Holloway Friendly Opiniões 

176
•
TrustScore: 3 em 5

3,1

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 1 em 5 estrelas

From when i started my claim took roughly 3.5 months to start recieving financial support. Lots of excuses from various staff which also delayed time.

Classificada 1 em 5 estrelas

PLEASE DO NO BUY INSURANCE FROM THESE... They are happy to take your hard earned cash after a very pressured sale paid in for years and then as soon as you desperately need them they find the smallest... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

I had to make a claim through Holloway after injuring myself on my motocross bike and was unable to work. Throughout the whole claims process Holloway were absolutely faultless and I can’t thank them... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 1 em 5 estrelas

So when you pay for an insurance to cover you when off work you expect it to pay when not working , well this one took weeks to start paying then when it did pay money it wasn’t close to your actual w... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Seguro de protecção de rendimentos

Informação fornecida por diversas fontes externas

We’re here to help our Members feel great when they are working and support them when they can’t. With Holloway Friendly’s Income Protection and Membership benefits, our Members can always live their lives in colour.


Informações de contacto

3,1

Aceitável

TrustScore: 3 em 5

176 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 46% das suas opiniões negativas

Geralmente responde dentro de um mês

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

3,1

Todas as opiniões

(176)

24 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 5 em 5 estrelas

Easy to get advice over phone

Easy to get advice over phone. Rang back and sorted out payment.
Friendly approach.

31 de março de 2022
logótipo da Holloway Friendly

Resposta da Holloway Friendly

Thank you for you kind words, appreciated. Glad we were able to help you.

Classificada 5 em 5 estrelas

I am with Holloway Friendly for last 4…

I am with Holloway Friendly for last 4 years. Unfortunately due to severe injury I had to start a claim as I was left unable to work. The procedure of claiming was easy no hassles and they have been very helpful in my most difficult time. I cannot thank enough for thier service.

24 de março de 2022
logótipo da Holloway Friendly

Resposta da Holloway Friendly

Really glad to hear we were easy to deal with and helpful in your time of need. Thank you for taking time to leave a review for us.

Classificada 1 em 5 estrelas

utter crap.wont pay out because i didnt…

utter crap.wont pay out because i didnt earn enough last year.

1 de fevereiro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Holloway Friendly

Resposta da Holloway Friendly

We’re sorry that you haven’t been happy with the experience you’ve had with us. As part of our claim process, we review each case individually and assess factors including cover held, claim amount and various financial information. We can see that you have asked for the ombudsman information, so we have emailed you our complaints procedure.

Classificada 1 em 5 estrelas

Extremely disappointed

Holloway Friendly is the worst health insurance provider, very poor communication and no customer service. Pathetic company. Already complained to Ombudsman and Citizens Advice. Half a year gone and still no monthly payments, any advices, but they are happy to keep taking the direct debits,🤡 while you are on sick note and not having any income. I have been reading people’s reviews on google/trustpilot/social media’s and found that a lot of them having EXACTLY the same problem as me. My sick note is about "x" reason, but they found random "y" and keep saying that I didn’t made them aware from, while "y" is one of the "x" symptoms about which I wrote in my application few times and added all related documents regarding the health issue. My claim is absolutely about another reason, which must be covered by their policy. They requested medical history from GP, but it wasn’t enough evidence for them. 🤡 They sent additional request to my medical practice, but not paying for their own request and keep delaying the process for months again.🤣 While everything should be done in 30 days. Half a year gone, Holloway "Friendly" 🤡
Waste of time and money. Extremely disappointed, unprofessional service. Also they keep insulting you with phone calls every day, even when you clearly wrote that you want get all further information via email.
If you want to protect your health/life from unexpected injuries or circumstances and looking for an insurance, you definitely should choose a different company.

14 de junho de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Holloway Friendly

Resposta da Holloway Friendly

Hi Mira, we’re sorry you remain unsatisfied following your recent complaint. If you’d like us to email you to further explain the reasons for our decision, please let us know by contacting us on 0800 0931 535 or emailing claims@holloway.co.uk.

Classificada 1 em 5 estrelas

TERRIBLE CLAIM TREATMENT

Very angry after having major cancer operation refusing to pay out claim because of receiving SEISS grant
What’s that got to do with them as receiving that as a little help because of loss of income because of pandemic
Terrible treatment again as heard from many others how difficult they make it for you to fulfil a sickness claim and also annual bonus’s way below premium I pay which also keeps rising

19 de fevereiro de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Holloway Friendly

Resposta da Holloway Friendly

Thank you for your comments which we are looking into. One of our team will be in touch to discuss it with you as soon as possible.

Classificada 1 em 5 estrelas

I'm a person that never leaves reviews

I'm a person that never leaves reviews, I am writing this as the result of very poor treatment from this company. Think very carefully before offering any money to Holloway Friendly. They have happily taken money for years having been advised of my medical history. When the time comes to make a claim, they have used specific wording of a previous, undiagnosed condition (one which I wasn't even claiming for), as well as completely twisting my medical history during the time I was paying premiums as a reason to not pay for a genuine debilitating condition, one that was diagnosed 3 years(!) after taking out the policy. When asked for evidence in their terms and conditions to clarify their decision around the undiagnosed/unrelated condition, they were unable to provide it and refused to answer the question. I've never had the displeasure of dealing with such an unethical company.

17 de dezembro de 2020
Opinião espontânea
logótipo da Holloway Friendly

Resposta da Holloway Friendly

Hi Laura,
We’re sorry that you haven’t been happy with the experience you’ve had with us. We’d like to understand what has happened, so please can you get in touch with us on 01452 782 754 or email complaints@holloway.co.uk

Classificada 5 em 5 estrelas

As a retired IFA!!

As a retired IFA - I used to find that Holloway were highly rated within the industry for the three usual assessment factors - A) admin B) financial strength c) claims paying history. I put a number of clients with them and all did well even tho’ they never claimed because the Classic Plus plan provided a bonus payment that pretty much matched the total cost of the premiums over the years.
I had one client that developed a back problem (he was a Farrier) and I was delighted at Holloway’s help with the claim. Of course they checked out the claim and once total honesty by my client had been established the claim was paid in full to our total satisfaction.
It is a sad reflection on some in society that they think that THIER dishonesty is somehow the fault of those they try to dupe.
My son is still with Holloway for his income protection plan and I have no hesitation in recommending he stays with them - because I KNOW he was honest with his answers when applying.

31 de outubro de 2020
Opinião espontânea
logótipo da Holloway Friendly

Resposta da Holloway Friendly

Thank you for taking the time to leave us a review, very much appreciated

Classificada 1 em 5 estrelas

be very careful if you choose this…

be very careful if you choose this company they take your money and then if you need to claim they go digging into your past and go through your medical history as far back as they can they find all ways not to settle a claim you need to disclose everything basically from the day you were born. they google you so if you've been in trouble with the police they'll use it against you and your claim if I could give a 0 star I would

17 de abril de 2020
Opinião espontânea
logótipo da Holloway Friendly

Resposta da Holloway Friendly

We are sorry you remain unsatisfied following your recent complaint. As a mutual, we look to pay all valid claims but we have to be aware that if we pay a claim that we should not, it reduces the money available to our other Members. Within the complaint response that we have sent you, we have included all the information you need to understand why your claim could not be paid due to crucial information not being disclosed when applying for your cover. As explained in the complaint response letter, we ask a number of specific questions about health and lifestyle at the application stage. The answers help us assess whether we can provide you with cover and if we can, what cover we can offer. Unfortunately, some of the answers provided to us were inaccurate. Had this information been disclosed, we would not have been able to offer you cover at all in the interests of protecting our other Members. We note that you have asked us to consider additional information, which we are still currently waiting to receive and then we will be able to review.

It would not be appropriate for us to comment on your particular case further but our privacy notice explains what information we look at and why.

Classificada 1 em 5 estrelas

All fine when taking your premiums but…

All fine when taking your premiums but when you want to claim problems. You then put in a complaint promised to be dealt with quickly but still waiting 6 weeks later .

10 de dezembro de 2019
Opinião espontânea
logótipo da Holloway Friendly

Resposta da Holloway Friendly

Dear Mr Jones,

We are sorry there was a delay in responding to your complaint. We have now liaised with your agent about the information supplied when you took out your policy. Within the complaint response we have included all the information you need to understand that your claim could not be paid due to some information not being disclosed to us when your policy was set up.

As detailed within your final response letter, I would like to confirm, that as a gesture of goodwill we have refunded the premiums which you paid.

Kind regards,

Holloway Friendly

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais