Careline24 Opiniões 

150
•
TrustScore: 4.5 em 5

4,4

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 5 em 5 estrelas

Not had Careline24 fall alarm long but pleased so far. It arrived quickly & set up was simple. The wristband looks like my daughters fitness tracker. I have sensitive skin but find it comfortable & u... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Excellent service. We looked around the many companies in this field and the price and locally based service of Careline 24 made it stand out from the others. We set up the phone numbers and thei... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 4 em 5 estrelas

Very helpful staff but alarm delivered with incorrect cable, so didn’t connect. This left my almost 86 year old mum feeling that the alarm “wouldn’t work” and undermined her confidence in having one.... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Fast delivery, easy to set up and also to do a test call, which checks everything is working properly,very polite lady on call answered by using my mums name which I thought was very nice and reassu... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Serviço de emergência médica
  2. também em
  3. Ajuda ao domicílio
  4. Assistência médica ao domicílio
  5. Cabine telefónica de emergência
  6. Cuidados para idosos
  7. Fornecedor de equipamento de telecomunicações

Informação fornecida por diversas fontes externas

We offer the UK's most affordable careline service, monitored 24/7 by our leading call centre. Rest assured your loved ones are safe. Find out more.


Informações de contacto

4,4

Excelente

TrustScore: 4.5 em 5

150 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

4,4

Todas as opiniões

(150)

0 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 5 em 5 estrelas

Just had a great discussion with Josh…

Just had a great discussion with Josh at Careline24. He was most helpful.

19 de fevereiro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hello Paul,
Thank you for leaving us your review.

It is great to hear that you were pleased with our customer service support.

Please don't hesitate to contact us if you have any questions or concerns.

Kind regards,
The Telecare24 team

Classificada 5 em 5 estrelas

I RECIEVED GOOD SERVICE

I RECIEVED GOOD SERVICE, EVERYTHING CAME THAT WAS NEEDED,AND WITH THE HELP OF A NEIGHBOUR IT IS ALL SET UP AND WORKING,I RANG CUSTOMER SERVICES WITH A QUESTION ABOUT POSSIBLY WEARING THE WRIST MONITOR ON MY RIGHT WRIST AND IT WAS EXPLAINED TO ME WHY THAT WASNT I GOOD IDEA,NO COMPLAINTS FROM ME.

12 de janeiro de 2024
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hi Jean,

We're thrilled to hear about your positive experience with our service! Thank you for choosing Careline24.

If you ever have more questions or if there's anything else we can assist you with, please feel free to reach out. Your safety and satisfaction are our priorities, and we appreciate your feedback.

Kind regards,
Careline24

Classificada 5 em 5 estrelas

Easy to set up

Easy to set up, test call answering quick and operator helpful with advice on using the device

5 de dezembro de 2023
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hello Mrs Pritchard,

Thank you for taking the time to share your positive experience with Telecare24.

We're thrilled to hear that the setup was easy, and the test call was answered quickly. Our operators are always here to assist, and we're delighted that you found them helpful in providing advice on using the device.

If you ever have further questions or need assistance in the future, don't hesitate to reach out. Your satisfaction and peace of mind are our top priorities.

Kind regards,
Careline24

Classificada 5 em 5 estrelas

It does what it is expected to do

It does what it is expected to do

S M Kettle

15 de setembro de 2023
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hello Miss Kettle,
Thank you for leaving us your review.

We are glad that you are satisfied with the service that was provided to you.

Please let us know if you have any questions or concerns.

Kind regards,
Careline24 team

Classificada 5 em 5 estrelas

Please of mind

Fast delivery, easy to set up and also to do a test call, which checks everything is working properly,very polite lady on call answered by using my mums name which I thought was very nice and reassuring for my mum.
Would highly recommend this especially with the fall plan as piece of mind for my 87yr old mum and also myself
Thank you for a great service

10 de agosto de 2023
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hi Kevin,
Thank you for taking the time to share your positive experience with us!

We are delighted to hear you are pleased with our service and it was easy to set up your alarm and do a test call. It is great to hear our support team was very nice and reassuring.

Thank you for your recommendation.

We want to make sure that you have the best experience possible. Please don't hesitate to reach out if you have any questions or concerns. We're here to help.

Kind regards,
Careline24 team

Classificada 4 em 5 estrelas

Royal Mail didn’t deliver as promised…

Royal Mail didn’t deliver as promised so delayed setting up of the base etc.
Tested and worked
Thank you

31 de julho de 2023
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hello,
Thank you for leaving us your review. Feedback from our customers is always taken very seriously.

We are sorry to hear that Royal Mail didn't deliver your alarm on time. Our dispatch team works hard to make sure you receive your delivery on time but unfortunately sometimes this is out of our control.

But we are glad to hear that you've set up and tested your alarm. Please, don't hesitate to contact us if you have any questions.

Kind regards,
Careline24 team

Classificada 4 em 5 estrelas

There was a slight delay in receiving…

There was a slight delay in receiving the item due to an online glitch with the order. Once received it was a very straight forward process to set up and make the test call.

19 de julho de 2023
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hi David,
Thank you for your review.

We are sorry to hear there was an online glitch that affected product's delivery.

We definitely try to make everything as easy as we can in terms of installation and testing, so it is great to hear it was very straight forward process.

Let us know if you have any questions.

Kind regards,
Careline24 team

Classificada 5 em 5 estrelas

Very happy so far

Customer service excellent pre purchase. Easy to order. Easy to set up. Thankfully we haven't needed to use the service yet but am confident it will be good when we do

31 de julho de 2023
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hi Michelle,
Thank you for leaving us your review.

It is great to hear that it was easy to order and set up your alarm.

We hop you never need to use the alarm but that you and your family have peace of mind knowing that help is at hand should you ever need it.

Let us know if you have any questions.

Kind regards,
Careline24 team

Classificada 2 em 5 estrelas

Disgraceful

Although a help to my father when he fell, was totally shocked that when my father died after having the care line for approx 8 weeks we were not offered any sort of refund of annual monies paid. A total disgrace whether in the terms and conditions or not. We were advised we could pass the care line system to someone else if we wished. Sorry, we are happy to say we don’t know another vulnerable person at this time.

1 de junho de 2023
Opinião espontânea
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hello,

Firstly, please let us start by saying that I'm very sorry for your loss. Please accept our sincerest sympathies. This must be a very difficult time for you and your family.

We do have a minimum contract period of 12 months but in the event that the service is not required, we can transfer the service to another individual to use for the duration at no additional cost to them.

Whilst we understand that this may not always be possible, unfortunately we are unable to offer a refund at this point.

Our responsibility to our users and their families/carers is of paramount importance. And that's why we try to be as transparent as possible and mention in our terms and conditions that we cannot offer a refund outside of the cool off period.

We hope that we have provided you with a better understanding of how our service works. But if you need anything further, please don't hesitate to reach out to our customer service team.

Take care.

Careline24 team

Classificada 5 em 5 estrelas

Everything has gone very smoothly and…

Everything has gone very smoothly and very easy to install

10 de setembro de 2022
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hello Christine,

Thank you for leaving us your feedback.

We are glad that everything has gone smoothly, and it was easy to install.

If you have any questions, don't hesitate to contact us :)

Kind regards,
Careline24

Classificada 1 em 5 estrelas

We signed up for a pendant alarm for my…

We signed up for a pendant alarm for my mother in law and was very clear that we were unsure if it would work in our house signal wise, due to the old solid wall construction. We were assured that if this was the case, we could cancel in full within the 14 day cancellation period. As predicted it could not pick up the signal between the main unit plugged into the router and the alarm, so had to be returned. Careline 24 received this within 10 days and returned £189 minus £40 to apparently set up the service!! This was not pointed out by the sales team, had it been we would not have bought as was doubtful it would work to begin with and clearly were concerned with this.
I have emailed several times, had no reply and called twice, having been assured a manager would call me. No one has called back.
This is shocking service. Additionally to keep £40 of a pensioners income for something that clearly was not stated or that seems legal too under the goods of service act is disgraceful.
I would not recommend this company at all!!

1 de julho de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Dear Deborah,

Thank you for taking the time to leave us your review. We appreciate all feedback as it helps us continuously improve our service.

We give customers all the information upfront to make an informed decision.

Please, be advised that the information about the non-refundable fee is mentioned in our Terms&Conditions https://www.careline24.co.uk/terms-and-conditions/, FAQs https://www.careline24.co.uk/faqs/and also in the basket summary if you purchase it on the website.

We are sorry to hear if it wasn't clear enough. The non-refundable fee of £40 enables us to prepare your careline alarm and collate all of your medical and emergency contact details on our systems.

We hope that clarifies the matter for you and that you find a suitable alternative

Kind regards,
Careline24

Classificada 1 em 5 estrelas

Please check the small print before…

Please check the small print before buying online. I purchased one of these and sadly my mother became terminally ill before it came out of the box. I only received a partial refund as the unit had been ‘programmed’. Despite being told this could be reprogrammed for a resale the refund is minus £40 which is apparently the charge for initially inputting a persons details into the unit.

18 de agosto de 2022
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Dear Elizabeth,

Thank you for taking the time to leave us your review. We appreciate all feedback as it helps us continuously improve our service.

Firstly, we are deeply sorry to hear about your mother becoming terminally ill.

We would like to apologise if the £40 setup fee wasn't explained properly to you.

The £40 is a one-off payment and is payable to all new customers. This enables us to set up your account and collate all your medical and contact information on our system.

We understand it's not ideal to receive a bill in these circumstances, and we fully appreciate this is a challenging time for you and wish you all the best.

As always, your feedback is welcomed and noted, so we can provide an even better service in the future for our customers.

Kind regards,
Careline24

Classificada 5 em 5 estrelas

Reassured

My fall alarm monitor and wrist band arrived very promptly and was very easy to install. I felt very reassured once I had tested it and heard a friendly operator’s voice confirming that all was in place.

14 de agosto de 2022
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Good morning!

Thank you for your review.
It is good to know that the delivery was fast and the installation was easy. We are glad our monitoring team was friendly, and we made you feel reassured.

Warm regards,
Careline24

Classificada 5 em 5 estrelas

New Careline24

I was impressed by the ease of ordering, the speed of delivery, the simplicity of setup and the promptness of answering when we tested the device. Thank you.

12 de agosto de 2022
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Dear Julia,
Thank you for your review. We are glad that it was easy to order and set up the device, the delivery was speedy, and your call was answered promptly.

Thank you for choosing us.

Warm regards,
Careline24

Classificada 4 em 5 estrelas

Excellent product and gives peace of…

Excellent product and gives peace of mind to myself and an elderly user. Took a while to complete the order as form filling is one of my pet hates. However, arrived very quickly and well packaged and so easy to set up.

12 de agosto de 2022
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Dear Shaun,

Thank you for taking the time to leave us your review.
We are glad that we can provide you peace of mind and you think that the product is excellent. It is also good to know that there was a quick delivery and it was easy to set up.

Regarding the form filling, we understand it can take a bit of your time, but it is essential to collect this information and get everything right so that we can provide you with the best service possible.

Kind regards,
Telecare24

Classificada 5 em 5 estrelas

Great customer service and easy to…

Great customer service and easy to install

8 de agosto de 2022
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hi Sandra,

Thank you for your review. We are pleased to hear that the installation process was easy and you've received great customer service.

Kind regards,
Careline24

Classificada 5 em 5 estrelas

Good service from initial contact to…

Good service from initial contact to registration. Easy to install. Only issue the watch style strap. Difficult for people with arthritis to fit onto wrist. Would be better with an adjustable expandable strap

7 de agosto de 2022
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Dear Tim,

Thank you for taking the time to leave us your review. We are glad everything went well.

We appreciate you leaving feedback about the watch-style strap. I will make sure to pass your feedback further to the team.

Kind regards,
Careline24

Classificada 5 em 5 estrelas

Provides re-assurance for people on their own

Ordered the alarm/fall detector version from the website for a neighbour on her own and also submitted her personal information eg doctor etc, using the on-line form - as no kit is sent out until this is received on- line or by post. Kit arrived in 2 days and was straightforward to connect up to the existing landline phone. Neighbour performed test activation and call centre staff answered with her name, so we knew it was all working. Reasonable annual fee for the re-assurance it gives, especially if prone to falls as the base unit has built in microphone and speaker. Not to be confused with similar sounding companies-which may be or may not be as good!

5 de agosto de 2022
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hi Mike,
Thank you for leaving us your review.

It is great to hear that it was straightforward to connect and the test call was successful.

We are pleased to know it gives you and your neighbour reassurance.

Warm regards,
Careline24

Classificada 4 em 5 estrelas

Fast response

Fast response. Online application process straightforward.

5 de agosto de 2022
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Hi Sarah,
Thank you for leaving us your review. We are glad the response was fast and online application process was straightforward.

Kind regards,
Careline24

Classificada 5 em 5 estrelas

Thankyou for your care and support when…

Thankyou for your care and support when I was very much needed,

1 de agosto de 2022
logótipo da Careline24

Resposta da Careline24

Dear Sheila,
Thank you very much for leaving us your review. We are very pleased to hear that we could provide you with the necessary care and support.

Warm regards,
Careline24

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais