Rooster  Opiniões 

619
•
TrustScore: 4 em 5

4,0

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 2 em 5 estrelas

Service was ok but when trying to get hold of customer service I couldn't get any joy. A phone number would have been helpful but it all seems to be on line now which doesn't really help the older gen... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

I've been driving for more than 40 years, no speeding fines, no at fault accidents...I even use drive score and have a score of 914! a clean record - yet mainstream insurers still wanted to charge me... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

The app is worth its use, it saved my £200 on my insurance, it easy to use and looks at how you drive to save you money. The whole process was so easy, just bare in mind it takes time to monitor your... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Thoroughly impressed with the process so far, although the test drive period was a little long (probably because I don’t drive every day). It all pays off in the end though and managed to achieve a de... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Companhia de seguros
  2. também em
  3. Serviço de motorista

Escrito pela empresa

Rooster helps safe drivers save money on car insurance, fuel, mot’s, repairs, parking and more. Download. Drive. Save


Informações de contacto

4,0

Bom

TrustScore: 4 em 5

619 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Pede aos clientes que escrevam opiniões

Esta empresa convida os seus clientes a escrever opiniões, sejam estas positivas ou negativas

Respondeu a 100% das suas opiniões negativas

Geralmente responde em 14 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

4,0

Todas as opiniões

(619)

41 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 5 em 5 estrelas

Good job

Good job, very helpful

29 de março de 2024
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Thank you for your positive comment. We can see you recently renewed with us which is great to see.

Classificada 3 em 5 estrelas

Can be a good company

Can be a good company, first year saved me £1000 compared to the next best. At renewal (no details changed other than having an extra years no claims) said I’m not allowed to use “hospital worker” anymore because they have a new underwriter and selecting my specific job increased my renewal quote by £200. Thought it was cheeky to rob me of the extra but was still a little cheaper than the alternative so stayed with them. I’ve heard this company is horrendous when submitting claims but I’ve never crashed and hoped I didn’t have to so stayed with them. This time at renewal they decided they now can’t offer me a quote because of my details…literally not changed in over 2 years of being with them. My only advice is turn off location as soon as your test drive ends so they can’t track you and expect to be messed about every year when they get a new underwriter or their current crap underwriter changes the rules.

21 de março de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Dear Lewis, many thanks for you message, and great to hear we have saved you money during your time with us. However, we are sorry we couldn't offer you a renewal quote this time around. Due to a change in underwriter some of our requirements have altered and sadly this had affected your renewal. We now have a number of different underwriters on board, and more to follow, so our offering is now much broader. We really hope we can offer you a quote again in the future. Regarding your comment about your location settings, this only needs to be enabled during the test drive as we don't collect any driving data past the test drive stage. Thanks again.

Classificada 1 em 5 estrelas

Avoid this company at all cost

Avoid this company at all cost. I spent 3 weeks on their test and finally they said that my car cannot be insured due to age and insurance group. But the reg was submitted at very beginning. And then I tried another low insurance group car was quote £1300 but I can easily quote £750 from AXA. Absolutely waste of time.

20 de março de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi Baidong, I am sorry to hear we haven't been able to offer you a competitive quote based on your test drive results and your vehicle. We are constantly reviewing our pricing structure and offering, so although we can't offer you anything now, please consider us for your renewal. Your test drive data is valid for 18 months. Also we do offer other savings such as for your MOT, servicing, repairs & more, so please feel free to use our app for these savings. Many thanks for giving Rooster a go.

Classificada 1 em 5 estrelas

Waste of time

Waste of time. Did the test period, got an email saying they cannot insure me - 'underwriters unable to insure you' - no details taken. I message the online chat, they ask for annual mileage, that say it is too high they cannot insure me. Complete waste of time - they knew my annual mileage upfront - so why waste time going through the test period?

8 de março de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Dear Ross, I am sorry to hear it appears we are unable to offer you a competitive quote. Please come on our Live Chat via the app, or email hello@joinrooster.co.uk to confirm your full name and I can look into this further for you to see if anything else that can be done. We are integrating with new underwriters so it may be that we can offer you something in the near future dependent on when your renewal is. Many thanks, Emily

Classificada 1 em 5 estrelas

Time waster

Time waster. I recommend this to a friend and after a month of testing him. They didn’t say anything only on the app if you open it it would say they can’t provide the service.

Completely waste of time.

15 de janeiro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi, please come on our Live Chat via the app, or email hello@joinrooster.co.uk to confirm who your friend is and we can look into this further for you. Many thanks.

Classificada 5 em 5 estrelas

Wondering user user-friendly

Wondering user user-friendly, love the feature of posting any document and images that are dedicated to that specific vehicle. Hopefully, they can add more new features too.

5 de fevereiro de 2024
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Thanks for your positive review. We are continually updating our app so keep checking for our new features. Nicola

Classificada 1 em 5 estrelas

Waste of time

Same as other reviews say. Just a complete waste of time. You complete the test drive period to be told they can’t give you a quote as they have underwriter issues.

30 de janeiro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi Michelle, our underwriting issues are now resolved so please come on our Live Chat via the app or email hello@joinrooster.co.uk and hopefully we can offer you a competitive quote. Thanks.

Classificada 5 em 5 estrelas

Spoke with Jack on live chat

Spoke with Jack on live chat. Speedy response, very helpful and far exceeded my expectations. A pleasure to deal with.

25 de janeiro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Thank you very much for your positive response! Pleased to be of help.

Classificada 1 em 5 estrelas

Terrible

Terrible. Full stop.

21 de janeiro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi Harry, I am sorry to hear you've had a bad experience with the app. If you come on Live Chat we can discuss further. We are getting very close to be able to offer new quotes, so please don't discount us for the future. Many thanks for giving us a go.

Classificada 1 em 5 estrelas

Total rubbish

10 de janeiro de 2024
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi Ramesh, if you would be kind enough to come on our Live Chat or email hello@joinrooster.co.uk we would love to hear about the issues you have been having, so we can try and rectify these. Many thanks.

Classificada 1 em 5 estrelas

DO NOT DO THE TEST DRIVE PERIOD

DO NOT DO THE TEST DRIVE PERIOD. THEY ARE COLLECTING YOUR DATA AND WILL NOT OFFER YOU INSURANCE. I completed my test drive period, and then for a whole month they kept saying they had underwriter issues. This is a absolute scam and I hope something is done about this quick to end this company.

8 de janeiro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi, we are having ongoing capacity issues with Markerstudy, our underwriter, which is affecting our ability to offer new quotes, hence why we couldn't offer you a quote. We will of course come back to you once this has been fixed. Your test drive data is valid for 18 months so even if we've missed your current renewal we hope we can help you next year. Thanks, Emily

Classificada 1 em 5 estrelas

AVOID AVOID

AVOID AVOID! Made me do a test drive which took forever and the data isn’t even accurate, then they proceed to tell me at the end saying “they’re having technical issues and cannot offer me a quote”. Obviously they are a company that steals data off people and sell it onwards, they’re smart so be aware and don’t use this company. So unprofessional and hope the worst for them!

17 de dezembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi, we are still having ongoing capacity issues with our underwriter, which means we're unable to offer any new quotes. We appreciate this is disappointing, however we hope this will be resolved very soon. Please bear in mind your test drive data is valid for 18 months so even if we've missed your current renewal we hope we can help you next year. Thanks, Nicola

Classificada 1 em 5 estrelas

Biggest scam going

Is has to be the biggest scam going!!
I download the app weeks back I did the 2 weeks analysing your driving and it took more then 2 weeks finally when it finished, they can’t even give me a quote because apparently because of technical issues. I emailed them telling them I give it 7 days but I gave them more then that still no quote the fact the matter is they have all your information where you’ve been going I’ve had this app on while I drive my company vehicle going into customers houses I know these companies sell information . It is a great idea for a business model, but unfortunately it’s run by a bunch of idi@ts, Stay well clear

3 de dezembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi Nigel, as we explained, unfortunately we are having ongoing capacity issues with our underwriter, Markerstudy, which means we can't offer any new quotes. We are working hard to get this rectified and hope this will be fixed very soon. Sadly the issue is very much out of our hands. The good news is your driving data is valid for 18 months so hopefully we can offer you a quote on your next renewal. Thanks, Nicola

Classificada 1 em 5 estrelas

Insurance has skyrocketed.

Insurance has skyrocketed.

My premium last year for a 05 X3 was £750.

I am a 24 year old, 4 years no claims and license held since 17.

This year, the price went to whopping £7500 a year.

I gave this company a 5 star review 2 years ago, but steer clear now.

21 de novembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi, please can you come on our Live Chat to discuss this further as the information you've provided doesn't match with our records. Many thanks Nicola

Classificada 1 em 5 estrelas

Absolute rubbish

Absolute rubbish. I downloaded the app, as did my son and proceeded to have our driving monitored. Our insurance policies both had around 1 month plus a few days before expiration. My son was then told they couldn’t insure his car (nothing flash, a scirocco) and their system was apparently ‘down’ for around 2 days, so couldn’t offer me a quote! Don’t bother wasting your time with it

7 de novembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi Anitia, we're sorry we couldn't offer your son a quote for his Scirocco. Our requirements are different for every car, and your son unfortunately didn't meet these. Regarding a quote for yourself - we were able to offer you a quote and emailed it through to you in February. Your test drive data is valid for 18 months so please come back to us at your next renewal if we were too late for you this year. Thanks.

Classificada 1 em 5 estrelas

Fake and data stealer

Fake, they steal drivers data, nothing else. I completed all their requirements, did the test drive for 3-4 weeks and then were told, oh sorry you are resident in Scotland, we don't cover Scotland.

1 de novembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi Arshad, this should have been communicated to you earlier, so I can only apologise for this. However, our policy requirements are constantly changing, so we will come back to you when we are able to offer policies again in Scotland. Thank you. Emily

Classificada 1 em 5 estrelas

Service has been down for a month this…

Service has been down for a month this is a joke I keep messaging them every single day it’s been over 2 months now. Same thing service is down! PLEASE AVOID

24 de outubro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi Rock, we are really sorry for the inconvenience & are doing everything we can to resolve the problem. However the issue is out of our control as it lies with our underwriter Markerstudy who are unable to write any new business. Please be assured that Markerstudy & Rooster are working day and night to resolve this. Ou customer service team will be incontact as soon as we can help. Best wishes Team Rooster

Classificada 1 em 5 estrelas

Imagine being told for a whole month…

Imagine being told for a whole month our system is down and we can’t offer a quote. That is a sign of something fishy! I came here and saw in only 2023 thousands of people having horrific encounter with this company. Thank God i dodged a bullet ,i am deleting them from my list 😂 thank you to everyone for looking out for others

20 de outubro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi, thanks for your message. Our underwriters have been having capacity issues and hence the reason why we haven't been able to offer you a quote. We are working on getting this rectified, however it is taking much longer than anticipated. If you come on our Live Chat or email hello@joinrooster.co.uk with your details we can confirm when we are in a position to offer you something. Thanks, Emily

Classificada 1 em 5 estrelas

Worst insurance or whatever they claim…

Worst insurance or whatever they claim to be that ever exists. You would think as an insurer they would help you when it comes to the things they cover you for such as accidents and emergencies. At my accident they take all my details to then send me a letter the following day on how they are going to refuse my claim as they believe I was using the car for work, when asked to check the calls it turns out they went back back on their decision so I was not in the wrong, they then took 4 months to actually settle my claim I believe trying their best to find an inconsistency to refuse again. Also having made sure I had drive other cars on the policy they then remove this on a sly without any notification of letting me know. Then a car I was driving was seized and I had to pay out of pocket to take from impound and get temp cover with impound insurance and at the fault of Rooster again and it is 5 months now and still I am made to wait for their mistake and a financial loss I incurred. I even got a reply from West Midlands Police to say they have dropped the matter as they can confirm it was the insurers fault. Here I am being made to wait and wait and still to this day NOBODY from rooster has had the decency of recovering my loss. The complaints team is a waste of space. They are so quick to bully you if you ever miss a payment but its is ok for you to be made to look like a fool and they can just make you wait all they want, even in their own errors. Absolutely disgusting, you cannot be a reputable company with this kind of treatment.

11 de outubro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Hi, we are sorry to hear you have had delays with your fault claim. As an intermediary, we don't control the claims process but work tirelessly to try and get the best outcome for our customers. Your policy was underwritten by Mulsanne, & whilst we passed on your concerns we cannot comment on their processes or decisions. In general, claims vary in time scale depending upon the circumstances and if any third party is involved, so again we are sorry you felt the process wasn't as quick or smooth as you would have liked.
As you are aware we are in discussion with you and Mulsanne regarding your other issue, however please be assured this is in hand and we hope to have a resolution for you very soon.

Classificada 5 em 5 estrelas

Rooster saved my pocket today

My employer requested that I add business insurance to my insurance policy. I thought I would have to pay more and that it’d be expensive but I didn’t have to really. There was no price change and the premium I’m paying at present is half of what I’d ordinarily have to pay with other insurers

28 de setembro de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Rooster

Resposta da Rooster

Thanks for your positive review, so pleased we were able to save you money. 😄

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais