Betterfeast Sverige Opiniões 

267
•
TrustScore: 3.5 em 5

3,3

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 4 em 5 estrelas

Kört både familje och viktminskningspaket i olika omgångar. Väldigt smidigt när man under perioder inte har tid/inspiration till att laga själv! För det mesta god mat även om man inte kan gilla al... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Vi har använt tjänsten i omgångar. Det finns mycket att välja på men man behöver komma ihåg att välja maträtter. Hamburgarna är ingen favorit, övrig mat bra! Vi är väldigt nöjda över att på ett enkelt... Ver mais

Classificada 5 em 5 estrelas

Väldigt god mat och stabila portioner. Valde frukost, lunch, middag och mellanmål. Menyerna är bra och jag gillar att de varierar. På tre veckor har det enbart varit 2 rätter som inte fallit mig i... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Betterfeast fungerar jättebra för vår familj och har underlätta enormt i vardagen. Det är svårt att hinna med alla träningar, konserter med kören och dansföreställningar redan som det är, så dessa mat... Ver mais

Informações sobre a empresa

Escrito pela empresa

Hälsosammare & färdiglagade matlådor levererat direkt till din dörr!💚


Informações de contacto

3,3

Aceitável

TrustScore: 3.5 em 5

267 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 75% das suas opiniões negativas

Geralmente responde dentro de um mês

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

3,3

Todas as opiniões

(267)

37 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 1 em 5 estrelas

Det er bondefangeri og umuligt at komme…

Det er bondefangeri og umuligt at komme ud af.
Maden er også dårlig.

13 de abril de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Betterfeast Sverige

Resposta da Betterfeast Sverige

Jeg er bange for at vi ikke umiddelbart kan finde nogen med dit navn i vores kunderegister.
Du er meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på kundservice@betterfeast.se, med de oplysninger du er registreret med, så vil de hjælpe dig videre.

venlig hilsen
Team Betterfeast

Classificada 1 em 5 estrelas

Flygplansmat + det står inte kalorier…

Flygplansmat + det står inte kalorier på förpackningen vilket ger minus poäng.
Ännu värre är att det var så dåligt paketerat att matens lådor gick sönder och all mat låg i kartongerna.
Fick inge svar när man skrev till dem för att be om kompensation.

18 de abril de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Betterfeast Sverige

Resposta da Betterfeast Sverige

Hej Hanna,

Tack för att du hör av dig.

Jag ser att du hann få två leveranser av Familjelådan och fyra av Viktminskningspaketet innan du avslutade din prenumeration. Däremot hittar jag ingen reklamation registrerad hos oss gällande en trasig leverans.

Om du upplevt att något inte varit i ordning, får du gärna skicka in en ny reklamation till kundservice@betterfeast.se. Jag meddelar vårt kundserviceteam att hålla extra utkik efter ett mejl från dig, så att vi kan prioritera ditt ärende. Självklart har du rätt till ersättning om något har skadats i transporten.

När det gäller näringsinnehållet hittar du varudeklarationer och kalorimängd per 100 gram på vår hemsida – både i veckomenyn och i beställningsvyn. Om du väger maten, kan du enkelt räkna ut hur många kalorier portionen innehåller. Behöver du hjälp med detta, hjälper vår kundservice gärna till. Du får vanligtvis svar inom 24 timmar.

Du är varmt välkommen att kontakta oss igen – vi gör gärna vad vi kan för att hjälpa dig vidare.

Vänliga hälsningar
Team Betterfeast

Classificada 1 em 5 estrelas

Totalt värdelöst

Totalt värdelöst.
Kommer inte in på min sida så jag kunde inte välja matlådor (familjelåda) vilket resulterade i att två av tre lådor var oätliga för mig.
TRE (!) ggr har jag försökt få så jag kan fixa nytt lösenord men inget mail har kommit, har såklart kollat skräpposten också.
Jag kan alltså inte göra något alls, inte rns säga upp skräpet som jag inte vill ha.
F.ö är det absolut INTE värt pengarna!
Har kommenterat på facebook utan resultat.

Bespara er pengarna och välj ett annat bolag om ni vill ha matlådor hem till dörren.

7 de abril de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Betterfeast Sverige

Resposta da Betterfeast Sverige

Hej Therese,

Tack för att du hör av dig – och först och främst ber vi verkligen om ursäkt för de problem du upplevt.

Vi förstår din frustration över att inte ha kunnat logga in och välja dina rätter. Det är verkligen olyckligt att du fått matlådor som du inte tyckt om – så ska det naturligtvis inte vara.

Vi prioriterar våra kunders säkerhet högt, och därför krävs det att du kan logga in för att komma åt menyn och välja rätter. När du väl är inloggad på din profil, finns hela veckomenyn tillgänglig.

Vi har försökt hitta dig i systemet, men eftersom det finns flera kunder som heter Therese och har "tessan" i sin mejladress, kan vi inte med säkerhet identifiera ditt konto.

Vi vill gärna hjälpa dig vidare – hör gärna av dig till vår kundservice på kundservice@betterfeast.se, så prioriterar vi ditt ärende. Vårt team svarar vanligtvis inom 24 timmar.

Tack för att du tog dig tid att skriva till oss – du är alltid varmt välkommen att höra av dig igen, så ser vi till att hjälpa dig på bästa sätt.

Vänliga hälsningar
Team Betterfeast

Classificada 1 em 5 estrelas

Ordered and paid for meals for 2 weeks…

Ordered and paid for meals for 2 weeks and didn’t get anything delivered. Can’t contact customer service. Phone number seems to be fake. No one is responding to my emails. Seems like a SCAM!

31 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Betterfeast Sverige

Resposta da Betterfeast Sverige

Dear Julia,

Thank you for reaching out — and first of all, we’re truly sorry for the frustration and concern you’ve experienced. We understand how disappointing it can feel when expectations aren’t met, and we appreciate the opportunity to clarify.

We’ve reviewed our records, and according to our mail system, you contacted us on March 31st with your concern. Our customer service team responded on April 1st, offering either a full refund or a 100% discount on your next delivery. You opted for a refund, which was processed promptly.

Following that, you received a second delivery, which we assume met your expectations — though please don’t hesitate to let us know if that wasn’t the case.

On our website, we state that we respond to all emails within 24 hours on weekdays. We kindly ask that customers allow us that timeframe to reply before concluding that something might be wrong or leaving a negative review.

Again, we're sorry if your experience caused you to doubt us as a company — we are absolutely not a scam, but a small Scandinavian team doing our best to deliver quality food and service.

Should you have any further questions or concerns, we’re here and happy to help.

Kind regards,
The BetterFeast Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Varning till alla för halvfabrikat och smaklös mat.

Vi har nu provat fyra av rätterna och de är inte goda och de använder flera halvfabrikat. Tråkigt när maten knappt smakar något. Köttfärssåsen t ex smakade som barnmatsburk. Det ska gå att skanna QR-koder för innehållsförteckning. Det fungerar inte utan man kommer till en huvudsida där det inte finns information om innehåll. Det gör ju att den i familjen som har allergier inte kan äta något av maten.

Att marknadsföra "mat lagad från grunden" och skicka ut detta är ett skämt.

Sen funderar jag lite över hur man beräknat portioner. Två små innerfileer från kyckling per person. Det skulle enligt kundtjänst vara 155 gram per person men vägde dessa och för fem personer var det 462 gram. Dessa skulle läggas i några små bröd

Jag kontaktade kundtjänst och hon höll med om att deras reklam är otydligt och lätt vilseledande men att de inte blivit fällda för det och att det då är ok.

Vidare fick jag till svar att viss mat kan vara halvfabrikat och att de fått klagomål på att maten är okryddad tidigare. Trots det blev svaret att det inte är något man på kundtjänst kan göra något åt.

Jag frågade om de hade något annat jag kunde beställa för samma belopp i och med att denna mat delvis gått direkt i komposten men det gick inte heller.

Rekommenderar ingen att prova dessa matkassar utan prova istället Hellofresh. Goda smaker och en kundtjänst som lyssnar och svarar om något skulle ha blivit fel.

31 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Betterfeast Sverige

Resposta da Betterfeast Sverige

Hej,
Tack för din återkoppling.
Vi beklagar att du är missnöjd med din upplevelse, men vill samtidigt understryka några viktiga punkter:
Alla våra varudeklarationer finns tillgängliga på hemsidan – både där du beställer och i veckomenyn. När du skannar QR-koden kommer du till veckomenyerna. Där klickar man enkelt på varje rätt för att se innehåll och näringsvärden. Informationen är tillgänglig redan innan man lägger en beställning, just för att personer med allergier ska kunna ta ett informerat beslut.
Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda separata QR-koder för varje enskild rätt, men informationen finns lättillgänglig för alla kunder med några få klick.
Som vår kundtjänst försökte förklara, lagas maten i vårt eget kök, och vi har utbildade kockar som ansvarar för både utvecklingen och tillagningen av rätterna.
Angående portionsstorleken: som du själv skriver berättade vår kundtjänst vad som är beräknat per portion. Om du efter att ha vägt maten anser att det inte stämmer, är du alltid välkommen att kontakta oss igen. Då kan vi självklart hjälpa till med en reklamation, under förutsättning att vi får den dokumentation vi behöver.
Det är också glädjande att höra att ett stort multinationellt företag som HelloFresh har en bra kundservice. Vi har inte riktigt samma resurser, eftersom vi är ett mindre skandinaviskt företag – men vi gör vårt bästa för att leverera god och näringsrik mat, och vi strävar alltid efter att ge våra kunder en så bra upplevelse som möjligt.
Tack igen för din feedback – även när den är kritisk hjälper den oss att bli bättre.

Classificada 5 em 5 estrelas

Supernöjd!

Vi (hela familjen, inklusive matkräsna barn) är så nöjda! All mat hittills har varit förvånansvärt god och vällagad!

19 de março de 2025
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Maten är så god!

Jag är jätteglad att maten är så god och att det är så enkelt! Förutom rätten jag åt idag, den var ingen höjdare! Men alla andra rätter är jättegoda och så enkla med!

9 de março de 2025
Opinião espontânea
Classificada 4 em 5 estrelas

Maten inga synpunkter

Maten inga synpunkter, vissa grytor lite för starka för barnen. Appen borde utvecklas med möjligheter att kunna utöka/minska antal rätter samt pausa. Alldeles för lätt att logga ut.

5 de março de 2025
Opinião espontânea
Classificada 4 em 5 estrelas

Som helhet positivt

Fräscha matlådor och för det mesta välsmakande. Jag har bara testat viktminskningsprogrammet så jag kan bara uttala mig om det. Det enda jag skulle önska är mindre kyckling, som det är nu är det kyckling varje dag endera till lunch eller middag och ibland både och. Inte en enda fiskrätt hittills, men det kanske har att göra med att det håller sig dåligt fräscht?

23 de fevereiro de 2025
Opinião espontânea
Classificada 4 em 5 estrelas

Älskar maten

Älskar maten, älskar att ingen måltid repeteras och man äter en variation av måltider under flera veckor. Finns dock vissa måltider jag gärna hade ätit oftare! Så tycker ni ska ha en "röstning" en vecka efter leveransen så att man kan rösta fram favoriterna som kunderna vill gärna att ni repeterar 😊
Enda nackdelen är att det har varit fel klisterlappar(?) för nån vecka sedan då jag fick 4 frukostar som det stod "dag1" på och lite fel med de resterande, men då utgick jag ifrån utgångsdatumen (hoppas att det stämde iaf 😅)

9 de fevereiro de 2025
Opinião espontânea
Classificada 4 em 5 estrelas

Betterfeast levererar effekt

Tycker att konceptet som Betterfeast kör med är väldigt bra och att det bara tar 30min i ugnen ungefär att värma middagen. Tycker det har varit en väldigt bra variation på rätterna som man kan välja.
Dock äter vi lite mer än vad som är planerat i portionerna så det känner jag är det enda negativa.
Väldigt trevliga bassmaker som gör att all mat hittills har smakat bra utan att man har behövt krydda upp det. Nu väntar vi på att få låda nummer 2 på söndag så det skall bli spännande att se om de kan bibehålla den höga standarden.

17 de janeiro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Betterfeast Sverige

Resposta da Betterfeast Sverige

Hej Johannes
Vi tackar för den fina recenssionen. Alltid kul att höra när man lyckas bra med sitt jobb
Portionsstorlekarna finns det flera synpunkter på, både från kunder som tycker som du, och från kunder som tycker det är på tok för mycket. Våra lådor brukar ligga på c 550 - 600 g/portion, beroende på rätt förstås.
Vänliga hälsningar
Team BetterFeast

Classificada 1 em 5 estrelas

Vedervärdig mat och långt ifrån enkelt...

Jag är uppfödd hos en farmor där man minsann åt det som serverades, även om det kunde vara så att ansiktet höll på att ramla av. Detta har gjort mig mycket o-kräsen.
Men med handen på hjärtat- maten från betterfeast var fullkomligt vedervärdig. Av fem olika måltider går det knappt att få i sig en! Biffarna var det enda som iaf smakade ok men där var konsistens horribel. Dessutom fick vi fel i vår order redan första veckan. Nästa vecka saknades en hel måltid. Vi fick lite tillbaka för missen första veckan men så snart jag sa upp abonnemanget försvann allt intresse för vidare svar om ersättning för missen i vevka två 🤔
Vi skulle vinna tid, I en familj med 5 barn, men det blev istället dubbelt jobb och inte ens gårdens djur åt matresterna. 90% av maten slängd på komposten. Snacka om slöseri!
Ja "man får vad man betalar för" det lät lite för billigt för att vara bra. Och så var fallet absolut!
😒

21 de novembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Betterfeast Sverige

Resposta da Betterfeast Sverige

Hej Linda
Det är ju jättetråkigt om inte du tycker om maten. Som vi också skrev när du lade upp precis samma recenssion i november, så hittar vi inte dig i vårt kundregister.
Vi vill jättegärna undersöka vad som gått på tok i din kommunikation med vår kundservice, men så länge vi inte har den mail eller det namn som din prenuemration har stått i, så har vi svårt att undersöka saken.
Självklart ber vi dig inte skriva personuppgifter offentligt här på trustpilot, men vi har återigen skickat dig ett privat meddelande via Trustpilot och bett om uppgifterna. Om du svara den här gången, kanske vi kan reda ut vad som gått på tok?
Vänliga hälsningar
Team BetterFeaast

Classificada 2 em 5 estrelas

Väldigt underligt allting.

Väldigt underligt allting.
Tillägg: Hur kunde jag glömma att nämna att de är omöjliga att öppna med? Trodde det var något fel första leveransen, men nu med andra så var det likadant. Ser ut som en vanlig frysrätt som ska gå att öppna, men endast en liten yttre plastremsa dras av och det som täcker maten sittet på. Otroligt irriterande. Man får skära upp allt manuellt med kniv och kladdar ner sig i onödan.
Fick även en av mina rätter med helt dansk text vilket får mig att undra om den rest hela vägen från Danmark trots att de hävdar att man ska få svenska grejer i Sverige.

Man ska kunna scanna en QR-kod för att se näringsdeklarationen men man kommer bara till deras startsida så man vet aldrig vad något innehåller. Fick tex färdiga biffar som var rosa som jag Hoppas var nöt, men jag kan inte kolla upp det på något sätt.
Fått ”tomat och äpple” men i burken finns det bara en torr brödbit med mandlar.
Mycket svårt om man har allergier att dubbelkolla innehåll.
Det var i princip omöjligt att betala min leverans. Det stod att pengar inte kunde dras i 4 mail trots att pengar fanns på kontot. Försökte betala manuellt men det gick inte heller. Fick ett mail några timmar senare att det hade gått igenom.
Fick samma mat ”dag 4” i två förpackningar så kommer äta samma lunch två dagar i rad.
Kundtjänst har inte svarat på över en vecka. Man måste tillsätta väääldigt mycket kryddor om man vill ha någon form av smak.
Skolmaten var definitivt bättre.
Hade man åtminstone fått återkoppling av kundservice så kanske man kunnat ha överseende med vissa misstag.
Jag vet inte varför jag inte ger en etta. Antar att själva middagsportionerna är av bra storlek och att det är ett plus.
Men 1200 kr för 5 dagar där frukost & lunch är obefintliga, och då menar jag obefintliga.. nope. En frukost bestående av en rågbulle utan pålägg stor som en limefrukt och sex mandlar, hur ska man stå sig på det med ett aktivt yrke i 5 timmar?

12 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Vi testade lådan i två veckor.

Vi testade lådan i två veckor.
Första veckan saknades köttbullar varav vi skulle få 20% rabatt på kommande låda, vilket vi inte fick utan det vart endast stul.
Andra veckan som vi precis fått saknas en hel rätt istället.
Maten i sin helhet har en varit ok att äta resterande har varit dåligt tillagat och utan smak.
Men smidigt att få hem och göra allt i ugnen är ju en smidig idé. Dock så behövs lite bättre mat och genomförande till kund.

24 de novembro de 2024
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Bra idé men inte så varierande mat

Bra idé men inte så varierande mat. Kan vara olika recept men smakar ganska likt vare sig det är kycklinggryta eller linsgryta. Alltså kryddningen. När det var olika köttgrytor kunde det vara typ 5 strimlor kött och mest sås bara. Fick ibland inte alla varor, man blev kompenserad när man hörde av sig men ändå drygt att behöva göra det. Pausade beställningar i kalendern men fick beställning ändå, när jag mailade om att avbryta den fick jag inget svar. Sagt upp prenumerationen nu.

22 de novembro de 2024
Opinião espontânea
Classificada 2 em 5 estrelas

It's a no go.

Testat 3 veckor nu men sagt upp. Potatisen är alltid soggy/känns ofräsch. Fiskrätterna har dock presterat på protein och såsdelen. Hade älskat detta om det kändes fräschare

17 de novembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Betterfeast Sverige

Resposta da Betterfeast Sverige

Tack för att du tog dig tid att lämna en recension. Det betyder mycket för oss att få höra vad våra kunder tycker, även när allt inte lever upp till förväntningarna.

Det är roligt att höra att du gillade fiskrätterna – vi lägger stor vikt vid att hålla hög kvalitet på både protein och såser. Samtidigt är det självklart tråkigt att potatisen inte kändes fräsch. Vi tar din feedback med oss och kommer att se över hur vi kan förbättra våra potatisrätter framöver.

Vi hoppas att vi får chansen att leverera till dig igen i framtiden och ge dig en bättre upplevelse. Tveka inte att höra av dig om du har fler tankar eller förslag – vi lyssnar alltid!

Vänliga hälsningar, Team BetterFeast

Classificada 5 em 5 estrelas

Tydligt och lätt

Betterfeast är tydliga med vad saker kostar och vad som ingår. Hemsidan är väl förberedd för det jag behöver veta och jag kan lätt pausa abonnemanget när det är semester. Vi första beställning valde jag fel startvecka och behövde kontakta supporten. Det gick snabbt och fixades lätt. God mat dessutom.

30 de outubro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Betterfeast Sverige

Resposta da Betterfeast Sverige

Stort tack för recenssionen. Det är viktigt för oss vad våra kunder tycker, och sådant här är alltid kul att höra
vänliga hälsningar
Team BetterFeast

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais