Fibrex Nurseries Opiniões 

72
•
TrustScore: 4 em 5

4,2

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 5 em 5 estrelas

Couldn’t recommend this company more highly. Very healthy plants & excellent customer service. What more could you ask for ?!

Classificada 2 em 5 estrelas

Four pelargoniums ordered last year - two of which were ridiculously small and weak and were obviously not going to do anything that summer. However, I did let them know and they explained that they'... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

The ordering process online was really straightforward and easy. My pelargoniums arrived in perfect condition having been very carefully packed. Very clever packaging I must say, as the plug plan... Ver mais

Classificada 5 em 5 estrelas

Ordered three pelargoniums. I often order plants online, but these were by far the healthiest specimens I’ve ever had from any supplier. One was wven in flower! Planted up straight away and now looki... Ver mais

Informações sobre a empresa

  1. Casa e jardim

Informação fornecida por diversas fontes externas

Specialist growers of Pelargoniums, Ferns, Hedera, Begonias & Tropical Hibiscus for Mail Order. Home of the National Collections of Pelargonium & Hedera.


Informações de contacto

4,2

Bom

TrustScore: 4 em 5

72 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 50% das suas opiniões negativas

Geralmente responde em 14 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

4,2

Todas as opiniões

(72)

16 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 5 em 5 estrelas

Excellent plants

I have bought several varieties of scented pelargonium from Fibrex. Plants have been well packed and very healthy. My favourite Copthorne provides a fabulous annual display - profuse and long flowering period. It really does get better each year.

24 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Fibrex Nurseries

Resposta da Fibrex Nurseries

Thank you Becky for your wonderful feedback. Happy growing!

Classificada 1 em 5 estrelas

My bad experience

I have been a loyal customer of Fibrex Nurseries for many years, consistently receiving well-developed plants around 15 cm in height with robust foliage. However, my recent experience has been disappointing. The plants I received were unexpectedly small, merely rooted plugs, which was not what I anticipated based on my previous orders.
Additionally, there was significant confusion regarding the dispatch of my order. I was informed that the parcel had been sent the previous week and that the plants might arrive in poor condition. I was asked to provide photos and was told that a claim would be filed with the courier. This led me to contact the logistics company myself, only to learn that they had not received any plants from Fibrex for delivery. This situation was both confusing and frustrating.
I reached out to express my concerns and requested a refund to reflect the inconvenience and the disparity in plant size compared to my previous orders. However, I received a response stating that only a 20% refund would be offered and suggesting that if I had further complaints or requests, I should consider seeking products elsewhere.
I am deeply disappointed by this response. As a long-standing customer, I expected better communication and a resolution that acknowledges my loyalty and the issues I faced with this order. Unfortunately, based on this experience, I feel compelled to take my business elsewhere in the future.

21 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Fibrex Nurseries

Resposta da Fibrex Nurseries

Dear Julia

Thank you for your feedback and for being a valued customer of Fibrex Nurseries over the years. We’re sorry to hear about your recent experience and deeply regret any frustration or disappointment caused.

Regarding your concerns, we would like to provide some context and address the issues you raised:

1. Plant Size: The plants you received, while healthy, a couple were indeed slightly smaller than what you had come to expect from previous orders. We understand how this might have been disappointing and are committed to meeting the high standards you’ve associated with Fibrex.

2. Order Dispatch Confusion: We sincerely apologise for the confusion surrounding your order. Unfortunately, the initial parcel was lost by the courier, as confirmed through their tracking system. As soon as we became aware of this, we promptly dispatched a replacement order to ensure you received your plants as quickly as possible. We understand how the situation may have been frustrating, and we appreciate your patience during this process.

3. Administrative Challenges: Over the years, we have worked to accommodate numerous amendments, complaints, and cancellations for your orders. While we always strive to resolve issues promptly and fairly, the cumulative administrative costs and complexities of these repeated instances have been significant. This has led us to the difficult decision to suggest exploring alternative suppliers who may better align with your expectations and needs.

We deeply value the loyalty and trust our customers place in Fibrex Nurseries, and it truly saddens us to part ways under such circumstances. Your feedback is taken seriously, and we will use it to continue improving our service and communication.

If there’s anything further you’d like to discuss or clarify, please don’t hesitate to reach out at sales@fibrex.co.uk. We wish you all the best in your future gardening endeavours.

Kind regards,
Fibrex Nurseries Team

Classificada 4 em 5 estrelas

My plants have arrived!

My pelargoniums have arrived. All very eco-friendly packaged. Small plants but they look healthy. Instructions for care included but nothing about what to do initially. Also March can still be frosty and without a greenhouse there’s a chance they could get nipped. Would have preferred a later delivery. 🤞🤞🤞all will be fine.

20 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Fibrex Nurseries

Resposta da Fibrex Nurseries

Thank you for your feedback and for choosing Fibrex Nurseries. We're delighted to hear that you're happy with the eco-friendly packaging and the healthy condition of your pelargoniums.

Regarding the timing of the delivery, we understand that March weather can sometimes be unpredictable. As part of our process, we aim to dispatch plants at the optimal time for their health and growth. If a later delivery is preferred, we're always happy to accommodate – all that's needed is a quick email to let us know.

We appreciate your point about including more detailed instructions for initial care, and we’ll certainly consider this to ensure our customers have all the guidance they need.

If there’s anything else we can help with, please don’t hesitate to get in touch. We hope your pelargoniums thrive and bring you lots of joy this season! 🌱🌸

Kind regards,
Fibrex Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Wrong plant sent

Bought 4 plants in November '23 including 2x Fulgidum (with bright scarlet flowers). The ok plants arrived as promised in early March. In early June the first Fulgidum started flowering with pink blooms. There did seem some concern from Fibrex at this stage and I sent photos and agreed to wait until both plants were in bloom.
The second plant flowered correctly, the first continuing pink. Photos sent, and several emails too but no response. Would have thought a replacement plant could have been sent. I don't like rubbishing small business and I do understand the particular problems a plant nursery could have but Fibrex's customer service is very wanting.

15 de agosto de 2024
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Solid, Sturdy, Robust

My pelargoniums arrived well packaged.
They are beautiful thriving plants well rooted, strong and the picture of health .
Customer service and ordering process was excellent.
Thank you for sending some tips on how to care for them. I will definitely be back next year.

29 de maio de 2024
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

I had no idea this beautiful hidden…

I had no idea this beautiful hidden secret of a Pelargonium nursery was so close to me in Pershore and they have open days too!
Recommended by a friend I went along to 'check it out'
They have the most amazing Pelargoniums that I've never seen anywhere before, (apparently you can't buy them in garden centres, only online)
Every single type you can imagine.
They even have a scented one that smells of chocolate! well thats a win win in my book.

26 de maio de 2024
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Bad experience

Bad experience, I placed an order at 8/05 which was paid for and confirmed for delivery the week after 27/05, on 5/06 I received the following email,
,,I am ever so sorry but we are unable to send the Pelargoniums you have ordered due to stock shortages. With all the wet weather so far this season it has impacted some of our Pelargonium stock levels. I can either substitute these for something similar or refund your order.

Please do let me know how you wish to proceed.’’

of course I immediately reacted that this is not correct and I will leave a review for their company and they immediately canceled my order, interesting I wonder how many customers collect orders in advance and then do not fulfill them....extremely unprofessional and incorrect attitude.

Apparently maybe this is normal practice for new owners, so far I've made several orders from the old ones and never had a problem.

Mariyana Nikolova

5 de junho de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Fibrex Nurseries

Resposta da Fibrex Nurseries

Hi Mariyana, thank you for taking your time to leave us a review. I am sorry to hear that you are dissatisfied. Unfortunately, working with live, perishable plants we do occasionally have challenges with crop failures resulting in either substitution plants being provided, or a full refund offered. In your particular case alternative plants were not acceptable resulting in your order being cancelled and full refund given. I am sorry that on this occasion your order was impacted. We wish you all the best this growing season! Fibrex.

Classificada 1 em 5 estrelas

Weeny, weedy, weakies

The order, placed well in advance, was missing one plant when it arrived - I was forewarned and got refund, but not for the postage involved. They had not offered any alternative plant to send, as I would have wanted. The plants I got were tiny and weak. One died within two weeks. I asked for a refund or replacement - no reply. Now another one has died, and another is on its way out. Just two out of seven plants ordered for £50 are so far OK, and even these are still very small. Fibrex send out tiny, unviable plants, just stems that have scarcely rooted, and don't seem to want to offer any service. I will definitely not be ordering from them again.

21 de maio de 2024
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Wonderful flowers

We’ve not long received our plants from Fibrex, they came beautifully packaged and look very healthy. Really pleased with the service, very much looking forward to planting them in the garden now the frost has subsided. Thank you, once again for wonderful flowers!

8 de maio de 2024
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Beautiful Pelargoniums

Beautiful Pelargoniums

We visited Fibrex on their open day and were very impressed by the quality and range of the plants.

They look stunning in our garden and the new owners were so helpful.

Thank you!

5 de maio de 2024
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Wonderful pelargoniums

We visited the nursery on there open day. We were greeted with warmth and enthusiasm by the new owners
There knowledge of the different types of pelargoniums was very helpful
The plants looked amazing vibrant colours and very healthy
I would definitely recommend this place to anyone who wants to take joy in this beautiful flower

5 de maio de 2024
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Very poor experience

My wife ordered 9 pelargoniums from Fibrex on the 1st of February. They arrived 10th April, 2 weeks later than expected. Half of them were very small. One had no roots and soon died. Another had leaf curl indicating a virus. The rest were leggy and weak. Some of the pots were green with algae. We are very disappointed and will not be ordering from Fibrex again.

10 de abril de 2024
Opinião espontânea
Classificada 1 em 5 estrelas

Very poor experience which shocked me…

Very poor experience which shocked me as I'd expected amazing plants. Instead the Pelargoniums arrived very small, hardly any roots, yellowing leaves which despite following the planting advice soon fell off. Some had red spider mite and even found a small whooly aphid on the stem of one! I've managed to get two to recover but For £8.50 per plant excluding delivery this is unacceptable. I believe the business is closing down but even so they shouldn't be supplying plants like this. I wouldn't use again even if they were continuing in business. VERY disappointed customer.

2 de julho de 2023
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Beautiful healthy plants and good customer service

I received my order from Fibrex nurseries this week, and I am delighted with it. Originally, I was told to expect delivery at the end of March, but toward the end of March, someone contacted me and told me that due to the bad weather, plants were not ready (totally understandable - my reason for ordering was because I'd lost so many of my own pelargoniums over the winter) I was given the option of having a refund, being sent substitute varieties or waiting until mid May for the varieties I'd ordered. I chose to wait, and the plants arrived two days ago, looking beautifully healthy, well rooted and so carefully packed that they had not suffered any disturbance from the journey. Each plant was clearly labelled, and I loved that they were packed in cardboard, newspaper and compostable plastic so that everything could be recycled. I will definitely order from them again, and I hope the new owner carries on with the same high standards when he takes over next year.

17 de maio de 2023
Opinião espontânea

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais