FWD Opiniões 

24 409
•
TrustScore: 4 em 5

4,1

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 5 em 5 estrelas

I had an easy time submitting my claim, although I took so much time trying to retrieve documents! A little bit of going back and forth but all my mistake as I could not locate my documents. Fabian Y... Ver mais

Classificada 4 em 5 estrelas

The customer care is very helpful. But I was forced to speak to AI bot before I could reach the customer care. and then explain the same thing to the customer care officer. If your bot is not complet... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Enquired about whether my helper's insurance covered trips to Malaysia and was promptly clarified by Chris that it was. Thankful for the prompt reply which shaved off concerns about getting another tr... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Had to purchase out insurance n also to get the start date bring forward . Platform require 3 working days n so we rang the service hotline . Mr harbor Singh took our call n said will make the adjust... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Companhia de seguros
  2. também em
  3. Companhia de seguros de acidente
  4. Companhia de seguros de vida
  5. Companhia de seguros pessoais
  6. Companhia de seguros por invalidez

Escrito pela empresa

FWD is one of the top online insurance companies in Singapore. We offer a wide range of insurance solutions from car, travel, maid and life with an instant online quote.


Informações de contacto

  • 6 Temasek Blvd, #18-01 Suntec Tower, Four , 038986, Singapura

  • www.fwd.com.sg

4,1

Bom

TrustScore: 4 em 5

24 mil opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Pede aos clientes que escrevam opiniões

Esta empresa convida os seus clientes a escrever opiniões, sejam estas positivas ou negativas

Respondeu a 27% das suas opiniões negativas

Geralmente responde dentro de um mês

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

4,1

Todas as opiniões

(24 409)

36 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 5 em 5 estrelas

Responsive Customer Officer Mohan

I called FWD to check on my $50 evoucher from Capitaland which I was supposed to receive from a promotion upon the renewal of my home insurance. The customer service officer, Mohan, was responsive in getting back and resending me the evoucher via email (which somehow did not reach me previously).

26 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi YC,

Thank you for the 5-star rating and your kind appreciation to the service rendered by our dear Mohan.

Compliments like these are truly motivating to the team as we strive towards service excellence. We are glad to know that you got the help you needed, and we'll be more than happy to assist you again should you have any concerns.

Thank you once again for trusting us with your insurance needs.

We look forward to serving you again in the future!

Have a very beautiful day! :)

Sincerely,
Customer Engagement Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Hotline of 6820 8888 is forever engaged…

Hotline of 6820 8888 is forever engaged and cannot be dialled through! Website does not allow cancellation of policy if you book it wrongly

26 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Dear Sandy Lu,

Thank you for bringing this to our attention. We sincerely apologize for the inconvenience caused by the current issue with our hotline. Our IT team is actively working to resolve the matter.

In the meantime, one of our team members will contact you shortly to assist you with your policy cancellation.

We appreciate your patience and understanding.

Warm regards,
Donna
Customer Engagement Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Koki is awesome !

Thank you Koki for assistance on my appeal !

24 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi Yee Wan,

Thank you so much for the 5-star rating and your kind appreciation to the service rendered by Koki.

Compliments like these are truly motivating to the team as we strive towards service excellence. We are glad to know that you got the help you needed, and we'll be more than happy to assist you again should you have any concerns.

Thank you once again for trusting us with your insurance needs.

We look forward to serving you again in the future!

Have a very beautiful day! :)

Sincerely,
Customer Engagement Team

Classificada 1 em 5 estrelas

FWD is really slow in Claims

FWD is really slow in Claims. I submitted my claims 2 months already with numerous email chaser and telephone calls but still no response.

On 9th Nov submitted via their website. No response. Called them and they said never received and give me an email on 19th Nov.

Now is 23rd Dec and still chasing

9 de novembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Dear Poh Eng Toon,

Thank you for sharing your feedback with us.

We're sincerely sorry to hear about your experience and understand how frustrating this must have been for you.

We take concerns like yours seriously.

We'd appreciate if you can drop us an email and provide us your policy or claim details to contact.sg@fwd.com. Kindly also indicate in the subject "Trustpilot Review" so we can easily identify your email.

We look forward to hearing from you.

Warm regards,
Donna
Customer Engagement Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Extremely dissapointed with FWD

I had an extremely disappointing experience with FWD regarding my recent baggage delay. After more than 18 hours of waiting to get my baggage back, I was offered a $150 in compensation. To make matters worse, my friend, who experienced the same delay and circumstances, was compensated $450.

This inconsistency in compensation is shocking and raises serious concerns about fairness and transparency in how claims are handled. When I reached out to address the discrepancy, I was appalled to hear that FWD attributed it to an "incorrect compensation" for my friend, rather than acknowledging their mistake or reassessing my claim.

For a company of FWD's reputation, this is completely unacceptable. Insurance should be about fairness and reliability during stressful times, not about arbitrary payouts or poor communication. I am deeply dissatisfied and would strongly caution others to think twice before relying on FWD for travel insurance.

18 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Dear Yvonne Liew,

Thank you for sharing your feedback with us.

We apologize for any inconvenience and confusion caused regarding your claim.

Based on our records, your baggage delay occurred on your return flight to Singapore. Under our policy, baggage delay coverage applies for the first 6 hours in Singapore, with a payout of $150.

As for your friend receiving $450, this was a mistake on our part. Our claims officer has contacted your friend to recover the $300 overpayment.

We assure your that all claims are assessed fairly based on policy terms. We apologize for this oversight and are working to improve our processes.

Feel free to reach out directly to us should further clarification and assistance is required, and we’d be glad to assist.

Warm regards,
Donna
Customer Engagement Team

Classificada 5 em 5 estrelas

easy and seamless transaction

17 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi Ashari,

Thank you for sharing your experience with us and for the 5-star ratings.

We are thankful for your trust with FWD's products and services. We would like you to know that your support means a lot to us.

Please feel free to contact us for any assistance that you may require, and we'll be happy to help you.

Wishing you a safe and pleasant weekend ahead! :)

Sincerely,
Customer Engagement Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Thank you

Thank you, Razim for the excellent service. He answered my questions and solved my problem promptly. Thank you!

13 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi Eve,

We hope your week is going well.

We're definitely thrilled to receive such a wonderful review for our dear Razim. It's customers like you that gives us the encouragement we need to keep going as we strive for service excellence. Thank you so much!

Please do not hesitate to let us know should you have queries or clarifications about your policy, and we will be happy to assist.

We look forward to serving you in the future. May you have a lovely day!

Sincerely,
Customer Engagement Team

Classificada 5 em 5 estrelas

I wanted to terminate one of the plans…

I wanted to terminate one of the plans (cancer 100) that was charging on a monthly basis. Dropped a mail to the generic fwd box w my policy no.

Aisyah and Sharifah were both helpful with the follow emails and call within 1 day. Pleasant and friendly service.

Thank you.

12 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi Anton,

We're grateful and thrilled to receive your generous feedback for our dear Aisyah and Sharifah!

At FWD, serving our customers is our utmost priority. This compliment is truly motivating to Irish and the rest of our team as we strive towards service excellence.

Thank you so much for trusting us with your insurance needs. We'd be more than happy to help you again should you need further assistance.

We wish you a fantastic day! :)

Sincere regards,
Customer Engagement Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Awesome customer service!

Grace was extremely helpful in her response to my inquiry as well as detailed in her response to my follow-up emails. Thank you for your assistance!

5 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi Halizah,

We hope your week is going well.

We're definitely thrilled to receive such a wonderful review for our dear Grace. It's customers like you that gives us the encouragement we need to keep going as we strive for service excellence. Thank you so much!

Please do not hesitate to let us know should you have queries or clarifications about your policy, and we will be happy to assist.

We look forward to serving you in the future. May you have a lovely day!

Sincerely,
Customer Engagement Team


Classificada 5 em 5 estrelas

some feedback

very easy to use

should spell out original premium before application of discounts

12 de dezembro de 2024
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi Swee Ping,

We're very glad to receive such awesome feedback and 5-star rating from you.

At FWD, serving our customers is our utmost priority. We can't thank you enough for taking the time to share your buying experience with us and also making FWD your insurance of choice!

Please feel free to contact us for any assistance that you may require, and we'll be happy to help you.

Wishing you a safe and pleasant weekend! :)

Sincerely,
Customer Engagement Team

Classificada 2 em 5 estrelas

Processing speed is just too slow

Processing speed is just too slow.
Payment processing is too slow too.
Print page button not working.
Submission of this survey couldn’t even be submitted with the same page.

11 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Dear Dacky,

We're sorry to learn on the unpleasant experience and thank you for sharing your feedback with us.

We would like to understand more of your feedback, and we would be grateful if you could provide us with more information on this matter by dropping us an email to contact.sg@fwd.com. Kindly also indicate in the subject "Trustpilot Review" so we can easily identify your email.

We look forward to hearing from you.

Warm regards,
Donna
Customer Engagement Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Prompt payment. Easy to understand policy due to crystal clear language.

Before my domestic helper was admitted to Singapore General Hospital, I called FWD to ask for advice. I was informed that I did not have to fork out cash upfront. However on the early morning of the admission, the hospital demanded an immediate down payment of S$15,000 or a letter of guarantee from FWD before allowing my helper to undergo the surgery. It was stressful & suspenseful as we were made to wait. Finally the staff reluctantly admitted my helper who was the last of all the patients to be processed. Thereafter the claim was promptly paid up. I was impressed with the speed of payment and the clear and simple language used in the insurance policy. Other than my initial problems with the hospital, I had a pleasant experience with the claim process and highly recommend FWD.

1 de outubro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi YS,

Thanks so much for leaving us this generous 5-star review on this platform. We are very happy to know that you had a positive experience with us.

FWD believes in Simple, Reliable and Direct! We are on a mission to change the way people feel about insurance and so we're glad to know we're on the right track.

Thank you once again for trusting us with your insurance needs. We hope for your continued support, and we'll truly appreciate if you could tell your friends and family about us too!

Stay safe and have a splendid weekend ahead!

Sincere regards,
Customer Engagement Team

Classificada 1 em 5 estrelas

I have purchased a group travel…

I have purchased a group travel insurance to Turkey (under worldwide excluding USA category). However upon making payment, (which cost around $161+) something went wrong, and I need to enter all the details again. I was shocked that price has changed higher ($185.90). Even though I still continued to make the payment, but I think ethically this is wrong, and appreciate if this can be addressed. Thanks

10 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Dear Ting Hang Seng,

Thank you for taking your time to share your feedback with us.

Upon reviewing our records, it appears that when you generated the first quote for S$ 161.11, a 35% discount promo code was applied. However, during your second attempt, a different promo code was used, which provided a 25% discount, resulting in the updated price of S$ 185.90.

We understand how this situation may have been unexpected, and we sincerely apologize for any inconvenience caused.

Hope the above explains.

Warm regards
Donna
Customer Engagement Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Really trustworthy Insurer

Really trustworthy Insurer! My aunt had a bad fall in Japan, FWD emergency team has stepped in to assist whilst we were in Japan. Very efficient and helpful. Emergency hotline is always manned so I can reach someone in time of emergency. Review and payment of claims are very fast as well. FWD is my no. 1 choice for my travel insurance needs, will definitely buy travel insurance from them next time I travel.

10 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi Ng,

Thank you so much for your positive rating!

It makes us happy that we have your support as an awesome customer. We sincerely appreciate you for choosing FWD and taking the time to share your pleasant experience with us.

Please know that we are only a call, chat or email away should you need our assistance with any queries or concerns.

Again, thank you and have an amazing weekend ahead! :)

Warm regards,
Customer Engagement Team

Classificada 5 em 5 estrelas

FWD has revolutionized insurance buy-faster, cheaper

FWD has truly revolutionized the insurance buying experience! They’ve stripped away unnecessary hassle by only asking for the essentials—no irrelevant fields, no stress and ultimately, less time. Plus, their policies come at impressively affordable rates, making the process quick, simple, and wallet-friendly. Highly recommended!

10 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi Mohan Natarajan,

We are truly grateful to receive this positive review and 5-star rating!

It makes us happy reading such review, thank you so much for your support and trusting us with your insurance needs.

Please know that we are only a phone call, chat or an email away should you have queries or concerns about your policy. We'll be more than happy to help you.

We wish you an awesome day! :)

Sincerely,
Customer Engagement Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Very easy and straight forward to get…

Very easy and straight forward to get travel insurance.
Very competitive pricing. Thank You.

9 de outubro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi Viswa,

Thank so much for the 5-star rating and awesome review!

We're truly delighted for the trust. We try hard to provide the best possible service and products to our customers. FWD believes that insurance should be simple, reliable and direct.

Please know that we are only a phone call, chat or an email away should you have queries or concerns about your policy. We'll be more than happy to help you.

Again, thank you and have a fantastic weekend! :)

Sincerely,
Customer Engagement Team

Classificada 5 em 5 estrelas

cancelling my car insurance

I needed to cancel my car insurance for my old car as I hv bought a new car with a diff car insurer.
I called as I hv issue logging in to fwd using SingPass. Koki was the one who answered my queries n promptly advised me on the steps to follow.
Did not expect to b so easy. Just need to send relevant reports to them Koki promptly responded after I sent.
Good service!

9 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi Chay Kheng,

Thank you for the 5-star rating and your kind appreciation to the service rendered by our dear Koki.

Compliments like these are truly motivating to the team as we strive towards service excellence. We are glad to know that you got the help you needed, and we'll be more than happy to assist you again should you have any concerns.

Thank you once again for trusting us with your insurance needs.

We look forward to serving you again in the future!

Have a very beautiful day! :)

Sincerely,
Customer Engagement Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Good customer experience with FWD CS staff - Ms Dawn

Hi, I have been facing an issue with renewing my helper insurance policy. Thanks to Ms Dawn from FWD customer services, who helped me resolve the issue and kept giving me updates. I really appreciate her patience and attitude towards the customer.

9 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi SiHui,

Thank you so much for the 5-star rating and your kind appreciation to the service rendered by Dawn.

Compliments like these are truly motivating to the team as we strive towards service excellence. We are glad to know that you got the help you needed, and we'll be more than happy to assist you again should you have any concerns.

Thank you once again for trusting us with your insurance needs.

We look forward to serving you again in the future!

Have a very beautiful day! :)

Sincerely,
Customer Engagement Team

Classificada 2 em 5 estrelas

Truncated fields

The fields to enter the details are truncated making it very difficult to enter via mobile.Very frustrating and time consuming process to keep going back and forth the pages. The payment process is similar

6 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Dear Shasitharan Veeraputhiran,

Thank you for being forthcoming in sharing your purchasing experience.

We'd like to extend our apology for the hiccups that you have faced.

We have gotten our IT team to look further on your experience to avoid similar instance in the future.

We thank you for your patience and for choosing FWD.

Wishing you a pleasant day ahead.

Sincerely,
Donna
Customer Engagement Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Renewal of my helper’s policy

Very easy to renew my helper’s policy

3 de dezembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da FWD

Resposta da FWD

Hi Sarah,

Thank you for your wonderful feedback and 5-stars rating.

We strive hard to provide the best possible service and products to our customers and their satisfaction is our reward. We are very grateful for your support, and we are truly glad that your experience had been smooth with us.

Please feel free to contact us should you have queries or concerns about your insurance, and we will be happy to help.

Do have an amazing day! :)

Sincerely,
Customer Engagement Team

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais