Greenbelt Group Ltd Opiniões 

1275
•
TrustScore: 4 em 5

4,1

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 5 em 5 estrelas

Caroline explained the process of closing the account due to us moving house very clearly. Said she would note our conversation. Left me feeling confident that everything was in hand, that I could go... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Had a great experience with Greenbelt — communication was quick and easy from the start, and any issues were sorted straight away without any hassle. Really impressed with how smoothly everything was... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 1 em 5 estrelas

It's that time of year when this unregulated company chooses to send out its bill, a 10% increase. I see that some people pay £80 and complain how would they feel having to pay £435. Am I paying the... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

I spoke to your member of staff Pauline McCamley, who was very helpful to my situation which was an oversight on my part as I pay monthly but I didn’t realise the standing order didn’t renew automat... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Construção e manutenção
  2. também em
  3. Serviços de paisagismo

Sobre Greenbelt Group Ltd

Escrito pela empresa

…..green by nature

1,000+ Developments managed, protecting wildlife and nature
100,000+ Households under our expert stewardship or contract
400+ Combined years of in-house horticultural and ecological knowledge
25+ Years’ experience and expertise in Public Open Space stewardship

Planet Matters

Our land maintenance and management services are eco-aware, fully sustainable and ensure biodiversity.


Place Matters

Interaction with nature benefits our health and wellbeing and our biodiverse approach nurtures flora and fauna.


People Matter

Our dedicated Customer Care team are on hand to help: telephone 0800 028 1749 or email customercare@greenbelt.co.uk


Prices Matter

We offer the best value-for-money service in the UK and work hard to keep prices down without compromising on quality.


FAQs

Informações de contacto

4,1

Bom

TrustScore: 4 em 5

1 mil opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Pede aos clientes que escrevam opiniões

Esta empresa convida os seus clientes a escrever opiniões, sejam estas positivas ou negativas

Respondeu a 91% das suas opiniões negativas

Geralmente responde em 48 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

4,1

Todas as opiniões

(1275)

104 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 5 em 5 estrelas

Thank you Nick was brilliant

Thank you Nick was brilliant

3 de junho de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Tom,

Thank you taking the time to leave a review, we are happy to hear that you had a positive experience with Greenbelt. I will ensure this feedback is passed to the relevant department.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 1 em 5 estrelas

Previous greenbelt customer:

Previous greenbelt customer:

I would avoid this company at all costs. The company does bit provide customers with accurate information regarding billing of services. They sub contract all work and do not bother to conduct regular inspections they charge my development with play area inspections and signed off saftwy for equipment. However the council attended last summar and put in an order for the play area to be closed. However greenbelt still charged for the inspection of equipment. They also say they come and cut the grass etc. However they do not regularly attend. I have moved back to an older property and the council come and matinain the grass verges more than greenbelt ever did.

26 de maio de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hello,

Thank you for leaving a review, We are sorry to hear you are not satisfied. We have sent a request for further information via Trustpilot, as without further details it would be difficult to comment in detail on your enquiry.

We always ask if you have any maintenance concerns about your site if you would like to contact Customer Care directly via email customercare@greenbelt.co.uk or by phone on 0800 028 1749 in the first instance, we would be happy to discuss any of this further, whether this be relating to your bill or certain aspects of the service.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 5 em 5 estrelas

Great Customer Experience

The operative dealing with my call was both empathetic and super helpful for my issue, quickly resolved and actually performed a task that I was. Calling for which made my experience better and saved me time re-registering my account

23 de maio de 2025
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Mark,

Thank you taking the time to leave a review, we are happy to hear that you had a positive experience with Greenbelt. I will ensure this feedback is passed to the relevant department.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 5 em 5 estrelas

Helpful and supportive

The lady I spoke to was very helpful and reassuring. She gave me time to find the information required and was happy to follow up with my solicitors regarding next steps. She informed me that I may get a letter from the debt collection department (which I had already received) and reassured me that there would be no follow up from this, at this stage.

22 de maio de 2025
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Patricia,

Thank you taking the time to leave a review, we are happy to hear that you had a positive experience with Greenbelt. I will ensure this feedback is passed to the relevant department.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 5 em 5 estrelas

Fantastic costumer service

Fantastic costumer service
The lady I spoke too made it
Very simple to resolve my account
Thanks
James glassett 👍🏼

14 de maio de 2025
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi James,

Thank you taking the time to leave a review, we are happy to hear that you had a positive experience with Greenbelt. I will ensure this feedback is passed to the relevant department.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 5 em 5 estrelas

great customer service

A company truly shows its worth when an issue arises—and how they handle it says everything. I had a problem, and they resolved it within a day.

13 de maio de 2025
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Mat,

Thank you taking the time to leave a review, we are happy to hear that you had a positive experience with Greenbelt. I will ensure this feedback is passed to the relevant department.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 5 em 5 estrelas

Understood and dealt with fantastically …

Understand why I needed handled very quickly and efficiently

7 de maio de 2025
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Sue,

Thank you taking the time to leave a review, we are happy to hear that you had a positive experience with Greenbelt. I will ensure this feedback is passed to the relevant department.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 1 em 5 estrelas

In the 16+ years at my property I have…

In the 16+ years at my property I have never seen Greenbelt on site yet they continue to take £20 a month for grounds maintenance when the Factor pays a different company to do the work and charges us for this in tandem. Have queried and complained multiple times but they seem to be responsible for different areas. Can't wait to be shot of them. It feels very much like being scammed without any recourse

28 de abril de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hello Alex,

Thank you for leaving a review, We are sorry to hear you are not satisfied. We have sent a request for further information via Trustpilot, as without further details it would be difficult to comment in detail on your enquiry.

We always ask if you have any maintenance concerns about your site if you would like to contact Customer Care directly via email customercare@greenbelt.co.uk or by phone on 0800 028 1749 in the first instance, we would be happy to discuss any of this further, whether this be relating to your bill or certain aspects of the service.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 1 em 5 estrelas

Hi if anyone out there that can share…

Hi if anyone out there that can share some light with these people as I live in an estate with around 150+ houses I bought the plot over 7 yrs ago before built now they come along with payments like this.
I live in a 3 bed which they want £300 monthly my friend who lives across in 4 bed has to pay £400 and they have around 10 2 beds which pay £200 I really am furious as can’t get no where with the attitude on phone anyone that could give me some advice will be so grateful 🙏 (L c b wales 1983 @ yahoo . Com) put address together👌

24 de abril de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hello,

Thank you for leaving a review, We are sorry to hear you are not satisfied. We have sent a request for further information via Trustpilot, as without further details it would be difficult to comment in detail on your enquiry.

We always ask if you have any maintenance concerns about your site if you would like to contact Customer Care directly via email customercare@greenbelt.co.uk or by phone on 0800 028 1749 in the first instance, we would be happy to discuss any of this further, whether this be relating to your bill or certain aspects of the service.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 1 em 5 estrelas

Absolutely disgusted with the approach…

Absolutely disgusted with the approach of this "company"!!
Original plans for the maintenance charge on our new build estate has so far been changed 4 times and the "tp1" which we signed before completion was poorly defined ( infact it wasn't defined at all ) by the developers. Despite repeated requests to Greenbelt for clarification and a thorough breakdown of responsibilities and costs we are still in dispute, these " management schemes " are a clear racket and a monopoly. Hopefully the recent test cases and the terrible press they are getting will prompt the government to change the law in favour of the general public. Oh and trust me the 5 star reviews are false. If you can avoid these pirates like the plague.

23 de abril de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Dear Matthew,

Thank you for leaving a review, We are sorry to hear you are not satisfied.

Greenbelt are only responsible for areas passed to us by the developer however we are currently looking into queries which have been raised via our customer care channel and will respond in due course.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 5 em 5 estrelas

Jeanette Addie

Jeanette Addie

She was very helpful, getting me the correct documentation and sending it over very quickly. Very much appreciated.

2 de abril de 2025
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Harry,

Thank you taking the time to leave a review, we are happy to hear that you had a positive experience with Greenbelt. I will ensure this feedback is passed to the relevant department.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 1 em 5 estrelas

Reported the use of GreenBelt grassed…

29/3/25 - GreenBelt land deteriorating and misused. I reported the use of GreenBelt grassed area by residents for parking both private and commercial vehicles in 2024. Received no reply. Reported for the third time (after a take-away van started trading from there!) in January and was told the site manager was visiting that week. I put my account into suspension in protest, but to no avail. We are now almost in April and no feedback and no action. The grass is dying, it’s churned up with wheels and vehicles are queueing to park on the land. GreenBelt are supposed to maintain this for the betterment of the estate, but it’s doing the exact opposite. I’ve held back from leaving this feedback naively thinking GB would sort this out with signage or a small picket fence, but they do not seem to care. Next stage is a discussion with my MP as all unhappy residents should do, given recent events in Parliament.

31/03/25 - Response to GreenBelt reply: - the area where boulders were put is a completely different area of the estate and only involved a truck and a car churning up the grass. The account manager has been provided with photos and location of this different problem involving multiple private and works vehicles and all I have asked for is a notice or two to start with. Please re-look at your notes, I haven't reported the area where boulders were put, rather this other area of the estate.

30 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Richard,

Thank you for leaving a review, We are sorry to hear you are not satisfied

We note you have contacted our customer care team prior regarding issues with cars/vans parking on grassed areas of Greenbelt land. In an attempt to try and resolve the parking issue, the regional operations manager for the site had previously put boulders down to try and deter anyone from parking however they have appeared to have been rolled away.

We do understand this is an ongoing issue on site with cars being parked on the grassed areas and are actively working with the regional operations manager and relevant departments to try and find a resolution that will provide a lasting solution.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 1 em 5 estrelas

If I could give zero I would

If I could give zero I would.

Continuous rising bills every year, lack of maintenance, being charged for a RUBBISH field anyone can access and break things on to which the residents are charged for. £650+ VAT to lift a fence up and drill a couple of holes in it is diabolical, I am talking ONE fence .

The street is a mess, what are you charging over £400+ a year to each resident for? A smelly field nobody uses because it’s an eye sore.

ABSOLUTE SCAMMERS AVOID AVOID AVOID!

29 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Dear Lauren,

Thank you for leaving a review, We are sorry to hear you are not satisfied

All maintenance on site is carried out in line with the specification stated within the written statement of services. Our contractors attend site every month to carry out routine maintenance.

We note you have contacted us regarding maintenance concerns on the site and if we can refer you back to the response we have provided in relation to some of the queries you have raised.

As the area is a public open space we are required under planning law to allow any members of the public to access. We are not responsible for the roads/pavements on your site.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 5 em 5 estrelas

Quick and helpful service

Quick and helpful service

28 de março de 2025
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Mark,

Thank you taking the time to leave a review, we are happy to hear that you had a positive experience with Greenbelt. I will ensure this feedback is passed to the relevant department.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 1 em 5 estrelas

RESULT.

Just received two royal mail 'signed for' letters and a cheque from this company. Letters stated that they are done with me, I don't have to pay them anymore. Full refund...for 'all' money ever given to this company. Weird but true. Keep trying...it worked for me. Good luck people.

26 de março de 2025
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Pauline was friendly and helpful

Pauline was friendly and helpful, great customer service. Thank you.

25 de março de 2025
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Lindsey,

Thank you taking the time to leave a review, we are happy to hear that you had a positive experience with Greenbelt. I will ensure this feedback is passed to the relevant department.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 5 em 5 estrelas

a sence of humour

a sence of humour

24 de março de 2025
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Christopher,

Thank you taking the time to leave a review, we are happy to hear that you had a positive experience with Greenbelt. I will ensure this feedback is passed to the relevant department.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 5 em 5 estrelas

Helpful staff

The member of staff that responded to my query was helpful and kind. The response was also swift and so allayed any concerned I had.

20 de março de 2025
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Michael,

Thank you taking the time to leave a review, we are happy to hear that you had a positive experience with Greenbelt. I will ensure this feedback is passed to the relevant department.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 1 em 5 estrelas

Disappointing

Just received latest bill. Can see descriptions have been changed to try and hide fact elements of bill have increased significantly beyond inflation. Total annual bill to residents on an estate with 189 houses now stands at around £50k which is not good value for service received.
I wouldn't mind but they have never properly completed site inspection in over five years despite now charging best part of £548 a month- it took residents complaining that birch trees had been planted where on plan they should be bushes. Greenbelts solution was to cut the trees in half that quite frankly now just look ridiculous- a hedge of half chopped birch trees! Just to add, it's not a full hedge as the landscapers ended up killing most them when they have been doing the grass cutting. Definitely a complete show of incompetence. I have contacted Greenbelt to sort this properly but they are not willing to revert hedge back to what is on the plan and blame house builder (despite not checking correct items planted before they took contract on).
Another prominent issue is the paths are not fit for purpose and most now need repaired. Greenbelt should never accepted the paths from the house builder. They have occasionally charged residents with temporary fixes causing some upheaval that our local MP is now involved in. Despite residents complaining they just pass blame onto house builder and do nothing.
I have given in trying to resolve issues with greenbelt- although they do respond, unfortunately they are not willing to resolve issues, rather give excuses.

18 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Matthew,

Thank you for leaving a review, We are sorry to hear you are not satisfied.

if we can refer you back to the email conversation were we previously advised that Greenbelt has no say in landscape designs and all installations were carried out by developer and council via agreed plans.

I would like to assure you we do our utmost to ensure value for money. We for instance engage contractors using our PQQ (Pre-Qualification Questionnaire) and a best value purchasing method.

In regards to your comments about the site inspections, please note that we have provided you on request, copies of the site inspection reports for the last few years which details when the regional operations manager has been on site.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

Classificada 5 em 5 estrelas

No problems

No problems

13 de março de 2025
logótipo da Greenbelt Group Ltd

Resposta da Greenbelt Group Ltd

Hi Ian,

Thank you taking the time to leave a review, we are happy to hear that you had a positive experience with Greenbelt. I will ensure this feedback is passed to the relevant department.

If you have any further queries please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Amy
Greenbelt

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais