Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 1 em 5 estrelas

Purchased a tote bag. After 14 days, the shipping status remains in the country of origin. When I message their customer service, they merely say they will investigate. When I ask for a refund, they w... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Well where do I start. Read lots of negative reviews but went with my gut feeling. A mix of both good and bad reviews. Good enough for Mr Porter then good enough for me😀 New beat XL Belt bag... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Très contente de la qualité du produit et du service client. Problème de livraison à cause d'événements en France. Mon produit m'a été renvoyé très rapidement pour qu'on puisse quand même l'avoir pend... Ver mais

Classificada 5 em 5 estrelas

This is my second time ordering from BdC, this time going for the Missak aviator for a lighter canvas alternative to the leather Zoom which I have been using for the past 2 years. The quality of bot... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Exportador de artigos de cabedal

Escrito pela empresa

Bleu de Chauffe est une marque française qui réalise des sacs et des accessoires de maroquinerie. Ses créations s'inspirent de l'univers artisanal et industriel du 20ème siècle. Les produits Bleu de Chauffe sont fabriqués exclusivement en France dans ses ateliers situés dans l’Aveyron, au pied du viaduc de Millau. Ses sacs sont réalisés de manière traditionnelle par des artisans qualifiés. Les cuirs sont tannés de manière végétale - avec de l’acacia, du mimosa, du châtaignier – ce qui implique la sélection d'un cuir de choix.


Informações de contacto

4,1

Bom

TrustScore: 4 em 5

104 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Respondeu a 75% das suas opiniões negativas

Geralmente responde em 14 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 5 em 5 estrelas

A bag with a difference

Well where do I start. Read lots of negative reviews but went with my gut feeling. A mix of both good and bad reviews.
Good enough for Mr Porter then good enough for me😀
New beat XL Belt bag in red tartan 😀
Once ordered and claimed my new customer discount which was easy. Quickly acknowledged my order and sent very quickly via UK postal service. Good comms on way and safe arrival.
Nice looking bag with good amount of space inside 😀🇫🇷
Very smart inside purse attachment signed and dated by the artisanal maker 😀🇫🇷👏
Quality looks good and can’t wait to use it.
No complaints whatsoever and many thanks to Bleu de Chauffe😀🇫🇷

21 de abril de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Bleu de Chauffe

Resposta da Bleu de Chauffe

Hello,
Thank you for taking the time to share your experience.
We’re glad to hear that everything—from ordering to delivery—went smoothly, and that the bag meets your expectations. The signed and dated interior is indeed part of our commitment to craftsmanship, and it’s good to know it was appreciated. 😀
We hope the Beat XL Belt Bag will serve you well over time.
Thank you again for your trust.

Classificada 1 em 5 estrelas

Purchased a tote bag

Purchased a tote bag. After 14 days, the shipping status remains in the country of origin. When I message their customer service, they merely say they will investigate. When I ask for a refund, they went completely silent.

8 de abril de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Bleu de Chauffe

Resposta da Bleu de Chauffe

Hello,

Thank you for your feedback, and we’re sorry for the delay you’re experiencing.

Your order has been shipped to Malaysia, and our customer service team has confirmed that it should be delivered shortly. Unfortunately, due to current international conflicts, there are disruptions in air transport that are beyond our control and may impact delivery times.

We are actively following up with our carriers, who are themselves experiencing delays in providing updates, and we apologize for the lack of visibility this may cause.

Regarding your refund request, as the order is already in transit and close to delivery, we are unfortunately not able to proceed with a refund at this stage. Of course, if you wish to return the item once received, our team will assist you according to our return policy.

We hope that, despite this situation, you will fully appreciate your order and the quality of our products once it arrives.

Thank you for your patience and understanding.

Classificada 5 em 5 estrelas

excellents t shirts

ça fait maintenant plus de 2 ans que j'ai 2 t shirt de la marque, rien à dire si ce n'est qu'ils sont excellents ! le vêtement ne bouge pas dans le temps, la couleur reste la même, c'est solide. La coupe est parfaite et le tissu respire la qualité
Vraiment très content des produits

10 de março de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Bleu de Chauffe

Resposta da Bleu de Chauffe

Merci beaucoup pour votre confiance et votre retour sur le t-shirt HWC. Concevoir des vêtements français qui durent dans le temps est au cœur de notre démarche ! ;)

Classificada 5 em 5 estrelas

Fantastic Product & Super fast delivery

This is my second time ordering from BdC, this time going for the Missak aviator for a lighter canvas alternative to the leather Zoom which I have been using for the past 2 years. The quality of both products are impeccable, and hold up extremely well to normal wear and tear with little to no signs of use. The delivery was also extremely quick - 2 business days from France to the UK even with the customization option!

Honestly could not recommend this brand enough, and will definitely be reordering again as new models are released.

3 de março de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Bleu de Chauffe

Resposta da Bleu de Chauffe

Thank you very much for your review and for your trust.
We’re delighted to hear that your Zoom and Missak bags are holding up well over time.
Enjoy your bags !

Classificada 5 em 5 estrelas

Très contente de la qualité du produit…

Très contente de la qualité du produit et du service client. Problème de livraison à cause d'événements en France. Mon produit m'a été renvoyé très rapidement pour qu'on puisse quand même l'avoir pendant cette période de Noël. Merci à Pénélope d'avoir confectionné ce joli sac.

31 de dezembro de 2025
Opinião espontânea
Classificada 3 em 5 estrelas

Received bag with an issue – resolution found

I bought a rucksack from Bleu de Chauffe and it arrived with a manufacturing defect, which the company has acknowledged. I don’t want a brand-new bag to be repaired, especially since waxed canvas never looks the same after a repair. Quality control should prevent issues like this before shipping.

Because I’m outside the EU, I also had to pay significant import duties—30% of the purchasing price!—, which complicates the situation. I’m currently waiting for a fair solution from Bleu de Chauffe and will update this review once the matter is resolved.

+++ So another support of Bleu de Chauffe said it's not a manufacturing defect, but a simple oversight by the workshop. They offered a refund, but not for the substantial import tax. Then they offered a discount, which I accepted – only to receive a discount for a further purchase. Upon insisting to get a discount on the product in question, Bleu de Chauffe reacted quickly, finally.

Don't know if it's the French attitude or if I should simply accept a finishing similar to a product ordered in China, I thought I paid a premium price for a premium product. Took some effort and can live with the result.

11 de dezembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Bleu de Chauffe

Resposta da Bleu de Chauffe

Hello,

Thank you for your order. We apologize for this issue. Have you contacted our customer service department with photos of your product and your order number? If no issue was identified during quality control, we will take back your products for a refund or exchange.

Bleu de Chauffe Team.

Classificada 5 em 5 estrelas

Great company and service

Great company and service. Sandra was very helpful in sorting out a repair for my leather bag. The customer service was excellent they sorted it quickly and effectively. The leather quality is the best I’ve seen great company and great service.

7 de dezembro de 2025
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Très beau produit !Mon sac est arrivé

Mon sac est arrivé, en temps et heure, dans un emballage qui le protégeait à la perfection.
Mon sac est très beau. Le cuir semble être d’une grande qualité. Je crains juste un peu l’imperméabilisation en cas de pluie…
Je ne regrette pas l’argent dépensé, une somme assez conséquente pour ce sac. Mais cela vaut le coup, à mon avis.
J’avoue aussi avoir été sensible aux valeurs défendues par l’entreprise concernant ses employés et ses produits.
À ce titre, je voudrais remercier, tout particulièrement, Melany, qui a réalisé mon sac ! Grand merci à vous, Melany ! Je promets d’en prendre soin et j’espère qu’il me fera un usage très long !

4 de dezembro de 2025
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Le cabas qui va bien

Cabas idéal pour faire le marché du jour, ce qui va m'arriver beaucoup plus souvent bientôt...Les anses en cuir sont crémées régulièrement...splendide !

20 de setembro de 2025
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Un travail remarquable

Un travail remarquable, simple et de qualité, bravo et longue vie à Bleu de Chauffe. Je suis fan de tout ce que vous faites

28 de fevereiro de 2025
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Parfait 👍 tout est parfait la qualité…

Parfait 👍 tout est parfait la qualité des produits l esthétique et le SAV
La découverte de Bleu de chauffe est juste une révélation et je n ai qu une hâte aller visiter leur atelier si cela est possible lors de mon prochain périple en Aveyron

30 de julho de 2025
Opinião espontânea
Classificada 3 em 5 estrelas

Bien mais...

Beau pull très lourd et confortable. Attention à la taille : sur le site, le modèle porte une taille medium pour 1,82m pour 76kg. Faisant 1,78m pour 70kg, j'ai pris un médium : beaucoup trop étroit. Renvoyé pour un taille L et là, ça va.

28 de novembro de 2024
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Mauvais choix commercial

Mauvais choix commercial. Sur place à Millau là même où il y a la fabrique et il est impossible de voir, toucher les produits. Uniquement de la vente impersonnelle sur internet ou dans d'éparses boutiques plus ou moins achalandées à travers la France.
Bref mieux vaut se tourner vers le sac du berger où on peut vraiment avoir du contact, des conseils et toucher les produits avant achat.
Mauvaise politique commerciale bleu de chauffe...

20 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Bleu de Chauffe

Resposta da Bleu de Chauffe

Bonjour,
Nous avons du mal à comprendre votre avis négatif, d’autant plus que vous n’êtes pas client. Notre atelier de Millau est entièrement dédié à la création et à la fabrication, c’est pourquoi il n’est pas ouvert au public — comme cela est clairement indiqué sur notre site et nos supports officiels.
Ce choix fait partie de notre engagement : préserver un savoir-faire artisanal, garantir la qualité de nos produits et maintenir une production locale et responsable.
Nos collections sont disponibles sur notre site internet ainsi que dans une sélection de points de vente partenaires à travers la France.
Merci pour votre compréhension et pour l’intérêt porté à Bleu de Chauffe.

Classificada 5 em 5 estrelas

Très beau produit !

Commande et livraison ultra rapide !
Le sac est parfait ! Son odeur, son toucher, sa couleur. Il est devenu immédiatement un compagnon d'écriture et de déplacement. À chaque pas, un peu d'Héloïse m'accompagne. Merci à son art, au vôtre !

16 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Bleu de Chauffe

Resposta da Bleu de Chauffe

Bonjour, merci beaucoup pour votre retour. Nous sommes ravis que le sac vous plaise et ne manquerons pas de transmettre votre message à Héloise. ;)

Classificada 1 em 5 estrelas

Awful customer service

Awful customer service
Brought a bag which is expensive, was not made aware of customs fee
Paid fee and bag never arrived, was returned back to France. So out of pocket £70 with no bag
My biggest issue was the lack of compassion from the owner of company she appeared via email not to care and was not solution focused. In all the years I have purchased items online, this is hands down the worst service ever
Such a bad experience, AVOID

31 de agosto de 2025
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Awful customer service / fraudulent charging

Awful customer service, scam for additional money at delivery with no notice.

I live in the UK - nowhere did they mention I would have to pay an additional 70 GBP customs fee (on an already extremely expensive bag), AND collect from the Royal Mail in Acton, a 2-hour drive from my home. I could not speak with anyone other than their AI chatbox customer service. I would never order again, and advise NO ONE ELSE DO.

17 de setembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Bleu de Chauffe

Resposta da Bleu de Chauffe

Dear customer,

You contacted our services yesterday and we discussed this issue with you. We apologize for this situation. As mentioned on our website and in our terms and conditions of sale, for purchases outside Europe, your product may be subject to local taxes, which is the case in the United Kingdom since Brexit. This is why you did not pay French taxes (-20%).

Regarding our bags and accessories, which we strive to manufacture as best as possible using traditional methods, you may cancel your order at any time or return your product within 14 days of receipt. Your order will then be refunded.

We are always available to answer any questions via our chat service and respond to all messages and queries within the same day.

Best regards

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

As empresas podem solicitar opiniões enviando convites automáticos. Classificadas como "Verificada", pois se tratam de experiências genuínas.

Saiba mais sobre outros tipos de opiniões.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais