Gourmetific 

A classificação desta empresa está indisponível devido a uma violação das nossas directrizes.

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 1 em 5 estrelas

Gary Mcintosh · BE CAREFUL WHEN ORDERING READ TRUST PILOT REVIEWS... I HAVE TRIED TO CANCEL ORDER AND THEY ARE TELLING ME I HAVE TO PAY RESTOCK FEE OF 15% AND RETURN POSTAGE ,THESE GOODS ARE NOT D... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Customer service out of this world! I ordered a bundle and changed my mind to another right after completing the purchase, and the team acted on it super quickly so I got the exact pots and utensils I... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 3 em 5 estrelas

Love the product, it's my third set! First time I have a malfunctioning handle and the company needs me to send a video of the malfunction! Waiting to hear how this is resolved. Only reason fo... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

We ordered a bundle from Gourmetific. The order arrived within a few days and the quality was as good as expected. However, a griddlepan was missing. We wrote promtly (on a sunday evening) and recie... Ver mais

A empresa respondeu


Informações de contacto

Violação de directrizes

Todas as opiniões

(339)

165 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 1 em 5 estrelas

Scam

Rivendono prodotti cinesi spacciandoli per loro. Ho risolto con contestazione tramite Paypal

26 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Mario,

Thank you for your feedback.

We are sorry to hear about your concerns. Our team has already contacted you regarding this matter and we would be more than happy to assist you further and clarify the situation.

Please kindly reply to our message so that we can review your case together and provide the necessary support.

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

The Best

I have made a couple of meals and the cleanup is fantastic. I received my pots a week ago and have fried chicken, made a casserole and today I made goulash and no sticking of any kind. I washed them with a bit of dish soap and rinse and dry them in a matter of minutes. I am very happy with these pots.

8 de março de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Irene,

Thank you very much for sharing your experience! 😊 We're delighted to hear that you're enjoying your cookware and that the cleanup has been so quick and easy. It’s great that you've already prepared several delicious meals with no sticking at all. Wishing you many more enjoyable cooking moments use them in good health and on happy days! 🍲✨

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Abstand nehmen

Abstand nehmen! Das Unternehmen hat mein Paket an eine falsche Adresse geliefert und sich geweigert mir die Kosten für die nicht gelieferten Artikeln zu erstatten. Schlechter Kundenservice. Nie wieder!

2 de março de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Sehr geehrte

vielen Dank für Ihr Feedback.

Es tut uns leid zu hören, dass Sie eine solche Erfahrung gemacht haben. Bezüglich dieses Anliegens haben wir bereits Kontakt mit Ihnen aufgenommen und helfen Ihnen gerne weiter, um die Situation zu klären und eine Lösung zu finden.

Bitte prüfen Sie unsere Nachricht und antworten Sie uns, damit wir Sie bestmöglich unterstützen können.

Mit freundlichen Grüßen
Customer Support Team
Gourmetific

Classificada 4 em 5 estrelas

I love the product

I love the product, unfortunately I have had some issues regarding the handles getting stuck on the pots.
But the customer service team have been excellent in helping me navigate these issues.

1 de março de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Loren,

Thank you so much for your kind words! 😊 We’re really happy to hear that you love your cookware and that our team could help with the handle issue. It means a lot to us!

Wishing you many delicious meals and happy moments in the kitchen. 🍳✨

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Powder blue pots

We ordered the powder blue pots with the detachable handles. However, after a few weeks we had a little glitch with them and got in touch with the company. After looking at our case even though our warranty had expired they took care of us in a very fair manner. And I’m happy for that as we just loved our powder blue pots!! Thank you for contacted us and rectifying the situation.

25 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Janine,

We’re very sorry to hear about your experience and understand how concerning this must have been, especially given the situation you described. We do offer exchanges or refunds for issues reported within 30 days, and we’ve already sent you an email to review your case and help resolve this as quickly as possible.

Please kindly check your inbox (and spam folder), as we truly want to make this right for you.

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 1 em 5 estrelas

Terrible customer service

I paid $170 for these pots and pans. And because I spent so much, I got free shipping. When they arrived, I realized they were far too small for my needs and decided to return them. I understand you have a 15% restocking fee. I was fine with that and needing to pay for shipping to return it. BUT the company made me pay for the shipping that WAS free when they sent it out to me! So I had to refund them their ’free shipping’ which totaled over $40!! So it’s not free shipping! And I’ve NEVER had to refund a company their shipping charge for sending it back to them at my own expense. So I’m paying DOUBLE the shipping cost just to get a refund for this item. NEVER IN MY LIFE have I received my shipping costs refunded to me! But this company apparently thinks you owe them if you don’t like their product. So save yourself your money and shop a different company! Terrible customer service!!

20 de fevereiro de 2026
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Kaitlin,

We’re sorry to hear about your experience and understand your frustration. Our return and exchange policy, including shipping terms, is clearly outlined on our website so customers can review it before placing an order.

That said, we always want our customers to feel supported. If you’d like us to review your case again, please contact us with your order details and we’ll be happy to see if there’s anything further we can do to assist you.

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 1 em 5 estrelas

The non stick is terrible and so is the company

The non stick is terrible. My pan from the dollar store is much better. I can't cook eggs in this pan. They instantly stick so bad and get obliterated when I try to get them free from the pan. I'm so disappointed. 2 stars instead of one because they look aesthetically pleasing.

Edit: after seeing my review they contacted me and tried to buy my review by saying they would give me a refund if I delete my review. I said no, it's an honest review that people deserve to see. I lost even more respect for this brand because of this. Went from 2 stars to 1.

22 de fevereiro de 2026
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Cassie,

We’re very sorry to hear about your experience and understand your disappointment. This is not the performance we want our customers to have. We’ve already sent you an email so we can review the issue and resolve it as quickly as possible.

Please kindly check your inbox (and spam folder), and we’ll be happy to help make this right for you.

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 4 em 5 estrelas

Can’t wait to start cooking with my new…

Can’t wait to start cooking with my new set I am just a bit disappointed that one piece of my cream set turned up black but the rest gorgeous cream colour

25 de fevereiro de 2026
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Karlene,

Thank you so much for your lovely feedback we’re really happy to hear you like your new set! 😊

We’re sorry about the color difference with that one piece. If there was a mix-up in our warehouse, we’d truly like to fix it for you. Please contact us with your order details and we’ll be happy to send the correct color right away. 💛

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Very happy customer as Gourmetific have…

Very happy customer as Gourmetific have helped out tremendously and gone far beyond measures give me what I need thank you

25 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Jason,

Thank you so much for your kind words! 😊 We’re really happy to hear that our team could help and make things right for you. Wishing you many enjoyable moments and delicious meals with your cookware! 🍳✨

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 1 em 5 estrelas

I ordered my pots nearly 3 weeks ago…

I ordered my pots nearly 3 weeks ago and it has not moved from china, the updates I got from customer support were not helpfull just saying to be patient. I am going away in 2 weeks and its unlikely I will receive them by then as the last movement was on the 14th of feb its now the 24th with no update. To be honest I want a refund and will purchase else where. Terrible to deal with

24 de fevereiro de 2026
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Dom,

We’re very sorry to hear about the delay and understand how frustrating this must be for you. Please accept our apologies for the inconvenience caused. We’ve sent you an email regarding this matter so we can work with you to find a suitable solution, whether that’s arranging a refund or another option.

Kindly check your inbox (and spam folder), and we’ll be happy to assist you promptly.

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Updated review

Love the design and the stacking is great for a small kitchen. However, one lid broke and the base of one pan is peeling. Customer service was the usual "we aim to please" but a 30 days return policy is unrealistic for cookware. Not even an offer of replacing the items at a reduced price. Very disappointing.

Since posting this review and and exchange of emails and photos, I think they're taking my case more seriously. Their team is looking into it so fingers crossed.

Update - all sorted now and the lovely people at Gourmetific are sending me replacements. 5 Stars!

20 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Carolynne,

Thank you so much for updating your review and for your kind words! 😊 We’re really happy we could help resolve the issue and get replacements on the way. It means a lot to us that you’re satisfied.

Wishing you many happy cooking moments with your set, and please remember we’re always here if you ever need any assistance again! 🍳✨

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 4 em 5 estrelas

Different color

I just got my set in cream and haven’t used it yet but I’m a little disappointed that the grill pan is black and not cream like the rest of the set
Carla

19 de fevereiro de 2026
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Carla 😊

Thank you for your message! After checking your order, we can confirm that the correct cream set was shipped. In some of our sets, the grill pan is designed in black for better heat performance and durability.

However, if this is not what you expected, please feel free to contact us directly and we’ll be happy to look into options to make things right for you. 💛

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Highly recommend especially for a smaller kitchen!

I've been using the pans for over 2 months now. They're so easy to clean, store and most importantly they're easy to use! The heat distribution is even, the non stick element is fantastic. The ability to pop the handles on and off is a blessing in a smaller kitchen like mine!
Not only do I recommend them, I'll be replacing my other pan's and sets with the the options I don't have throughout the year!

19 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Sam,

Thank you so much for this wonderful feedback! 😊 We’re truly happy to hear that the set is making cooking and storage easier for you, especially in your kitchen space. It means a lot to know you’re enjoying the heat distribution and non-stick performance. Wishing you many delicious meals and happy moments with your cookware! 🍳✨

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 2 em 5 estrelas

The risk-free ad is a complete lie. False advertising!

Beware of the lies concerning their "Try for a month risk free and if you're not satisfied, return for a full refund". This is a blatant lie. This is more like try while taking all the risk on because as soon as you use it, it cannot be returned, even if it's defective. According to email responses I have received from them, you must return it unused and in its original packaging. Tell me how you can TRY something but NOT use it? It makes no sense and is a complete contradiction of their ad saying "try it for a month and if you are not satisfied, then return it for a full refund.

If you argue with them, you may get a 10% or 30% off your next order, but that's it. They also offered a 5% refund because 2 of the pans are now discolored despite only using them on medium heat to fry steak and ground beef. Also after arguing they agreed to send a replacement for ONE of the pans.

I bought the cream set in late December 2025 for a Christmas gift to my hubby and me. I received it on January 11, 2026 (about 2 weeks after ordering it) and I sent my first email to them about the discoloration on Jan 22, 2026, well within the 30 day "risk free" period. Still no proper/ satisfactory resolution, based on their advertising.

The cookware seems to work well, even on an induction stove, and cleans up easily (with the exception of the discoloration) and the stacking feature is a wonderful asset, but the lack of accountability on their part is atrocious.

I will try to keep this updated as I continue to try to get their "try risk free" to actually be invoked.

UPDATE:
In response to the company's response below, we have been in contact with each other. These emails have not gone into my spam. I have been regularly replying to these emails. I am not impressed with your response below because you should know that. And the responses I have received via email have done nothing to even come close to your Risk-Free guarantee that is clear posted on your website. All I want is for your Risk Free guarantee to be honored. That is the only satisfactory resolution.

UPDATE 2:
I have received a replacement for one of my discolored pans and the company said they are sending out a replacement for the other discolored pan. I have since bought another set but in navy outside. / black inside. These pots are awesome. The only issues I've had are the discoloration of the cream coloured pans and the customer service is like pulling teeth to get a defective product replaced. Also the lie about their 30 day risk free guaranteed. You, in fact, CANNOT try for 30 days and return for a full refund if you're not satisfied. 1. They must be unused and in their original packaging and 2. You get a refund MINUS a restocking fee.

20 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Marsha,

We’re very sorry to hear about your experience and understand your frustration. We’ve already reached out to you directly to review your case and work toward a fair resolution. Our goal is always to support our customers and find the best possible solution.

Please kindly check your email inbox (and spam folder) so we can continue assisting you and resolve this matter together.

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Fast delivery

Fast delivery. Quality as ordered.

14 de fevereiro de 2026
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Stephen,

Thank you so much for your feedback! 😊 We’re really glad to hear that your order arrived quickly and met your expectations. Wishing you many enjoyable moments using your cookware! 🍳✨

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Great company to deal with

15 de fevereiro de 2026
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Dion,

Thank you so much for your kind words! 😊 We’re really happy to hear you had a great experience with us. Wishing you many wonderful moments enjoying your cookware! 🍳✨

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

The Cookware came very quickly and was…

The Cookware came very quickly and was exactly what I ordered. We love it.

16 de fevereiro de 2026
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Kathy,

Thank you so much for your kind words! 😊 We’re delighted to hear that your order arrived quickly and that you’re loving your cookware set. Wishing you many happy and delicious moments in the kitchen! ✨
Best regards,

Gourmetific Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Easy to order

Easy to order. Received my product within a few days of ordering. They kept me informed of all the process steps. I love the cookware.

16 de fevereiro de 2026
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Elaine,

Thank you so much for your lovely feedback! 😊 We’re really happy to hear that everything went smoothly with your order and that you’re enjoying your cookware. Wishing you many delicious meals and happy cooking ahead!

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 3 em 5 estrelas

Product 5/5, service 0/5

I got the big bundle and it is amazing. It’s kind of strange that the grill pan and egg pan have different handles from the sauce pans and frying pan pans. The set is so easy to clean and has great heat distribution. I got the black set so it didn’t stain since that’s what most of the reviews on here said. The product is five stars. Their return policy is zero stars if you have something that you want to return you have to pay for shipping to a China address with tracking which for me would have been over $100 or they will give you a 15% partial credit. It also takes forever to get anyone to communicate with you. So if your order works perfect, perfectly five star stars if you have problems watch out. I did end up getting a hold of someone, but still, the delays are pretty big.

2 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Taylor,

Thank you for your detailed feedback—we’re really glad to hear you’re enjoying the cookware set itself. At the same time, we’re very sorry that your experience with the return process was disappointing. Please be assured that we always do our best to assist our customers and find a fair solution in line with our policies.

We’ve also sent you an email regarding your case so we can continue working on this together. Please kindly check your inbox (and spam folder), and we’ll be happy to assist you further.

Best regards,
Gourmetific Support Team

Classificada 5 em 5 estrelas

Small details like the handle comfort…

Small details like the handle comfort and balanced weight really stand out. The cookware feels premium without being heavy. Heat distribution is excellent, and food releases easily every time

13 de fevereiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da Gourmetific

Resposta da Gourmetific

Hi Nicoles,

Thank you so much for your lovely feedback! 😊 We’re really happy to hear that you’re enjoying the comfort, balance, and performance of your cookware set. It means a lot to us! Wishing you many delicious meals and happy moments in the kitchen. ✨

Best regards,
Gourmetific Support Team

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais