Vanzone Opiniões 

216
•
TrustScore: 4.5 em 5

4,7

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 5 em 5 estrelas

I’ve recently leased my 8th vehicle, using various companies over the years, and Van Zone have by far been the best when it comes to customer service. From start to finish, they delivered exact... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Totally amazing start to finish! Communication was on point throughout the whole process. Would definitely use again!

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Nothing but excellent service from the Vanzone staff. Informative and kept communication throughout the whole process. From enquiry to delivery. a1 services love the van orderd one from main dealer... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Excellent service from initial enquiry to delivery of vehicle. Easy paperwork for the finance, deposit paid and vehicle delivered within 2 weeks. Kept fully informed throughout. Sales team were very h... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Concessionário Ford
  2. também em
  3. Concessionário auto
  4. Concessionário Citroën
  5. Concessionário Fiat
  6. Concessionário Isuzu
  7. Fabricante de carros

Escrito pela empresa

Having been in the motor industry for many years, one thing we have learned is that it is not a particularly pleasant environment for the customer. A recent consumer survey showed that the motor industry was one from bottom of a long list when it came to trustworthiness. Our main focus now is to provide an outstanding service to our customers right from the initial enquiry through to delivery and beyond, outstanding Customer service is vital. Vanzone offers the best van lease deals & van deals in the UK. We offer a price promise guarantee with free delivery anywhere in the UK. Low monthly repayments with dealer warranties on all van deals. We offer free quotes and the best van deals.


Informações de contacto

4,7

Excelente

TrustScore: 4.5 em 5

216 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 100% das suas opiniões negativas

Geralmente leva mais de um mês para responder

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

4,7

Todas as opiniões

(216)

11 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 1 em 5 estrelas

Do not buy from this company

Do not buy from this company! Ordered my new transit custom over 4 months ago with completed paperwork, deposit paid, contracts signed and a delivery slot for April! Just been told it’s either another 3 grand to go ahead with ordering it and to be put to the back of the build que with no build date or to cancell the order outright and have no new van! Total shambles of a company who just lie for months on end about the situation. It was only a month ago I had a call to confirm my April delivery and now they change their mind!

BEWARE!!!!!!!!

29 de janeiro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Hello Luke,

We are very sorry that this has been the situation with your van, genuinely.

We’ve said it many, many times that we are not the ones who cancel orders, unfortunately, it’s completely out of our control – we sincerely believed that your van would be with you for your April order slot. As soon as we found out that wasn’t the case, we updated you immediately. It’s not what either of us wanted but it’s very important to us that we make you aware of all your options as soon as any change occurs.

We are outraged with what has happened. We have been in meetings with some of the large companies who are responsible for this and we’re doing everything we possibly can to minimise the impact this is having on our customers.

We are deeply sorry.

We understand that you may not want to, but should you need anything in the future, please give us a call and we will do everything we can to ensure you get a fantastic deal and excellent service.

Best regards,
Vanzone.

Classificada 5 em 5 estrelas

How can anyone with ANY common sense

How can anyone with ANY common sense - Blame Vanzone or any other dealer / supplier, for the vehicle manufacturers not being able to build the vehicles, due to a world wide microchip shortage!.
& Vehicle dealers / suppliers like Vanzone are the ones losing the most money..
As they only earn when they've sold a vehicle, its been paid for in full & Delivered to the customer.
I'm sure Vanzone & All other dealers & suppliers are more frustrated with lead times / delivery dates being put back, Than they're customers are..
As they're being told 1 date by the manufacturer's. Relaying that date to the customers- Then the manufacturer is changing the date & The dealer is blamed by the customer.. - Come on.. Bit of common sense..
When there was a fuel supply shortage - We didn't start blaming individual petrol stations for not being able to get fuel did we.?
- No petrol stations could get fuel, but they all said they'd hopefully have some in tomorrow & Didn't..

29 de janeiro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Mr Jones, thank you, sincerely.

With your kind words, hopefully people will see more clearly what is actually happening in the van industry right now.

It’s been a tough time for us but we’re pushing ahead.

We have very recently had meetings with some of the big companies who have been taking vehicles from us, we’re doing everything we possibly can to minimise the impact this is having on our customers.

Again, we hugely appreciate your kind words.

If you should need anything at all, please don’t hesitate to call us.

Best regards,
Vanzone

Classificada 5 em 5 estrelas

Great new van

After struggling for months to get my hands on a new van, I came across vanzone and I couldn’t be happier . Unbelievably helpful and Fantastic people to deal with, they went above and beyond to suit all my needs and the van is everything I asked for .
Would 100% recommend vanzone to anyone that wants a new van .

17 de janeiro de 2022
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Hi Jonny,
Thank you for your review, it’s great to hear how happy you are with your van and our service!
If there’s anything we can help with in the future just give us a call.
Best regards,
Vanzone

Classificada 5 em 5 estrelas

Buying a new van from vanzone was made…

Buying a new van from vanzone was made so easy thanks to Gerard
Fantastic service so helpful can't thank him enough for all his help.
Many thanks
Rob IOM

9 de dezembro de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Thank you Rob for your kind and honest 5-Star Reveiw. We are pleased your experience was all we aim for.
All the Best,
Vanzone.

Classificada 1 em 5 estrelas

Look elsewhere

I would like to echo the content of the 1* review from 22/11/21.

I dealt with Vanzone during this failed transaction and can say that Vanzone’s response to the review was not factual.

All well and good having the last word on Trustpilot and blaming global issues etc. etc. but maybe sometimes it’s better to just say sorry for the poor service you gave.

If they called back we would have expected to see your number in a missed call log on one of the charity’s mobiles. We were also never offered an alternative van.

How many other negative reviews have you added a nonsensical reply to?

Another endearing trait of Vanzone’s.

4 de dezembro de 2021
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Hi Helen,

Everything we have said is factual. We have records of all the calls.

We refunded your deposit in full, with no issue nor delay.

We have tried to give you suitable alternative options but you seem to be more interested in leaving bad reviews than letting us help you.

(9 out of 10 reviews on your partner’s profile are negative, and now you have created a second profile in order to slander us, it appears that you don’t want support, just an argument).

We were MORE than willing to provide help and a resolution in these extremely difficult market conditions.

Thanks

Vanzone

Classificada 1 em 5 estrelas

Don’t risk it. Look elsewhere.

I ordered a van for our charity and got let down and couldn’t get our deposit back.
Poor from start to finish. 6 months shoddy service.
The customer service manager failed to call me back on more than one occasion; if the customer service manager can’t keep their word why should anyone else?
All very convenient when they don’t seem to want to refund your deposit.
What is the business model? Keep everyone’s deposit for as long as possible by ignoring them?
They’ll probably add a comment after this review but there is no excuse or reason for such extremely poor customer service. Don’t do it, look elsewhere.

22 de novembro de 2021
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Afternoon Mr Hay,

I feel we have a duty to reply, when your review is completely inaccurate and suggests that you have not received a refund.

The delay with your vehicle is a global supply issue that affects everyone and NOT just Vanzone. Once we found out about the delay from the Manufacturer, we called you straight away and offered you alternative vehicles, this was on the 8th November. We advised you then that your deposit was refundable.

After numerous calls from our customer service team, you called back on Friday 12th November and spoke to our Sales Manager. You informed him that instead of an alternative vehicle, you wished to have a refund.

Your deposit was refunded back to you in Full on Wednesday 17th November, and you were sent an email to confirm this.

I don’t understand what you think we achieve as a business by holding on to a deposit for as long as possible. We don’t make any profit from a transaction until the vehicle is delivered.

While we understand your frustration, we don’t feel that your review is in any way a fair reflection of what actually took place, and there is nothing more we could have done under the circumstances.

Businesses nationwide are struggling to get a steady supply of stock, it would be nice if sometimes this was recognised instead of simply leaving a bad review.
Kind regards,
Vanzone

Classificada 5 em 5 estrelas

Ordered a new van from Vanzone in…

Ordered a new van from Vanzone in September and was told they only had three available for delivery on the 15th of November as the price was so good we were happy to wait. Unfortunately due to Nissan delaying delivery Vanzone couldn’t meet the delivery date. Dan was very helpful offering and alternative or a refund of my deposit.

16 de novembro de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Thanks very much for your kind words Paul.
All the Best,
Vanzone

Classificada 5 em 5 estrelas

Have had a great experience with Vanzone

Have had a great experience with Vanzone, ordered my Ford ranger wild track in June through dale, it was expected delivery for mid - end sept , it arrived on 11th oct and delivered to me on the 18th, in this climate a couple of weeks over due isn’t bad , Emily at customer services was also very helpful, would highly recommend Vanzone .

20 de outubro de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Thank you Jason. We are pleased your order and experience with us has been that of a positive one. Thank you for kind words about Emily also.
Kind Regards,
Kim - Vanzone Marketing Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Great service start to finish by…

Great service start to finish by vanzone s.wales..big 1st time investment for myself since my mortgage! All made easy and confidently by Jay,Emily and team s.wales.

20 de outubro de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Thank you very much for your kind and honest 5-star review. Thanks for taking the time out to name some of our staff, we appreciate this.
Look forward to doing business with you again in the future.
Kind Regards,
Kim - Vanzone Marketing Team

Classificada 5 em 5 estrelas

great service from Vanzone who made…

great service from Vanzone who made buying my first ever new vehicle easy, Van was delivered to my home on the day they said.
hopefully won't need a new van for a while but when I do they'll be first port of call.
customer service was excellent.

19 de outubro de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Thank you Martin, we are really pleased your experience is everything we hoped for. Look forward to hear from you in the future for your next vehicle.
All the best,
Kim - Vanzone Marketing Team

Classificada 2 em 5 estrelas

Vanzone can't deliver on time but won't refund deposit

UPDATE: We did receive a refund of our deposit, although this was not originally forthcoming and for that we thank Vanzone.

We have had a similar experience to other unhappy customers. Paid a £1000 deposit in April 2021 for delivery June/July.
Were then told there was as a delay to September.
Come September we are told there is another delay to February/March 2022.
Reason for ordering the van was so we would be ready for the introduction of the ULEZ zone in October 2021. Waiting until February/March would cost us thousands having to pay ULEZ fees in the interim.
Can't cancel as that would mean we forfeit the deposit, and Vanzone won't refund it, in spite of the fact they have been unable to fulfil their delivery promise and still can't give us a firm delivery date for months in the future.
Be very careful about what you sign with them, their obligations are very vague about when you will get the van and they are quick to fall back on the fact it's not their fault - Brexit, global pandemic, shortage of parts ...
They say they can't cancel with the manufacturer so clearly they have no relationships with manufacturers.
Simply asking for our deposit back due to failure to deliver the product but met with a flat no.
Their sales person has told us they can sell that van over and over again because there is such a shortage, but they are not prepared to return our deposit and do that.
Not sure the order, or van, actually exists.

12 de outubro de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Hi Sarah,

We spoke to you directly about the global shortage of vans. As talked about - manufacturer delays and supply issues are unlike anything we have ever seen before.

We offered you multiple alternative options. As none of those options suited you, we issued you a full refund.

We agree, the situation is frustrating, we can only relay to you the information that is given to us by the manufacturers, when it is given.

We were nothing but upfront with you throughout your purchase, we’re sorry that your experience went the way it did.

If there is anything that we can do to help in the future, please don’t hesitate to contact us.

Regards,

Vanzone

Classificada 5 em 5 estrelas

Great customer support/communication

Ordered a van from Vanzone last month and there has been a misunderstanding and some miscommunication.

Spoken to management and all sorted and dealt with in a professional manner.

Very polite team team, especially Jon, and the management is 1st class.

Will be back to order in the future for sure.

Thank you Vanzone

10/10

27 de setembro de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Thank you kindly for your 5 star review Matthew. We are so pleased your experienced is everything we aim for.
Really appriecate your honest and kind feedback.

Speak again in the future.

Kind Regards,
Vanzone

Classificada 5 em 5 estrelas

John at Vanzone The best dealer to deal with

Hi my name is Robert if you are thinking of buying a van don’t deal with no other company but Van zone even if they are maybe A touch more money ask for John what a lovely man he has time for you he will do what ever he can to try to do the best for you he just doesn’t say yes it’s this price goodbye he will call you back go over loads of details try to work things out for you not for him for you he put the customer first I am that way in the next three months I will drop in to see him with a few bottles of wine take my advice use Jon At van zone when you are considering paying thousands of pounds to A person at the end of a phone it’s very worrying when you speak to a salesman who is very blunt straight to the point take it or leave it not with vanzone not with John when you finish your first conversation you will feel at ease and happy to do the dealHappy driving fellows get in the zone

3 de setembro de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Hi Robert,
Thank you so much for your review, it's great to hear that your experience with Vanzone was everything we wanted it to be!
Best,
Vanzone

Classificada 1 em 5 estrelas

DON’T BUY FROM VANZONE

“ Goud to talk to you earlier,
As discussed, we have the following left in Stock
3 x Ford Transit Custom 280 SWB 130ps Limited
I have one in white priced at £20’280 + VAT and RFL
One Silver and One Black both priced at £20’830 + VAT and RFL

They are due to arrive with us in mid may for delivery before the end of May.
The full spec can be found in the attached brochure.”
this is the e-mail we got in april from vanzone, saying they have 3 vans in stock. the next day we paid the £1000.00 nonrefundable downpayment. a couple of weeks after we had a phone call from vanzone telling us that they are not going to be able to deliver till august, and after we told them that we are not happy with the fact that they lied about having the vans on stock, they said they will deliver in july. but in july we got another call from vanzone telling us that the delivery need to wait till august. I posted a 1 star review on trustpilot and the next day some other person from vanzone called and offer to give us the downpayment money back or if we can wait till august he will deliver in august. because we needed a van and ordering one from somewhere else would have got us the van later that that we asked them to have the van delivered at the begining of september, so that it will have a 71 plate. they said it won’t be a problem and the van will be delivered with 71 plates, but he asked us to remove the review, which I did. however a week ago they started calling again this time saying that the van is here and if we don’t have it in the next 10 days, with 21 plate, we will need to wait until november. so my advice is: DON’T TRUST VANZONE, don’t do bussiness with them, cause they missold us a van, and I can guarantee we are not the only ones

30 de julho de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Hi Claudiu,

Originally your van was due to arrive in May. Ford then delayed it.

We spoke to you about this, and the different options we could offer to you.

You said that if you could have a new September registration plate then you would keep the van.

We took this idea back to Ford, initially they agreed.

Then, Ford said that your specific van HAD TO be registered on the current 21 number plate due to new emissions guidelines.

There was nothing more we could do about this. SO, we offered you alternative vans that would meet your needs. You didn’t want these.

We could provide EITHER,
A). Your original van on a 21 plate
OR
B). An alternative van that would suit your needs on a 71 plate.

You were not happy with either of these options, so we refunded your deposit in full.

How could we possible be more reasonable?

We have done absolutely everything we could to keep you happy.

Due to the coronavirus pandemic there have been supply issues here and there, and unfortunately, it meant that we were at the mercy of the supplier in this situation.

We have never lied to you.
We have updated you with every piece of information we had, as soon as we had it, AND we have offered you many suitable alternatives.
There was nothing more we could do to keep you happy.
That is why you have had your money refunded in full.

All the best in your future,

Vanzone.

Classificada 5 em 5 estrelas

I was looking at buying a van when I…

I was looking at buying a van when I rang up I spoke with dayle, the service he provided was 5* from start to finish, told him what my price range was and also what’s vans I was interested in, didn’t try and push anything on extra everything was how I wanted it would recommend this guys to anyway especially dayle, the customer service are great aswell with updates every few weeks, would 100% use again,

Kind regards

James

20 de julho de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Thank you James,
We are really glad to hear your positive feedback.
Your 5-star review and kind words are greatly appreciated.
Kind regards,
Vanzone

Classificada 5 em 5 estrelas

I spent months researching which…

I spent months researching which transporter van to buy and from where, luckily for me I decided to go with Vanzone. It was by far one of my best decisions ever. I initially dealt with Dale for the whole order and spec process who’s knowledge and professionalism was superb. His personalised style and friendly nature made me feel completely at ease throughout every stage of my order. Both he and the Admin team were extremely slick. At one stage some of the order details were handled by the owner Jamie, he was also first class and handled my query with complete confidence. Overall their customer service is outstanding and I would not hesitate to recommend them to anyone. Thanks Vanzone.

13 de julho de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Thank you Jason for your kind and detailed feedback and 5 star review.
We are pleased your experience was all of which we aim for.

Thank you again,
Vanzone

Classificada 5 em 5 estrelas

Excellent

On top of being able to offer me the best price I could find for the vehicle I was after, Dale the senior accounts manager was an absolute pleasure to deal with. I received a friendly and helpful service with Vanzone and would recommend checking them out if you're looking at commercial vehicles.

9 de julho de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Thank you John, we're so glad to hear that you've had such a great experience!

All the best, from everyone at Vanzone (Especially Dale).

Classificada 5 em 5 estrelas

Don't waste your time looking anywhere else

Don't be put off by cheap
Prices although I had a six
We wait for delivery due to
Covid and brexet Vanzone
Was brilliant from dan in
Sales to Sarah, cath and
Claire the office a-team
I would put my hand on heart
And recommend Vanzone to
Anyone tanks again
Sammy bell

8 de julho de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Thanks Sammy, we really appreciate your feedback! It's great to hear that your experience has been everything we wanted it to be!

Best, Vanzone

Classificada 5 em 5 estrelas

“5 star service from start to finish

“5 star service from start to finish. No mucking about from Vanzone. They gave me an incredibly competitive price for a new VW Transporter. Great communication from start to finish followed up by a very professional vehicle delivery service. I would highly recommend Vanzone to anyone looking to purchase a new van. “

8 de julho de 2021
Opinião espontânea
logótipo da Vanzone

Resposta da Vanzone

Thank you Ricardo, it's great to hear your experience has been everything we wanted it to be!

All the best from Vanzone

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais