was kind and helpful.

---
Edited: Simplelifehomes has asked me via Trustpilot to provide my full name, email, and phone number. I would rather stay anonymous because I'm worried about retaliation. If they genuinely want to understand my experience and improve they should at least reply to my review, instead of simply asking me to prove that I was a customer when I had already provided my experience in details.
---
Edited: Thanks for you reply and reassurance. I have shared by details over. Happy to discuss over emails if you'd like.

10 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Hi, and thank you for taking the time to leave such a detailed review, I know it takes effort to set all of that out, and I don't want any of it to go unanswered.

I want to address the anonymity point first, because I understand entirely why you raised it. Please be reassured there is absolutely no question of retaliation, that is not how we work, and any information you share with us is used only to look into your review and put things right where we can. The honest position is that, from a Trustpilot username alone, we genuinely cannot see you as one of our customers, there is no record for us to open, no property to link the review to, and therefore no way for us to look into any of the specific points you have raised. I appreciate that may not have been obvious from our earlier request, which is why I wanted to be upfront about it here rather than leave it feeling like a hoop to jump through. If you are willing to email us directly at complaints@simplelifehomes.com with just the property address and a contact email, we would be more than happy to pick this up properly.

We really do hope to hear from you so we can look into this for you.

Kind regards,
Simple Life Homes

Classificada 1 em 5 estrelas

Awful end to an awful tenancy

This was our second property with Simple Life. Our first was a good experience, which is why we trusted them enough to rent from them again. We really shouldn't have.

The second property had problems from the day we moved in — mould, an overgrown garden, damaged/dirty skirting boards, and carpets that were extremely worn and smelled awful. We reported these issues, but many were dismissed as “cosmetic” and we were left paying to improve the property ourselves.

We later discovered the property had previously been used as a pet-sitting service, which explained a lot about the smell and condition of the carpets. The business listing was still visible on Google on the day we left. Despite this, Simple Life refused to replace or properly clean the carpets.

Eventually, Simple Life offered us the option to end the tenancy early because of the issues. We accepted, particularly with a baby in the house, I wasn't prepared to have her crawling and walking around on those carpets.

After we left, Simple Life attempted to deduct £967.08 from our £1,370 deposit, including £168 for a “full lock change, despite us returning the keys.

They also attempted to charge us for cleaning, garden work and repainting the entire property despite the fact that we had already reported problems with the property.

We challenged the deductions and ultimately got our money back. Do NOT let them take your deposit. They attempted to do this with our first property and failed. Take them to the tribunal and give evidence as they will try and take everything they can.

Document absolutely everything. Photos, emails, maintenance tickets, key returns. Keep it all.

We went from being happy customers of our first Simple Life property to having an experience we wouldn't wish to repeat.

The marketing looks great. Unfortunately, our experience of the actual service was very different.

1 de abril de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Hi Elizabeth,

Thank you so much for taking the time to write to us, and for choosing Simple Life as your home not once, but twice - that means a great deal to us.

When you first raised concerns at the property, our team attended, investigated each one, and completed the works that sat within our repairing obligations. Where items fell outside those obligations, you were advised accordingly at the time so that you always had the full picture.

When it became clear the home wasn't quite right for your family, we proactively offered you an early end to your tenancy with no financial penalty attached because looking after our customers, especially those with young children at home, will always come before the terms of a contract. Your family's comfort mattered more to us than the tenancy did, and we'd make that same decision every single time.

On the deposit, every Simple Life deposit is protected within an independent, government backed scheme a safeguard that exists for every resident's peace of mind. Any proposed deductions are always assessed against the check-out report and the tenancy agreement, and residents have the full right to challenge them through the scheme's independent adjudicator, which you did. We fully respect that process and its outcome.

Your feedback has been read carefully and reflected on by our team, and we're grateful for it. If you'd ever like to speak with us directly, please email ContactUs@simplelifehomes.co.uk and it will reach us personally.

Wishing you and your family every happiness in your new home.

Simple Life Homes

Classificada 5 em 5 estrelas

Olivia has been very supportive…

Olivia has been very supportive throughout the process. Top notch customer service. Well done.

4 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Thank you so much for taking the time to leave this review, it means a great deal to us, and especially to Olivia. We're really pleased she made the experience a positive one for you.

Kind Regards
Simple Life Homes

Classificada 5 em 5 estrelas

It’s been a great experience so far…

It’s been a great experience so far especially Paulina who has been very helpful and professional

7 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Thank you so much Chimezie, it's really kind of you to say, and I'll make sure Paulina hears it too. Feedback like this genuinely makes a difference, so we appreciate you taking the time.

Simple Life Homes

Classificada 1 em 5 estrelas

Where do I start

Where do I start,
We moved into a property in August 2025 with our dog.
Issue after issue, the maintenance team take 3 months to get anything done - a fence fell down in a storm over Christmas, causing an unsafe garden for our pet and took nearly 3 months for the maintenance team to finally have this repaired.
When it came to moving out, the handover of the keys was the most casual experience I've ever had, no receipt and the lack of keys even flagged on our check out report.
The report we received was horrendous, declaring every room needed a clean or repair despite in our opinion the property being in a better condition than when we moved in for various reasons - most notably we moved in to a property with bins overflowing and needles and nappies loose in said bins.
Trying to get the deposit back has been a nightmare from start to finish.
Emma has been helpful in the moving out team but it has now been 3 weeks since we moved out and despite an email claiming we will receive our full deposit back after disputing original charges we are yet to receive it and TDS are yet to hear from them.
Slow and frankly simple across the board.
Must also add they tried to increase our rent by almost £200 for the 2nd year in an area that definitely does not justify that which prompted us to move out in the first place.

7 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Dear Sam,

Thank you for bringing these issues to our attention.

We have had a look at your records and we can see that unfortunately the repair to the fence did take longer than we would ordinarily expect, however we can see that as soon as the costs were approved internally, the work was completed within a week of it being instructed. I am also pleased to see that since leaving your review, your deposit repayment has been actioned. We apologise for any delays faced.

We’re sorry to hear you are unhappy with your rental increases. You will be aware from previous communication that your development has been acquired by a new company called Four Corners. Whilst your home has remained under the Simple Life brand during the transition period to Four Corners, Simple Life has not had control over your rental increases since the acquisition.

Classificada 5 em 5 estrelas

I would like to share my feedback…

I would like to share my feedback regarding my recent experience with the simple life agency.

The staff were highly professional. They provided detailed information about the property and were patient in explaining everything clearly.

The property is in excellent condition and well-maintained. It has been renovated with a modern interior, which makes it very attractive. I am fully satisfied with it. The location is also very good.

In addition, a welcome package was provided, which was a thoughtful and satisfactory gesture.

Overall, I love the property and would definitely recommend your services to others.

5 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

We're delighted to hear that you have had a wonderful experience with our team so far. Thank you for taking the time to leave a review.

Classificada 5 em 5 estrelas

I am very happy with service I got

I am very happy with service I got. Amber was very helpful , from receiving the first call, to answering queries , from showing us the nice properties, and walking us through every step of the process in detail.

2 de setembro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Simplelifehomes

Resposta da Simplelifehomes

Thank you for your review!

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais