SeamsFriendly Opiniões 

71
•
TrustScore: 3.5 em 5

3,5

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 1 em 5 estrelas

The supposedly custom-made dress I ordered fit me like I was a child wearing my mother's clothes, or a circus tent. They offered to remake it for "free" except I would have had to pay import duties a... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 1 em 5 estrelas

I would never buy from SeamsFriendly again. This company sent me two dresses that didn't fit me at all and didn't refund me afterwards. They even failed to send one of the items I ordered.... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

I bought a mustard yellow pleated skirt with pockets. It is a great basic pleated skirt with good quality coated wood button, and an extra button sewn onto the label. Color of fabric and product was a... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Great customer service. The clothes are made to measurement, and mine took a little extra time to make, but they communicated wonderfully throughout the whole process. Then when my order arr... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Loja de roupa
  2. também em
  3. Loja de moda feminina
  4. Loja de moda infantil
  5. Loja de moda masculina
  6. Loja de roupa em tamanhos grandes
  7. Loja de vestuário western

Escrito pela empresa

We are the only fashion brand in the world offering a collection of Infinitely Customizable Clothes where Every Style is Available for Women, Men, and Kids of All Body Types, Sizes, & Heights.


Informações de contacto

3,5

Aceitável

TrustScore: 3.5 em 5

71 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de solicitação de opiniões

Esta empresa não convidou os clientes recentemente, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 80% das suas opiniões negativas

Geralmente responde dentro de um mês

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

3,5

Todas as opiniões

(71)

15 opiniões nos últimos 12 meses

Escreva uma opinião
Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 1 em 5 estrelas

Terrible fit

The supposedly custom-made dress I ordered fit me like I was a child wearing my mother's clothes, or a circus tent. They offered to remake it for "free" except I would have had to pay import duties and IVA. I asked for a SMALL refund --just to get it altered by someone who knew what they were doing-- and they never responded.

10 de outubro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Hi Stephanie,

We’re very sorry that the fit of your dress fell so far short of what you expected, especially after you had shared your measurements with us.

We also understand how frustrating the back-and-forth around the resolution must have felt.

In our Perfect Fit Guarantee, we had offered to remake your dress at no cost. We had also assured you that the replacement would be sent entirely free of charge, including shipping and any customs duties, so you would not have had to bear any additional expenses.

However, we completely understand that you preferred a refund towards getting the dress altered locally rather than waiting for a replacement.

>> We respect your decision and have now initiated the $40 refund you requested to your original payment method. The amount should reflect in your account within 5–7 business days, depending on your bank's processing time.

This is certainly not the experience we want any of our customers to have. We're sorry it took longer than it should have to reach a resolution that worked for you, and we appreciate you taking the time to share your concerns.

Classificada 1 em 5 estrelas

I would never buy from SeamsFriendly…

I would never buy from SeamsFriendly again.
This company sent me two dresses that didn't fit me at all and didn't refund me afterwards.
They even failed to send one of the items I ordered.

I waited almost 7 weeks for my order, and two completely wrong dresses arrived. Despite sending them my measurements, they made mistakes.
They then tried to justify their mistakes via email, despite me repeatedly asking for instructions on how to return the dresses and get reimbursed.

So, here's how it works: they provide good customer service only at the beginning, taking your money and making you believe you'll receive perfectly fitting garments.
They take several weeks to dispatch your order and it arrives full of errors.
If there are issues, their customer service is horribly slow.
My advice: STAY AWAY!

3 de julho de 2026
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Hi Katherine,

We’re sorry for the delayed delivery, the missing belt and the repeated follow-up you’ve had to make. We understand how disappointing this experience has been.

This is not the experience we want our customers to have. Since starting SeamsFriendly, our aim has been to ensure that no customer feels they have to settle for clothing they’re unhappy with. We’re deeply sorry our service fell short here, and we’re working to improve the care, communication and follow-through we provide.

Your garments were made according to the measurements you shared. With custom sizing and style changes, there can occasionally be a gap between the finished garment and what a customer has in mind. We’re actively working to understand those expectations more clearly and reduce that gap.

Our Perfect Fit Guarantee includes free remakes so we can learn from feedback, make the necessary corrections and deliver the fit our customers deserve.

>> As agreed in our email and WhatsApp conversations, both dresses are being remade at no additional cost.

We’ve also addressed your questions about the customs charges on the original shipment in accordance with our shipping policy.

As discussed, your remakes will be sent at no additional expense to you, including shipping and any customs duty on the remake shipment.

We’ve shared a preview of the remakes and taken your feedback from 16 October into consideration. We’re now working on those adjustments before completing the dresses and sending them with your missing belt.

Thank you for taking the time to explain the changes you need. We appreciate the opportunity to put this right for you 🙏🏻

Classificada 1 em 5 estrelas

- awful quality and customer service

- The items I received do not match the measurements I gave.
- The pieces that make up the items are simple shapes so the items look very boxy and not at all tailored.
- The fabric that I was assured was not translucent is incredibly translucent.
- Overall, the items look nothing like the images on the website, all look dreadful, and some are unwearable.
- I have been waiting for a refund for 7 weeks. According to the UK Consumer Rights Act 2015 (which applies to international sellers accepting UK orders and supersedes indicidual company's policies) I should have recieved a refund within 30 days.
- My clear and polite emails are either ignored by SeamsFriendly or replied to using ChatGPT making unreasonable requests for even more photos, or offering replacement items I do not want.
- I have also received a surprise FedEx shipping bill for £80. SeamsFriendly said delivery was free and didn't mention customs charges.

I think I've been unlawfully relieved of £300 on surprise customs charges and clothes I would be embarrassed to donate to a charity shop.

13 de julho de 2026
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Hi Rebekah,

Thank you for your review. I'm sorry the pieces weren't what you were hoping for, and I'd like to share our side for anyone reading.

First, an apology for the slow replies early on - some of your messages were caught in our spam folder before they reached us, and that delay is on us.

On the fabric: our pieces are made from natural fibres, and any natural, breathable cloth shows some translucency in strong direct light - that's a characteristic of the material, not a fault.
You had chosen our undyed cotton-linen, and we never described or promised it as non-translucent. 3 out of 5 items you had ordered are also lined, which adds extra coverage.

On delivery: shipping from us is free, and that hasn't changed. Import duties and customs charges on international orders are set and collected by the destination country's authorities - they aren't a fee we charge or receive, and like all international sellers we can't waive or refund them.

Our shipping policy mentions this clearly: https://seamsfriendly.com/pages/shipping-policy

Shipping costs are the cost of shipping an item from one country to another. It is paid to our courier partners to get your items to your doorstep, safely.

Custom Duty is something that is over and above the shipping cost. They are charges for import tax of goods levied by the customs authorities of the importing country.

Every time an item crosses an international border, it is subject to these charges by the importing country rules and regulations. They may vary according to the rules of different countries depending on the item, item value, quantity, end-use, materials or methods used to make the item, and is solely at the discretion of the duty officer.

On fit: each piece was made to your body measurements, with ease added to key areas - around 2 inches at areas like the chest, waist and hips - in line with standard construction norms, your comfort preference, and each garment's design.

>>> Here is an excerpt from the fit profile you filled:
I have a slightly longer torso than average for my height. So tops need to be an inch longer.
▶ BODY TYPE & FIT PREFERENCES:
I'm a bit curvy, baggy things make me look flabby. But not too tight, I want to be comfy!
▶ FIT ISSUES:
Tops too short, body suits are always too tight at crotch.

–

Having re-checked our quality checking process steps & records, we're confident the garments do not have any sizing or construction error as explained above.

We've also emailed you a full, item-by-item breakdown of exactly how each piece was cut - we've kept that private rather than posting it here, as it contains your personal details.

We stand behind our fit.

1. Fit concerns are covered by our Perfect Fit Guarantee - https://seamsfriendly.com/pages/fit-guarantee
2. Return Policy - https://seamsfriendly.com/pages/returns-and-cancellation

Though there is no fault on our side and we are not liable to any refund or compensation as per our above policies on our website, still as an exception, we've offered to remake your pieces at no cost to you, or to contribute toward a local alteration - whichever you'd prefer, and that offer stands.

Please reply to our latest email or reach us at hello@seamsfriendly.com and we'll take it from there.

Classificada 1 em 5 estrelas

Pants falling apart after 3 wears

So this is my second review. Cause there are even more problems than I first thought.

The pants I buyed are already falling apart (the seams are going apart and so it the way to soft fabric) after wearing it 3 times.

The shirt which I couldn't wear cause of the stains and strange fit also has some failing seams, and I didn't even wear it! I only tried to dye it in a attempt to hide the stains (didn't work)

And after several months there is STILL no refund. I don't want store credit I want a refund but that customer service just ignores it. I hoped that at least the pants would last so 150€ aren't going to the trash but now even that's gone.

Don't buy there

4 de julho de 2026
Opinião espontânea
Classificada 5 em 5 estrelas

Wonderful experience all around

Great customer service. The clothes are made to measurement, and mine took a little extra time to make, but they communicated wonderfully throughout the whole process.

Then when my order arrived, everything was so beautiful. They tucked my two dresses into a pretty lavender colored tote bag, and added a pretty scrunchie.

The dresses are of beautiful quality. I can't wait to wear them.

Also, once it shipped, it came so fast!

Will definitely order from them again.

14 de maio de 2026
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Hi! We loved reading this 💛

We're glad the updates during the wait were helpful and that the custom measurements worked out beautifully.

Tucking your dresses into that lavender tote is one of our favorite parts of packing an order.

So great to have you with us, and we can't wait to make your next pieces.

Classificada 5 em 5 estrelas

Made to fit!

I love SeamsFriendly. They have been so patient with me. I ordered a winter wardrobe last year and everything fit, except one pair of pants. They remade them with a drawstring to help. (I was losing weight and the drawstring would help them be wearable longer).

Amy worked with me for months on planning a slit maxi dress with underdress. She sent me swatch pictures to see the new prints they were receiving. I ordered a mustard floral underdress with Navy overdress. I asked her to pick the right navy material and make a specific shirt with the same material. She fixed the checkout so all I had to do was pay. It would have been difficult to get all of the fabric changes in there. It was beautiful. I’m ordering pants in the mustard to wear with the overdress and shirt.

I have actually become excited about clothes for the first time in my life. Even small and skinny it was miserable. I’m 4’11” with a short waist, 10” difference in waist and hip back then. Just too frustrating to enjoy. The battle with gaping waists etc. Everything, even petites, needed hemming.

I love SeamsFriendly, clothes made to order at no extra charge. There are charges for fabric changes and modifications, but they have so many styles in so many colors it’s rarely needed. They will change necklines, sleeves, lengths for very reasonable prices.

11 de março de 2026
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Thank you so much for this wonderful review, Jo! We're absolutely thrilled to hear that everything fit beautifully and that Amy was able to work so closely with you to bring your vision to life.

The mustard floral underdress with the navy overdress sounds stunning - we love being part of moments like that! It means the world to us to know that SeamsFriendly has helped make getting dressed an exciting experience for you.

We look forward to creating your mustard pants and many more pieces for you. See you at checkout soon!

Classificada 4 em 5 estrelas

Perfect Fit

My order took a little longer than expected to arrive, but once it shipped, it arrived quickly! It was a perfect fit. I'm looking forward to getting many uses out of my dress.

25 de abril de 2026
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Thank you for your review, Amanda! We're so glad your dress was a perfect fit ✅ That's exactly what we strive for!

We apologize for the slight delay in shipping and appreciate your patience.

We hope your dress gets lots of wear and brings you joy every time you put it on. We'd love to create more pieces for you in the future!

Classificada 5 em 5 estrelas

Very excellent service

Very excellent service. Kept me constantly updated regarding my order and the final products beautifully stitched. Will definitely order more dresses 😊

5 de março de 2026
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

💛 💛 💛 it makes us so happy to hear this!

Classificada 5 em 5 estrelas

Absolut excellent experience

I had an all-around excellent experience with SeamsFriendly. My dresses are absolutely beautiful and the fit is perfect. The quality of the seams and hems is outstanding. I was also really impressed by the customer service. They were friendly, attentive, and made sure every detail was right so everything fit exactly as intended. I’m genuinely beyond happy with my order and will definitely order again.

3 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Thank you for your glowing review, Nina! Your happiness means the world to us - can't wait to craft more perfect pieces for you soon! 😊

Classificada 5 em 5 estrelas

Great customer service

Great customer service. A lovely dress and perfect fit too. Will definitely be a repeat customer.

10 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

So happy to hear this, thank you for your love!

Classificada 5 em 5 estrelas

Couldn't be happier

Ordered two dresses and I couldn't be happier with my order. The pieces are gorgeous, the fit is perfect and customer service was also wonderful with regards to the delivery!

5 de janeiro de 2026
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Yay! Thanks for the love, Leria!

Classificada 5 em 5 estrelas

Finally a perfect fit!!

I would just like to say I am so incredibly happy with my order!!

So far these are the best pants I've ever had.
They fit perfectly, thanks to the elastic band on the back I don't have to be okay with either a waist gap or a tight fit on the hips. The quality is incredible, thick, warm and soft, such an improvement from all the thin polyester courdoroy pants I've tried from other brands. I used to always had to return them due to quality issues or wrong fit.

I am so enthusiastic I found out about this brand!
I will definitely be ordering more in the future. The matching tote bag made out of the same material as the pants was such a nice touch and a kind gift too.

Thank you so much!!

5 de dezembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Hi Jessica,

Thank you so much for the lovely review! We're really happy the fit and quality exceeded your expectations.

Quality is definitely something we pride ourselves on, and hearing that it made all the difference means a lot to us.

Can't wait to work with you again!

Classificada 5 em 5 estrelas

Incredible!

Was incredibly communicative and friendly, and got my dress to me in time for Halloween, and it’s gorgeous!

21 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

💛 💛 so happy to hear this!

Classificada 5 em 5 estrelas

I love my shirt

I love my shirt! The fabric and craftsmanship is beautiful and I can't wait to wear it. I will re ordering again from Seams Friendly.

20 de agosto de 2025
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Thanks, Bryn! Looking forward to dressing you up, again!

Classificada 1 em 5 estrelas

Be careful before buying from them...

⚠️ Be careful before buying from Seamsfriendly ⚠️

The clothes are of more than decent quality... BUT the package took over
A MONTH to ship and SeamsFriendly team harassed me with emails and even dared to use my phone number to contact me on WhatsApp without my consent.

In addition, shipping costs are not included in the overall price and are only indicated once the package is sent (I had to pay 35€ extra just to receive my package even though it wasn't clearly stated on their website).

I tried leaving a review on the website, but it didn't work. The fact that they have so few customer reviews and that the only reviews of their clothing are positive shows that this site isn't entirely honest.

I would advise against buying from them unless you have all that in mind. Personally, I will NEVER buy from this site ever again.

6 de junho de 2025
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Hi Meli,

Thank you for taking the time to share your experience. I appreciate your kind words about our product quality, and I want to address each of your concerns:

1. WhatsApp messages:
Without Marketing Consent, we never send promotional texts on WhatsApp. We only send messages that are essential to your order.

When we didn’t hear back from you by email, we reached out on WhatsApp to confirm your measurements so we could ensure a perfectly tailored fit. Our goal was to help, not to intrude, and I apologize if it felt otherwise.

2. Production delays
You’re absolutely right: waiting over a month is unacceptable. Unfortunately, recent protests in our region disrupted both production and logistics. We’ve been working around the clock to get back on schedule and prevent this from happening again.

3. Customs duty vs. shipping cost
The €35 you were charged wasn’t a surprise shipping fee—it was Customs Duty, which varies by country and is levied by your local customs authority. As noted in our FAQs and checkout policy, any Duties are the responsibility of the buyer. We absorb all actual shipping costs ourselves.

4. On-site review form
Thank you also for letting us know the review form on our website didn’t work. We’re already looking into that, so future feedback goes through smoothly.

Again, I’m sorry for the distress this must have caused. We value your trust and would welcome the chance to make things right. If you’d consider it, please reach out to us directly at hello@seamsfriendly.com so we can discuss how to turn this around.

Classificada 5 em 5 estrelas

Beautiful dress, very well made, I love it

The company had good communication, and offered free custom fitting. They were great to work with, and let me know when there were problems with things going on in the world and my dress would be a little delayed. I was excited to get my dress, but it was good to know what was going on. My dress is beautiful and I love the way it is made and fits me perfectly. I got the Kahdi blue and it is gorgeous. I wore it for Easter, and got lots of compliments. Thank you for the wonderful dress. I am looking forward to ordering again!

1 de maio de 2025
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

We love that we were able to make this experience so special for you 💛 Thanks for the love, Andrea!

Classificada 5 em 5 estrelas

I’m an experienced seamstress but was…

I’m an experienced seamstress but was both in an hurry and curious about ordering a tailored dress for an upcoming event.
I received my new dress in the timeframe promised and was pleased with the custom fit. I was especially happy with the high quality cotton fabric and sewing details. The dress was lined, seams were finished and it machine washed/dried really well. I plan to order again in the future.

1 de abril de 2025
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Thank you for the love 🧡

Classificada 5 em 5 estrelas

Very pleased with my first order, a sleeveless short dress

I just received my first order from SeamsFriendly, a sleeveless short dress. I gave SeamsFriendly a try because I am very short (5’ 1”) and usually a “short” (not mini) dress, even when off the rack as a petite size, hits at an unflattering length below the knee for me. I made a mistake on my original bust measurement, but SeamsFriendly made it easy for me to correct that in their order follow-up email, and also allowed me to add a lining to the dress (for an extra fee, of course). The website clearly states that the dress is translucent, and I didn’t want to have to wear a separate slip. I also noted that I didn’t want a tight fitting dress, but also not so loose as to look matronly. The dress that I received fits just as I had hoped, I can move comfortably yet the dress looks well-fitted to my small frame. They did a great job! Next time that I order I will mention that my shoulders are slightly narrow, now that I see how one of their sleeveless patterns fits me.
The green color of the dress is slightly darker than I expected but it is very pretty, and the difference could be because of the settings of my phone screen’s brightness level.
The quality seems good and the features of the dress are as described—it has two pockets!
I placed my order on 3/19/25 and received it on 4/7/25, which I consider to be a very reasonable timeframe for a custom-made dress that shipped from India to the USA. I will return for future orders!

6 de abril de 2025
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Thanks for sharing the love, Laura!! Can't wait to for your next custom order with us 🙌🏻

Classificada 5 em 5 estrelas

Custom Cotton with SO many options!

Having the option to pick and choose details to create custom cotton outfits is amazing. Tailoring to an individual's measurements seems like a lost art, and SeamsFriendly is bringing back this important skill and sharing it with those of us who cannot sew. I appreciate all the communication after the ordering process, and I was very pleased with my finished dress that fit me because it was made just for me. I've come back for more!

1 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da SeamsFriendly

Resposta da SeamsFriendly

Thank you for sharing the love 🫶🏻

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais