BVRLA Opiniões 

152
•
TrustScore: 1.5 em 5

1,6

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 1 em 5 estrelas

Absolutely scandalous post-lease whitewash. Spurious leasing company charges fully backed up by BVRLA, in a worryingly creeping trend that wasn't the case when I started leasing a quarter of a century... Ver mais

Classificada 5 em 5 estrelas

I had a complaint with Avis-Budget car rentals. The rental provider had made an un-authorised credit card debit and had failed to follow their own protocols in relation to car damage.BVRLA requiring o... Ver mais

Classificada 1 em 5 estrelas

I had a dispute with Enterprise over a missed rental and I submitted my case to BVRLA - with evidence - only to have it dismissed out of hand. In any case, I threatened Enterprise with court action... Ver mais

Classificada 1 em 5 estrelas

I should have read the 1.9star rating before complaining. Bvrla = crooked and in cahoots with car rental agencies to rip you off! Tick box complaints company, you will never win against these ppl unle... Ver mais

Informações sobre a empresa

  1. Organização sem fins lucrativos
  2. também em
  3. Centro de treino

Escrito pela empresa

Est. in 1967, the British Vehicle Rental & Leasing Association (BVRLA) is the UK trade body for companies engaged in vehicle rental, leasing & fleet management.


Informações de contacto

1,6

Muito mau

TrustScore: 1.5 em 5

152 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Não respondeu a opiniões negativas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

1,6

Todas as opiniões

(152)

27 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 1 em 5 estrelas

THE BVRLA UPHELD AND COVERED-UP DANGEROUS PRACTISE BY IT'S SUBSCRIBER(S)- ENTERPRISE

AFTER THE INCIDENT, ENTERPRISES' ELYSIA J PARKER TRIES TO BRIBE ME WITH £90 AND THEN ALEX TRIES BUT I REFUSE, THEN COMPLAINED TO THE BVRLA.

Dear Mr Uric (alias),

You have successfully submitted a complaint. Your reference ID is 0FD91F59-18D4-4163-B2331981638A2073.

Details of your complaint can be read below: 

Name : Mr Uric (alias)

Company name : Enterprise

Reference number : NO Agreement # or Delivery Acceptance Advice given

Rental date: 3rd Feb 2023 (the BVRLA COVERED UP THIS DATE as it shows I ONLY had the car for under 2 months )

Incident date : 31 March 2023

Final decision date : 20 April 2023

Complaint overview : A rental car was supplied on Feb 3rd 2023 by Enterprise of Hemel Hempstead. The person who delivered the vehicle showed me around the car and we did a visual check, at dusk. He then showed me where some basic controls were and asked me to sign my signature to an app on his mobile. This was all done at as dusk was setting in. I saw no immediate issues on that day or afterwards. I asked the man who was doing the delivery about the tick sheet which show any defects a.k.a The Delivery Agreements Advise Check sheet but the delivery guy said all I needed to do was sign as that's how they do it at Enterprise, so i signed his mobile phone. However, having now signed for and received the vehicle I had driven it from Hemel Hempstead to Essex one of the weekends i had the car in my possession, whereby, sometimes I was hitting 80mph for long periods on the M25. The journey is a 1hour return journey, from my destination which was on the 25th March 2023. It was only 5 days after this trip, when a tyre pressures issue flagged up on the dash stating that I should rectify the car tyre pressure by adding air, which I did immediately and the message disappeared. It was when the issue had worsened as only about a week after the same message flagged up again. This was when I became significantly more concerned that there was a serious issue with the car Tyres. I added more air and this was when things went into dangerous territory. Having rectified the issue at around 1900hrs on the 31.3.2023, I then continued on my journey but kept the monitor visual on the dashboard so I could to see the Tyre pressures digital gauge which quickly went from 2.9 psi right down to 0.0 psi as i had already driven 500 yard from where I had just rectified the Tyre pressure warning- having resumed my journey i was heading for the A41 where i would have reached speeds of 70mph with my 4 year old daughter and my wife in a dangerous car!!.Fortunately I was able to get back to the petrol garage without shearing the tyre where i called for breakdown assistance because from that point onwards the Tyre refused to sustain pressure. The recovery man (Lee) from Connoisseur Recovery was shocked when he shone his torch into the darkness crevice between the arch of the wheel which revealed the severity of the damage Tyres. One tyre was absolutely shredded and the other, completely bald! I had to be taken home by a recovery flat-bed. Lee also advised me that the durational nature of such damage could not have been my fault as I only had the car for just under 2 months and only drove from Hemel to Berkhamsted daily for under two months with light usage the wear on one tyre in particular could not have happened. Lee re-assured me this type of driving which was 15 min (7.4 mi) via A41 or less using country roads, would not have cause such heavy wear to tyres of their type. To be clear what happened to the tyres within the time I had been given the vehicle was simply impossible especially with the little mileages I had been doing with the vehicle. He also checked the mileage which was approx. 260000 plus which confirmed his conclusion, which was, that Enterprise would gave me the vehicle in a dangerous condition and that I was lucky to have walked away without experiencing a blowout after having done the speeds like 80mph from Herts to Essex- even though it was intermittent speeds of 80mph it was still dangerous. What's worse is that the vehicle itself had warned not to do over 80mph after the fact!

As seen below i supplied the BVRLA with all evidence and they totally ignored the severity of the tyres Enterprise gave me to use knowing that they were giving me the car with dangerous tyres . This is the way the BRVRLA operates. They are dismissive and take the side of their subscribers to the detriment of their customers. The BVRLA is bias without out shame! The BVRLA will argue and dismiss you even though their subscribers are irresponsible and have put a family's life at risk!
Support document : 20230331_203655.jpg
There will be a follow up as I am about to escalate if I get no results i will be taking Enterprise to a tribunal. This is just the beginning!

31 de março de 2023
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Useless, Corrupt almost

Absolutely useless, it would have been better to pursue the matter from my company instead of escalating via BVRLA, all they seem to do is be a middle man to ask questions of the Zenith and accept whatever they say and forward that on to me. I would say they are almost corrupt and take the side of the leasing companies as there is actually nothing they do other than forward on messages.

Twice the leasing company have been wrong in what they stated and they just believe whatever they say without checking the facts.

If you escalate to the BVRLA that’s a win for the leasing company- and then all communications have to happen through them and they have no clue what they are doing

Adding to this based on your response I sent you clear screenshots of what I have purchased and it listed all the features. This was zenith misleading me that a feature was included when it required an additional package. It was sold under those terms and I expect to have those features enabled. Zenith has messed up and refuse to take any responsibility and BVLRA has just protected them an accepted every wrong answer as gospel - no due dillegence was done.

Like to add you must have a full time person just responding to Trustpilot reviews, wish that was the same service for your business too. 2 weeks to receive a reply and only get it when prompted 🤷‍♂️

15 de maio de 2023
Opinião espontânea
logótipo da BVRLA

Resposta da BVRLA

We're sorry to hear you remain disappointed, however, we are unable to request that a package that was not purchased at the point of sale on your vehicle is added - this is not jurisdiction we carry.

Classificada 1 em 5 estrelas

Pointless and Corrupt!

Pointless and Corrupt!
I had an issue with Europcar.
They pushed me towards BVRLA.
All they did was quote T&C's from Europcar that were not relevant!
They totally ignored the evidence I provided and ignored the fact that Europcar couldn't prove anything or provide me with the proof I requested.
They claim to be unbiased, but I guess they're funded by the rental and leasing companies.
A pointless and corrupt organisation.
With 89% 1 Star reviews, I guess this speaks for itself!
Hopefully you'll be one of the handful that they choose to help which looks like a one in nine chance!
Edit
Not good enough!
No security!
No CCTV!
Nothing stopping anyone from entering the site and damaging the tyre!
No proof of the extent of damage to the tyre!
No warning on the display!

22 de dezembro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da BVRLA

Resposta da BVRLA

We're sorry to hear you remain unhappy. As we explained to you, the terms and conditions are relevant as you signed a legally binding contract. Unfortunately slow puncture deflations don't immediately appear apparent and it is possible it occured soon after you left the vehicle. To confirm, as the vehicle had not been moved after you left it, the puncture cannot have been picked up after your rental and therefore your evidence could not be utilised. As explained the CCTV proof you asked for could not be obtained as the CCTV unfortunately did not belong to the branch and they were not granted access to it.

Please be reassured you are still welcome to escalate the matter through our process if you wish to, in order to discuss this, please email us directly.

Edit:
Please be aware that most customers use the snap survey to provide feedback and over 40% are either satisfied or very satisifed with our service.

We are sorry we are unable to uphold the complaint, however, you left the vehicle unattended, out of hours and new damage was found when the rental location opened.

Classificada 1 em 5 estrelas

Total waste of time

Total waste of time. I had an issue with enterprise and they had not reviewed the case fully, just hide behind Enterprise T&C's. Would not surprise me if they were funded by the big hire companies, so a real conflict of interest.

30 de janeiro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da BVRLA

Resposta da BVRLA

We're sorry to hear you remain unhappy. We would like to assure you of our impartiality, but this means referring to the documented evidence presented by both parties. On this occasion the documented evidence clearly indicated the damage to the vehicle was not caused by any other party.

Classificada 1 em 5 estrelas

Waste of time

I had a dispute with Leaseplan regarding the servicing of a leased vehicle.
i wasn't able to provide invoices of the services although all had taken place when prompted.
i told both leaseplan and bvrla that they could do a check on the car's computer and on the key as well but they ignored this.
The BVRLA did not mention any of my points in their conclusion only to say that i claimed that the services were uploaded electonically which i never did.

23 de janeiro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da BVRLA

Resposta da BVRLA

We're sorry to hear you are unhappy with the decision made. As we have clarified, your vehicle had already been sold, no evidence was presented that you had serviced the vehicle and when a vehicle is serviced, the electronic record is always stored by the garage and should be visible on the network. Without any proof of service in hard copy form (as per the guidelines you were given before return) or network form, it is not possible for us to evidence your claim.
You remain welcome to escalate the matter and if you wish to do so, please contact us directly by email to let us know.

Classificada 1 em 5 estrelas

What happened to honesty and integrity?

Neither BVRLA or their client, Easirent (in my case) have any understanding of "Trading Standards / Alternative Dispute Resolution (ADR).
Asked BVRLA to help me, it took BVRLA 6 weeks to consolidate various mistruths, based on non factual data, simply concluding the situation derived by my own making.
How easily Easirent delivered mistruths, how BVRLA so easily supported/ repeated such mistruths is a sad reality.

21 de agosto de 2022
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Claim vs Italian rental company successfully resolved

Thanks to ECRCS/ BVRLA action I finally received a refund for an amount of nearly € 2000 which had been unduly charged by a napoli rental car company.
The car I rented in october 2021 had a mechanical failure and had to be towed back to the airport.
Though I had no responsibility in this failure, I had been debited on my credit card account and I could not obtain any answer or justification from the rental company.
I transmitted my claim to BVLRA in july 2022 , my last chance after several conciliation attempts .
They concluded in my favor in august 2022 and finally succeeded to force the rental company to issue a refund in november 2022.
I am obviously very grateful to BVLRA for their support and results

29 de novembro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da BVRLA

Resposta da BVRLA

Thank you very much for your kind feedback, we're glad that you are pleased with the outcome.

Classificada 1 em 5 estrelas

These people are a joke

These people are a joke! They have no interest in making any decision other that in favour of their member Spaceships UK Ltd, who pay their wages in the first place. I wasted three weeks waiting for BVRLA to make a decision which was pre-determined against me right from the start and then they offered me no explanation for rejecting my complaint. (No wonder Spaceships were so keen to use them!) I am more angry at the Citizens Advice Bureau for having suggested this as a means of dispute resolution - they really ought to know better! It makes me wonder whose side CAB are really on when they offer the public ridiculous suggestions like using alternative dispute resolution bodies as a means of arbitration.

1 de dezembro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da BVRLA

Resposta da BVRLA

Your complaint was examined and responded to as per our process after full and thorough investigation. We're sorry that you remain unhappy, however, on this occasion we were unable to find in your favour.

Classificada 1 em 5 estrelas

Rented a car from Alamo and crossed the…

Rented a car from Alamo and crossed the Dartford crossing twice. Both crossings were paid for promptly well within the 24 hrs allowed. However in the hrs before we collected the vehicle a crossing was made and not paid for. Our first payment was allocated to that crossing and our second payment was allocated to our first. At the time of the unpaid crossing we were on a plane to the UK. Alamo charged us a 35 pound admin fee even though we were not at fault which was reluctantly refunded after many phone calls and letters. They passed the outstanding debt for the crossing to a collection agency and only after many months and many emails did they agree that we were not liable. All of this aggravation could have been resolved by Alamo just confirming to Dart Charge that were not responsible for the crossing that was not paid for.
Many e mails and phone calls to BVLRA who refused to assist at all. I dealt with Stephen Dix and Sallie Catchpole both of whom refused to take any action and eventually refused to respond at all. What is the point of this organisation?

Just read the response from BVRLA an absolutely pointless response!!!

25 de junho de 2022
Opinião espontânea
logótipo da BVRLA

Resposta da BVRLA

We're sorry to hear that you remain unhappy. All investigation processes were followed with regards to your case and you are free to seek your own legal advice as our decision does not restrict your statutory rights.

Classificada 1 em 5 estrelas

Bvrla is corrupt

Bvrla is corrupt ! They make their money on membership fees by hire companies ! How are they supposed to be impartial with their dispute resolution! Despite providing physical evidence that proofs my claim and contacting two members of their team to resolve a dispute I have with a hire company they still were biased on their decision without providing any logical explanation! Bvrla represents everything that is wrong with capitalism !

18 de outubro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da BVRLA

Resposta da BVRLA

We're sorry to hear that you remain unhappy. All investigation processes were followed with regards to your case and you are free to seek your own legal advice as our decision does not restrict your statutory rights.

Classificada 1 em 5 estrelas

TOTAL WASTE OF EFFORT

Total waste of time.
They spend more time responding to negative reviews than they ever will looking into the disgraceful behaviour of the hire firms who fund this organisation. How can they ever be independent when there wages depend on the vehicle hire firms.
The BVRLA are a sham with no interest in finding against effectively there employers.Reviews like mine actually help the BVRLA as less individuals will seek to complain. So a win win for the vehicle hire firms.
Watch how quick they respond to this genuine review. I’ve had a very helpful discussion with our local trading standards team about the BVRLA. If all those who feel aggrieved by there shambolic behaviour, please contact your local trading standards team they will certainly welcome the complaints.

10 de agosto de 2022
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

It is just a complete waste of time

It is just a complete waste of time. Transparently an exercise to distract from how bad the business practices of UK rental car companies are. Don’t bother with them if you can avoid it.
Update: Their response does not address a whole host of relevant issues. E.g., BVRLA made their judgment before even receiving the evidence they needed to justify the level of charges. They also accepted an invoice dated 30 September 2021 as the key piece of evidence -- the rental was in May 2022. I wonder if they even looked at the paperwork before making their judgment.

2 de setembro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da BVRLA

Resposta da BVRLA

We're sorry to hear you remain unhappy, however, you did confirm with us that you were not used to driving a manual vehicle and the documented evidence confirmed the clutch was burned out due to improper use during your rental period. Unfortunately, in these circumstances we were unable to uphold your complaint.

Classificada 5 em 5 estrelas

Super fast professional service

Super fast service! Highly recommended. Very very efficient.
I am delighted to have received a full refund from Hertz Uk. I had no chance dealing with them privately, they are liars and cheats so passed my complaint to BVRLA prior to taking Hertz Gatwick to the small claims court. Within a week of BVRLA stepping in, I received a full refund. Thank you Laura. Very very grateful! 👍👍

8 de agosto de 2022
Opinião espontânea
logótipo da BVRLA

Resposta da BVRLA

Thank you very much for your kind feedback, we're pleased that you are satisfied with the outcome of your case.

Classificada 1 em 5 estrelas

Waste of time!

I would give zero stars if it was possible: I can only confirm the negative reviews: this trade association evidently blindly defends its members in the case of a dispute, no doubt because they receive membership fees from them.
How about really being honest and striving to raise standards, as stated on their website? That means raising standards for people who pay to rent vehicles and as such, are entitled to receive decent customer service. Without customers, the BVRLA and the car rental companies themselves would not exist!

Addition: it's very strange that instead of actually contacting me, the BVRLA has responded with yet another unilateral answer. How can a dispute be resolved if they are not prepared to listen? Evidence is available.

4 de agosto de 2022
Opinião espontânea
logótipo da BVRLA

Resposta da BVRLA

We're very sorry to hear you remain disappointed. To clarify, the BVRLA cannot request that charges are removed when the customer has breached the terms and conditions of their contract. As the rental company is not at fault for damages caused by a customer, we would be unable to support the customer's claim that they are not liable without evidence to support that. All evidence was considered and our investigation process was followed.

Addition: We have not received contact from you until you have left this review - you are welcome to contact the BVRLA with any evidence you wish to submit in relation to your case and this process is on our website.

Classificada 1 em 5 estrelas

Laughable.

Laughable.

They will look after their members and rule in their favour no matter how embarrassingly blatant it is.

Better off just taking the company straight to court via the small claims process (Google it) it's very easy and straight forward.

8 de julho de 2022
Opinião espontânea
logótipo da BVRLA

Resposta da BVRLA

We're sorry to hear that you remain unhappy. All investigation processes were followed with regards to your case and you are free to seek your own legal advice as our decision does not restrict your statutory rights.

Classificada 1 em 5 estrelas

They are are a waste of time!!They don’t investigate complaints!!

They are are a waste of time if the company is a paid member they side the company.
They do not throughly investigate the complaint and work for the customer/publics best interest.
The whole process is a joke they just have guidelines they don’t investigate suspicious or fraudulent activity!
Therefore end up upholding the complaint with the company your complaining about and they send you a generic template message to close the complaint!!!

9 de junho de 2022
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Only picked one star because it won’t…

Only picked one star because it won’t let me pick none. This complaint are just as disgusting as Ubqeeo. Imagine lying and telling someone bare faced that you were letting someone use your account but don’t give no evidence it’s pathetic and now I have to take every single person to court just to show these disgusting companies that you will not get away with lying on me. Karma remember it goes to everyone.

10 de maio de 2022
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Don't waste your time

Don't waste your time, pretty obvious they wont bite the hand that feeds them with upholding any complaints even when blatantly obvious it should be, luckily I did not suffer any financial losses but god help anyone who does and rely on this shower of s***e

8 de abril de 2022
Opinião espontânea

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais