Wonderland Models Opiniões 

125
•
TrustScore: 3.5 em 5

3,3

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 3 em 5 estrelas

I have only started dealing with this company, and although customer service is good, my only complaint is that they are advertising items that they do not have in stock. I don't know about anyone... Ver mais

Classificada 5 em 5 estrelas

Ordered my models on Thursday 7th January at 2pm and my parcel arrived in Norwich at 11am the next morning. Received an email and text from the courier letting me know the estimated arrival time and h... Ver mais

Classificada 1 em 5 estrelas

so my wife ordered a present for me, to add tomy extensive collection..no comms, no delivery, and I had nothing to open xmas morning, well done wonderland, you not only ruined my Christmas, but also m... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Having had a phone call from the company saying that my order couldn't be completed as it requires a item and it could be several days in comming. The following day my order was dispatched. Thanks... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Loja de hobbies

Informação fornecida por diversas fontes externas

Wonderland Models are an online toy, hobby and model shop who specialize in Airfix, Revell and Tamiya plastic model kits, Tamiya and HPI radio control rc cars, helicopters, aeroplanes, tanks and diecast models. We are a Hornby and Scalextric service centre and are the UK's leading Papo and Schleich figure and animal superstore.


Informações de contacto

3,3

Aceitável

TrustScore: 3.5 em 5

125 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 100% das suas opiniões negativas

Geralmente responde em 14 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

3,3

Todas as opiniões

(125)

10 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 2 em 5 estrelas

over priced

over priced. However they did price match it item when i ask them two.

21 de janeiro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Sorry we were unable to price match for you on this occasion. Generally our prices are very competitive and represent excellent value.

Classificada 1 em 5 estrelas

Let down

I placed an order on 28/11 for my husband's Christmas present yet DPD have failed to deliver it, despite it being at their depot in Stoke since 1/12. Wonderland told me it would be here before Christmas, which it won't be. DPD now say they will deliver it 28/12 which defeats the object of buying a Christmas gift and I doubt they will turn up anyway. I have asked Wonderland to refund me and DPD to return the parcel to them, which they won't do. Total lack of customer service, just empty platitudes thanking me for my patience and understanding. Even with the additional pressures on couriers they have had ample time to make the delivery, which they have lied and said they would do on 3 occasions only to bail out at the last minute and go back to Stoke leaving me disappointed again.

24 de dezembro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Apologies again for the unfortunate delay in receiving your parcel Debbie. According to the up to date tracking your parcel is due to be delivered shortly. To be fair they have also updated you each day to keep you informed of the likely delivery date.
The industrial action at Royal Mail has impacted delivery timescales and means DPD continue to see unprecedented demand for their services which is causing unexpected delays in some areas.
DPD is doing everything possible in these exceptional circumstances and will continue to keep customers updated on this situation throughout the week by email and also by text if a mobile number was provided when you placed your order with us.
Thanks again for your patience and understanding.
On behalf of all the staff at Wonderland Models we would like to wish you and all the family a wonderful Christmas and all the best for the New Year.

Classificada 5 em 5 estrelas

Excellent customer service

Iain from the company went above and beyond to source an item for me when they ran out of stock. Thank you so much. Really excellent customer service! I will use again 100%

13 de dezembro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Thanks for the excellent five star review it really is much appreciated.

Classificada 5 em 5 estrelas

Incredible speedy service

Incredible service. Received my order in less than 24 hours and beautifully packaged. Would definitely highly recommend, thank you

19 de dezembro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Thank so much for the excellent five star review Claire much appreciated.

Classificada 1 em 5 estrelas

Terrible service

A real disappointment. I had previously had some positive experiences with this company but have recently seen issue where items showing as in stock on their website were then not able to be fulfilled.

Most recently I placed an order online and promptly received an email saying that the item was not in stock and they were cancelling the order. However, they did not decline the payment which remained as showing as pending, and therefore not available funds, which they said could take up to 7 days to effectively time out and auto-decline. I challenged this and their reply was that it was their policy.

Terrible service and shocking that they affect your available balance for a week after making no attempt to fulfill the order.

EDIT: The response from the retailer is only partially correct. They are saying that they waited for the transaction to expire. This is true. However, as a retailer they can cancel the transaction themselves which would have made the funds available immediately. They declined to do this, instead making me wait for the transaction to expire even though this was a situation of their making. I stand by what I say about it being a terrible service.

19 de julho de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Hi Paul
I have checked our records and we have not charged your card.
When you place an online order your bank “ring fences” the money to pay for the order. It is not available for you to spend for 7 days – it will usually be marked as a pending transaction in thet peroid - but we have not taken the money. The funds will be released back to you to spend in a few days.
Thanks for your understanding.

Classificada 5 em 5 estrelas

Dinosaurs

We've ordered schleich dinosaurs for our son twice through wonderland models and have found the customer service exemplary.
One poor fella was on the phone to me for quite a while talking dinosaurs after one we chose was out of stock.

A great personal service.

7 de março de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Thanks for the great five star review Dee much appreciated.

Classificada 5 em 5 estrelas

Amazing

Amazing! Cannot believe the negative reviews….Order placed and received within 2 days. I’ve ordered from this company a couple of times and both orders received in a timely manner. Will be using again. Thank you

15 de fevereiro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Thanks for the great five star review Debbie much appreciated.

Classificada 1 em 5 estrelas

Scalextric

Yes, I requested on a first email for you to send me a new set, but please stop hiding on that because you are omitting all what happened after that email on our two telephone conversations when my husband and I requested a full refund and even discussed how much would you give us for postage costs. Therefore, please stop embarrassing yourself !!
You promised us something that you completely ignored and made us pay postage costs twice.
The worst thing is that you are insulting me if you think I would ever fall into your pile of bad excuses. Please stop doing that and take responsibility. Regards Maria

13 de fevereiro de 2022
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

You must be joking

You must be joking! We pride ourselves on providing excellent customer service…??hahahahha
Your reviews do no say the same, and you should be listening to your customers instead of hiding behind your proud.

13 de fevereiro de 2022
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Poor customer service!!

Having just visited your store I'm very disappointed in your customer service. We approached the till to make our purchase and were all but ignored by the staff member who was more interested in carrying on a conversation with his friend than acknowledging our presence other than saying our total price and do you want a bag. It was almost as if we didn't exist. On a plus point as I have just recovered from covid it was reassuring to hear him tell his friend he would rather die from it than get dementia from it, so maybe one day I'll forget this happened anyway! So much for shop local, think I'll use the Internet next time.

10 de janeiro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Martyn apologies that you were not served as quickly as we all would have liked. Our staff member was just finishing a private conversation with another customer relating to a private Covid matter before serving you and we are sorry if this impacted your level of service in any way today. We are glad you managed to find the items that you were looking to purchase and we hope to see you again soon.
At Wonderland Models we pride ourselves on providing the best possible customer service and we apologise if we fell short on this particular occasion.

Classificada 1 em 5 estrelas

Terrible experience

Terrible experience. They confirmed my order and then decided that the offer advertised on their website was a 'technical error' and they were not in fact willing to sell me the model at that price after taking my credit card details, phone number and e-mail address. I am assured that this is nevertheless a legitimate business but I will definitely discourage anyone I know from trying to shop with them.

6 de janeiro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Unfortunately due to a technical problem the item that you ordered was shown on our website at £8.99. The actual price of the item is £34.99. Please accept our apologies for our error.
We have therefore had to cancel your order and your card was not charged. If you wish to re-order at the correct price of £34.99 please do so. Thanks for your understanding.

Classificada 5 em 5 estrelas

Fantastic service

Fantastic service. Ordered 16 pots of tamiya acrylic paint from these guys. All was available and in stock, delivery was super quick and items was well packaged. Definitely will be ordering from this guys again

25 de dezembro de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Thanks for the great review Gary.

Classificada 5 em 5 estrelas

Superb service from Wonderland Models.

Superb service from Wonderland Models.
I ordered a Pocher Ducati Panigale 1299R 1:4 Final Edition model on a Tuesday afternoon and it arrived safe and sound at 9.30 on Wednesday morning.
They were also the most compeititvely priced online with their website being very easy to use.
Highly recommended.

22 de dezembro de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Thanks for the excellent review Rob. We hope you have a wonderful Christmas.

Classificada 1 em 5 estrelas

Ordered 3 "In Stock" models

Ordered 3 "In Stock" models , waited 3 weeks for delivery then got an email saying that they weren't actually in stock and would I wait.i agreed to wait. 3 months passed and no delivery so I contacted them again which is when then cancelled my order. Amateurs, Terrible customer service, avoid at all costs.

25 de setembro de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Hi John
Thanks for your review.
Sincere apologies that we were unable to supply the model kits that you ordered in the timescale required. Unfortunately the particular brand of model that you ordered has been particularly difficult to obtain during the difficult covid period and we were promised delivery from our supplier that didn't materialise. Apologies again for any inconvenience caused and thanks for your patience and understanding.

Classificada 5 em 5 estrelas

Couldn't be better!

I logged in to leave a review for what I felt has been an excellent service from Wonderland Models and was quite surprised to see so many poor reviews.
If I were considering an order from this store I wouldn't let any poor reviews dissuade you!
I ordered 5 Papo models for an excellent price and received both a call and email the next day to advise one of the models I'd ordered was no longer available. This was actually my fault as i'd mistakenly added the wrong model to my basket and the replacement offered by Wonderland was actually the model i'd wanted in the first place! I replied and they replied within a minute! to confirm my order which was then received two days later. Very fast delivery, very well packed, as described, friendly fast communication. I can only say my experience has been excellent and a delight in comparison to some other transactions I have these days. Shall certainly be a repeat customer.
I say i'll be a repeat customer but after realising where Wonderland Models are I realised i'd been in the store years ago while on a weekend break and bought a Hornby engine. The shop is like a candy store to me, literal Aladdin's cave!

25 de julho de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Thanks for the excellent five star review John. Much appreciated.

Classificada 5 em 5 estrelas

Excellent

They posted my order on a Saturday very soon after receiving it. It arrived Tuesday morning. Brilliant.

13 de julho de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Thanks for the excellent 5 star review Greg. Much appreciated.

Classificada 1 em 5 estrelas

If I could put no stars then I would. Avoid

I ordered a rc model on the 13th March when the website said they would be available from the 24th of March. When the availability date changed I called the shop as I had no email update and was told that my order would be fulfilled once the model I wanted arrived. I received an email yesterday (9th June) to tell me that my order was cancelled due to their bank not being able to hold my payment details longer than 90 days and that if I was still interested then I should order again. Of course I was still interested as I had sat like a chump waiting for 3 months, if I wasn't interested then I would have cancelled the order!!! The model is now £30 ( over 10%) more than when I ordered it!!! I called the shop to be told that even if I stupidly paid the extra money and ordered another that there probably wouldn't be enough stock arriving to make sure that I had my order thus starting the whole cycle again. There was no need to cancel the order other than to get extra money out of me as I could have provided my bank details again. Bad customer service no communications. Avoid, avoid, avoid!!!!

10 de junho de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Hi Steve
Thanks for your review.
Tamiya are facing a huge problem with making sea shipments due to a lack of space and containers, delays of schedule of vessels, and extremely high rates. In fact, only in April and May Tamiya had more than 10 shipments which were delayed or cancelled.
Regarding production there is not much change or improvement. Tamiya are still trying to raise the production capability, but are still struggling to achieve this.
Making (arranging) sea shipment has been a huge headache for everyone. The situation (lack of space, lack of containers, delay of schedule etc) is getting worse. The shipping company confirmed that the situation would likely continue until early Summer. So far, the overall volume (demand) of products to be transported is completely exceeding the capability. Also, it seems to take a long time to fix the delay of schedule.
The continuous congestion of ports in the US (due to Covid-19) has to be improved first, but this cannot be expected soon. Also, the situation of the ports in the UK is the worst in the world now. According to the shipping line, some shipping companies have already decided not to take any bookings for shipments to the UK for a while, as it just causes much mess.
In the most recent delivery this month we received only 5% of our total allocation which has meant huge stock shortages for which we apologise.
The knock on effect of this is inevitable price increases over which we have no control unfortunately.
Apologies once more for any disappointment caused by this unavoidable situation.
Stay safe and build models.

Classificada 1 em 5 estrelas

Avoid

I ordered a model from this company to be delivered to me in France. The website mentioned that all shipping costs and local taxes shall be paid by the customer. The fact that UK VAT was included in the retail price was also mentioned. Therefore it was reasonable to assume that French VAT was not chargeable. If Wonderland knew that French taxes would be levied (which they did), then I am unsure why they went ahead applied UK VAT at the point of sale. Paying both countries' VAT is not required or lawful.
I was then asked to pay French VAT by the courier used by Wonderland, AFTER the product had arrived in France at their depot. The total amount of VAT (x2) plus the high shipping cost to France made the product cost almost double its original advertised cost. Therefore I rejected the product and asked for a refund from Wonderland.
The responses were not helpful; terse one line email replies making it clear it was my problem and they were not interested at that point.
After many requests for a refund with minimal responses and little help, I decided to commence legal action to recover my payment in Edinburgh Sheriff Court. This ultimately resulted in a refund being made to me by Wonderland.
The entire experience with Wonderland was poor - unhelpful, apathetic and ill mannered.
I would avoid this company as their attitude and customer service stinks.
I bought the same model from a retailer Japan with lower shipping costs and taxes and it was delivered to me within 3 weeks.

27 de abril de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Andrew
We are sorry that you decided that you didn’t want to accept your order after we had sent it. You refused the parcel and we informed you that the parcel would be refunded in full when it was returned to us. Unfortunately due to Brexit issues and customs delays this took longer than expected for which we apologise. The order was refunded in full the day it arrived back with us which is what we had originally promised you. We appreciate your frustration in the length of time that it took to resolve this issue but unfortunately any customs related delays due to Brexit are out with our control. Thanks again for your patience and understanding.

Classificada 5 em 5 estrelas

Brilliant service

Brilliant service. Helpful staff when I phoned, items were all in stock and delivered the next day via DPD. Some items, especially microscale products are cheaper than Amazon. I will be using again - just don't tell the missus!

14 de abril de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Thanks for the great five star review Jim. Much appreciated.

Classificada 1 em 5 estrelas

Awful customer service

Awful customer service. My order took 2 months to arrive and when it did arrive the paint was dry. It took a further 4 months for replacement paint to arrive. Unprofessional, curt and unhelpful email responses from them about the issue. Avoid.

24 de março de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Wonderland Models

Resposta da Wonderland Models

Bryan sorry that it took so long to address this issue.

When you initially told us about the paint issue we had provided your name and address to Airfix customer services and asked them to send replacements to you directly as this is the normal procedure. Clearly they failed to do this for which we apologise. When you chased this up with us and informed us that you had not received the replacement paints we promptly sent these out from our store and we hope you now have everything that you need to complete your models. Thanks again for your undoubted patience and understanding.

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais