HomeSwapper Opiniões 

471
•
TrustScore: 2 em 5

2,0

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 2 em 5 estrelas

Reply to Homeswappers reply ! Not true at all ! Ive just logged in & checked generated swaps & they do not fit requirements, no garden or its housing association instead of council ect ! So therefore... Ver mais

Classificada 1 em 5 estrelas

My landlord wouldn’t pay the fees for full account membership (even though they were the ones who suggested homeswapper) so I paid it myself via PayPal as requested. The payment has been taken and h... Ver mais

Classificada 2 em 5 estrelas

Apparently site newly updated, after customer feedback... I must have missed that survey! Not much evidence to show the site uses chosen locations to generate 'matches' appears instead to rel... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 2 em 5 estrelas

Homeswapper UK seems to be a site full of people who don’t actually want to swap & just want to nose around houses whilst wasting everyone’s time.. Even 100% matches, areas, home sizes, rooms etc y... Ver mais

Informações sobre a empresa

  1. Serviços para empresas

Escrito pela empresa

HomeSwapper is the UK’s leading mutual exchange service with over 500,000 tenants, looking to swap Council and Housing Association homes.


Informações de contacto

2,0

Mau

TrustScore: 2 em 5

471 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 82% das suas opiniões negativas

Geralmente responde dentro de uma semana

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

2,0

Todas as opiniões

(471)

64 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 4 em 5 estrelas

The homeswapper site itself is great

The homeswapper site itself is great, there are a few flaws to do with distance as they measure by ' how the crow fly's' rather than what a map would tell you via roads .
The biggest and really only problem is its users, most of them don't bother to reply, or even log in for months, and yet put 'serious about swapping' and even if you have exactly what they want they will still say, its not what they are looking for!
I personally think they ought to get rid of the 'win a shopping voucher' prize draw as this may be an incentive for these types of people to be on there... and to be honest I think the competition is fake, ive been on there for around 8 years ( swapped a couple of times) yet never won it, and theres not that many users on there.
Having a decent app would be good, I never like the last one as it wasn't user friendly, and now its obsolete anyway.

16 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi, thank you for your positive feedback! The prize draw is genuine and every month a £100 Amazon gift card is won by a lucky swapper.

Classificada 4 em 5 estrelas

Customer service

Had an issue with my subscription and email went to spam folder, waiting on issue to be resolved, hopefully soon.

14 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Thank you for your review. Our Customer Support team try to answer all queries within 5 working days and it is very unusual that we take longer than this. Please check your junk/spam folder just in case any responses may be there. We will also investigate on our side. Thank you for your feedback.

Classificada 1 em 5 estrelas

Don't waste you're time

Every time I log in it says wrong credentials even though I know it's correct then I get locked out and have to jump through hoops to try to get back in
ABSOLUTELY USELESS

21 de setembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Gary, we’re sorry to hear you’re having problems logging in. Please try clearing your cookies/cache and any saved passwords for HomeSwapper. If this still doesn’t resolve the issue, please contact our Customer Support team who will be happy to help.

Classificada 1 em 5 estrelas

Have received an email from homeswapper…

Have received an email from homeswapper to say an issue was refunded to my credit card on 26th August…a lie & I have my cc statement to back me up
They tell me to contact them on their customer service (no number of course & no email given) if I haven’t received it.
Why should it be me that has to do the continual running around when it was Homeswapper who took the payment without my agreement???

2 de setembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Leigh, as mentioned previously, we have checked your account and a refund was issued on 26th August. If you have not received this please contact our Customer Support team.

You can do this by using the “Contact Us” form on the website (use the link in the footer). Thanks.

Classificada 1 em 5 estrelas

Awful

Awful! Matches aren’t relevant a lot of the time and a lot of time wasters. Keep getting people msg with potential swaps. I immediately msg back that I’m interested then their profile disappears. This is within a few hours of them initiating contact with me.

31 de agosto de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Nicola, we’re sorry to hear you’ve found the HomeSwapper experience frustrating at times. Please note that all matches use the criteria you have set. However, where they don’t quite match we show a percentage. If you’d prefer to see just exact matches you can use the “100% matches only” filter.

Classificada 1 em 5 estrelas

I've been trying to register for…

I've been trying to register for atleast 45 minutes. Just go round and round to the same thing. This isn't working.
Im just going to speak to a housing officer at my council. I suggest everybody do the same.

18 de agosto de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Allison, we are not aware of any problems with the registration form currently. Please contact our Customer Support team and they will be more than happy to help.

Classificada 1 em 5 estrelas

It does not work

It does not work. Waiting far to long. I asked council for hostel they didnt help. Health has deteriorated. People on here like 10yrs+. You match with people with specific 'wants' and not needs it is far too difficult. Even if you want to move far or anywhere the searches dont seem to be great.

Im sorry but if i move into an overpriced small dark place that should be against regulation youre not gonna feel better. One window in the living room in an attic conversion with no other light than artificial in the bedroom and kitchen and slopping walls with unsocial rent. You cant even stand. No wonder they have only lived in it for a few months before wanting a houseswap. I have flexible compromise but when a place is completely non liveable and not a good standard its not good for health. Sure smaller but it has to be liveable.

People that have the perfect home on here just window shopping and some with a picture of a vase/glass table (no other pictures) for a year and then when you asked to reply asap as your serious swapper so you can message others they think its rude and say they dont want to swap now! Then leave the site.

Accounts over 5 years should be deleted and have to start again as it gives people the idea that people can get these homes that are on there 10 years. If you cant find a compromise in 5 years its not working because the housing quality is poor.

15 de agosto de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Thank you for your review. Sometimes it can take a long time to find your perfect home but thousands of tenants swap using HomeSwapper every month.

With regards old accounts, we do archive them if they have not logged in for 6 months. They are also deleted if they do not log in for a further 12 months.

Classificada 2 em 5 estrelas

Outdated system that does not provide suitable matches

Apparently site newly updated, after customer feedback... I must have missed that survey!

Not much evidence to show the site uses chosen locations to generate 'matches' appears instead to rely on 'features'. I use the maximum locations available to search (9) within 20 miles, and can go weeks without receiving a single 'match'.

I did move through HS once, but that was locally, and perhaps that's where their system strength is, anywhere else is just pot luck.

I've read on here that some users appear to be paying for access to the site, why is that?

5 de agosto de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi, all matches must be within your selected locations. Matching ‘features’ then go towards the match percentage, but the home must still be in an area you have selected.
While most tenants can use HomeSwapper for free, some do have to pay a small fee if their landlord is not a HomeSwapper partner.

Classificada 1 em 5 estrelas

Homeswapper is nothing but a P.R. exercise for a global corporation

Homeswapper is nothing but a P.R. vehicle for a massive American software company called MRI which sells property software packages and multiple other services to corporations in the USA, UK, Ireland,South Africa, Middle East, Canada, Australia, New Zealand, Singapore, Hong Kong and India.

As such, it spends as little as possible on this site. Rather a surprising thing as software is their business globally.

I paid £24 for access to the site to make a swap and have multiple software issues with Multiswaps. I'm getting very little response from their first tier customer service who are nothing more than gatekeepers. You must ask them to accelerate it to a higher level of software engineering to get something technical resolved.

The site has no ability to return to a previous pages on select searches in the map format so one must do the whole search again. This shows scant interest in helping us, the site users, no matter what their first tier gatekeeper service agents reply to this on here.

Homeswapper is nothing but a hub to find your new home, don't mistake them as agents for you, that's not what this is.

I happen to lead a team at a high level on a Social Housing Think Tank and will be sharing my views on Homeswapper with Lord Best who pushed through the new Social Housing Act a couple of years ago, plus with others in the House of Lords and my friend who is Deputy Leader of Camden Council.

I think Government should replace Homeswapper with a Gov.UK site to do ths which would link into your National Insurance account, your HMRC account, the Police databases as well as criminal records held by legislature along with your Council Tax account to ensure a faster service of authentication and moving procedure too.

Government has a duty to make sure that Social Housing tenants can move in a flexible manner, Homeswapper does not.

Your thoughts to your Council, Housing Association and Lord Best at The House of Lords would help support this.

21 de julho de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Brian, thank you for your feedback. We will investigate the technical issues you have reported.

HomeSwapper is a trusted partner of social housing landlords and local authorities across the UK, offering their tenants a vital housing option and we are very proud to be able to facilitate thousands of moves every year.

Classificada 1 em 5 estrelas

Very unhelpful

Save your money I have had a problem for the last year on this site. We have messaged the helpline no end of times we had one reply ! Which didn’t rectify my problem ! they have not replied to any of my subsequent messages ! They take your money and that is it ! Save your money go onto glassbob

25 de junho de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Norman, we’re sorry to hear your issue has not been resolved to your satisfaction. Normally our Customer Support team reply within 5 working days and successfully resolve most issues shortly afterwards.

Classificada 1 em 5 estrelas

Misleading

You cannot see vital missing details about possible swaps prior to paying for full access. I now see that suitable properties for me are actually adapted meaning they couldn’t accept my property. I wouldn’t have paid if I had seeen this and feel it’s misleading. I am unlikely to be able to get a swap through your website.

14 de junho de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi, HomeSwapper is free for most tenants but some do have to pay to use the service if their landlord is not a partner. Until you have full membership we cannot show you the full details of homes.

It is only a small number of homes that have adaptations for disabilities, the majority do not. To increase the number of matching homes please try expanding your search areas, etc.

Classificada 1 em 5 estrelas

Unfortunately this is the only option…

Unfortunately this is the only option for swapping.
Old outdated website that needs revamp. Adding photos needs a degree and doesn't always work. Like, dislike options could work better. Not sure what the wall is.
Had an issue where I was being sent messages and not getting notified immediately. Gave customer care feedback - what a mission. Absolutely refused to investigate further.
Errors when liking, disliking, requesting images.
Really needs some work done.

Also needs notification settings as I get messages about a change that I don't want, or matches I've already seen. And those emails work!!!!! But are useless.

Not user friendly at all

31 de maio de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Annie, thank you for your feedback. We’re sorry you’ve had some issues and will pass this information on to our development team.

Classificada 3 em 5 estrelas

Works alright but customer service non existent

Works alright, managed to do an exchange so I don't know why so many people are moaning, customer service is non existent emailed them several times but no response 😕

Oh they don't respond to email's but reply to reviews, so if anyone wants to email them just send a message on here!

23 de maio de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Reza, thank you for your feedback and best wishes for the future in your new home!

Classificada 2 em 5 estrelas

Software swop facilities poor

I've been on this site for years but my 'searches' amount to the same poor IT software. The swop software programming is not up to scratch, offering minimal options. I've given many ideas to the team about improving that have been ignored, with no feedback. It looks as if they don't really care.

17 de abril de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Marianne, we do care what users of HomeSwapper think and appreciate any constructive feedback on how to make the experience better. All enhancement suggestions are passed to our development team for consideration for the future roadmap.

Classificada 1 em 5 estrelas

Crap website

Crap website. Can’t Search easily. It’s all really hard work, not easy like houseexchange .
Can’t believe I paid for this .

14 de abril de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Vanessa, we’re sorry to hear you’re having issues with the search. There are lots of advanced options to help you find your ideal home but these are optional. We also have a “Simple search” you can use too.

Classificada 4 em 5 estrelas

Extremely Disappointed with the House Exchange Process Involving Multiple Organizations

I am writing to express my frustration with Homeswapper. It has been almost 2 months since we submitted our application for a home exchange. Despite our urgent need for this exchange, the process has been unnecessarily complicated.

We were promised that everything would be finalized by the deadline of 29/03/2025, and now, as of today, 31/03/2025, that deadline has passed without any communication from the company. I took the initiative to email them this morning, but I have yet to receive a response.

I also called over an hour after the initial email, and while I was told someone would get back to me, I am still waiting for that call. This lack of communication and follow-through is unacceptable. I have all the screenshots of the defined deadlines, emails, and call logs to back up my claims.

I hope this review helps others consider their options before engaging with Homeswapper.

-----

to your reply:

Hi,

Thank you so much for the good clarification. Now that I received your reply, I just contacted L&Q and was told to wait 10 minutes to see what the issue is. They confirmed that you are right; it is not HomeSwapper's responsibility. Initially, they tried to blame the other mutual exchange landlord, but I explained that their landlord had contacted me two weeks ago and said everything from their end had been completed. They then changed their explanation, stating that they had just finished things an hour ago.

This situation is incredibly frustrating. It should be a straightforward process, but unfortunately, when your landlord intentionally complicates matters, it becomes difficult to resolve. It feels like this is beyond our control, which is quite shameful.

Thank you for your attention to this matter.

Best regards,

Mohsen

31 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Mohsen, the issues you describe are with your application for a mutual exchange (home swap). This has nothing to do with HomeSwapper and is the responsibility of the landlords involved.
HomeSwapper is simply the website for tenants to find someone to swap with. What happens after this is beyond our control.

Therefore, we would be grateful if you could either remove this review or amend it to relate to the actual HomeSwapper website. Thank you.

Classificada 1 em 5 estrelas

You ask too many questions so annoying

28 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi, we’re sorry you’ve found your experience with HomeSwapper frustrating. We only ask for the minimum amount of information required for us to match you with other swappers.

Classificada 2 em 5 estrelas

Omg this site is frustrating’ they…

Omg this site is frustrating’ they don’t even match you correctly’ after tickings all the box’s relevant to your needs your matched with a property that’s totally not for you ‘ and why bother matching you with properties that are only a 60% match to what your looking for out of the 100%’ omg it’s obvious do your maths Homeswapper no one will be eligible for a swap at this rate 🙄.

19 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Kerry, we score matches with a percentage so you can see those homes that may not quite match your requirements completely but may be still worth a look. Flexibility is sometimes key and many swappers who move often find their dream home didn’t necessarily match exactly what they originally were looking for. However, if you do want to see only your exact matches, you can filter them using the “100% matches only” option.

Classificada 1 em 5 estrelas

10 weeks I've been waiting for a move …

10 weeks I've been waiting for a move through homeswapper, the 2 accounts can not be linked, my landlord can't link them and homeswapper are useless the app is poor. Been told a move will not go ahead until the 2 accounts have been linked a full complaint has gone in to homeswapper stupid app unreliable so much easier doing an exchange the paper way.

26 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da HomeSwapper

Resposta da HomeSwapper

Hi Amy, please contact our Customer Support team with the details of your application and ask the landlord to do the same. We can then investigate. However, please note that the mobile app cannot be used for the mutual exchange application process (it is just for searching and messages). If you are using this, please use the website instead.

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais