Vitalplus Opiniões 723

TrustScore: 2.5 em 5

2,4

Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais

Leia as opiniões dos outros

Classificada 1 em 5 estrelas

Probably the lowest tiers of human beings living their miserable life by lying to people. Never ordered or signed anything by them. They never gave info about invoices or anything else. Transfered my... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 1 em 5 estrelas

En sådan otroligt bra scam att jag var tvungen att skapa ett konto på Trustpilot och skriva här. De ringer från hemligt nummer. Hade inte huvudet med mig och råkade för första gången gå med på ett avt... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 1 em 5 estrelas

Jag har en hemsk upplevelse med dem. Vid första samtalet lovade de ett kampanjpris på flera produkter, efter det kunde jag inte avsluta prenumerationen och fick betala för ett år som var tre gånger dy... Ver mais

A empresa respondeu

Classificada 5 em 5 estrelas

Jessica på Vitalplus hjälpte mig på ett väldigt bra sätt med tydlig information och ett vänligt bemötande. Jag kunde byta från D-vitamin till magnesium och även få hjälp med att säga upp min prenumera... Ver mais

A empresa respondeu

Informações sobre a empresa

  1. Loja de vitaminas e suplementos

Informação fornecida por diversas fontes externas

Vitalplus levererar hälsokost av högsta kvalitet. MSC certifierad Omega-3 och D-vitamin i samma paket! Skickas fraktfritt direkt hem till dig.


Informações de contacto

2,4

Mau

TrustScore: 2.5 em 5

723 opiniões

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico de convites para avaliação

Esta empresa não convidou os clientes, pelo que as opiniões podem não ser representativas

Respondeu a 100% das suas opiniões negativas

Geralmente responde dentro de uma semana

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.

Na Trustpilot, as empresas não podem oferecer incentivos ou pagar para esconder opiniões. As opiniões pertencem a cada um dos utilizadores e não à Trustpilot. Saber mais

Classificada 1 em 5 estrelas

Det är ett lurendrejeri

Det är ett lurendrejeri, jag vill avsluta mitt abonnemang hos dom, men, dom har spelat in, mitt samtal med dom. Och det går inte att avsluta, jag ville bara, ha omega 33 en gång, för 59 kr, istället, kommer jag att, ha betalt 2800kr ca . Gå inte på detta lurendrejeri. Jag har polisanmält dom.

27 de novembro de 2024
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej,

Tack för att du delar din upplevelse—vi beklagar verkligen att du känner så här.
Vi har aldrig som avsikt att någon ska känna sig lurad eller bli debiterad för något de inte önskat. Inspelade samtal används enbart för att säkerställa att beställningar görs korrekt och för att kunna gå tillbaka om något blivit otydligt.

Jag har bett om information här på Trustpilot för att kunna se mer kring ditt ärende och se vad som hänt.

Önskar dig en fin dag,
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 4 em 5 estrelas

Operatören

Företaget i sig skiter jag fullständigt i.
Ingen produkt jag hade köpt.
Däremot operatören Thea, var väldigt duktig, informativ och trevlig.

13 de novembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej Oskar,

Tack för din feedback!
Va bra att Thea kunde lämna ett bra avtryck. Det ska jag hälsa henne.

Önskar dig en fin dag,
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 1 em 5 estrelas

Varning!!!

Varning!!!
De luras och säger att man får prova varorna i 20 dagar innan man bestämmer sig. Men varorna kommer inte förrän efter en månad och då sitter man fast i ett svindyrt abonnemang som "inte går att avsluta" förrän det har gått ett år!!!

Fruktansvärt blufföretag!!!

8 de agosto de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej Camilla!
Tack för din feedback och att du delar denna upplevelse.
Varorna ska inte ta en månad tills de kommer fram.
Så detta måste vi verkligen se över.
Jag har bett om information här på Trustpilot för att kunna se kring ditt ärende. Du får jätte gärna kontakta mig på 010 138 55 00 eller via kundservice@vitalplus.se så vi kan reda ut detta på en gång.

Ha en fin dag,
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 1 em 5 estrelas

Blev uppringd och fick höra att jag gått vidare i en tävling för att få ett presentkort från Willys på 1000 kr

Blev uppringd och fick höra att jag gått vidare i en tävling om 1000 kr på Willys. Sen kom det om Omega 3 och D-vitamin. Hon som ringde pratade galet fort och jag hann ej höra allt. Fick betala 99:- för kalaset och trodde det var slut men sen kom en faktura på 267:-. Ringde upp och sa jag ville avbryta omgående men då sa hon att jag tackat ja till att vara med 1 år. Fick en chock och blev jättearg. Har pratat med Konsumentverket som säger att det är olagligt att skriva på något under pågående samtal och att dom ej får ta detta med presentkort osv. Rena rama skitföretaget. Vi får se nu om jag kommer ur det hela. Men AKTA er alla för detta företaget, dom lurar er bara. Det är helt oacceptabelt att man fastnar 1 år. Inte ens en tidningsprenumeration bär sig åt på det viset. Fy säger jag bara!!

2 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej Solveig,

Tack för att du berättar om din upplevelse – jag förstår verkligen att det här kändes stressande och inte som du hade tänkt dig. Det ska självklart inte upplevas som att man blir lurad eller fast i något man inte vill ha.

Jag ser att du har varit i kontakt med min kollega och att ni har fått ordning på detta. Så allt verkar vara löst. Om du har mer frågor eller tankar, tveka inte på att höra av dig till oss igen!

Tack för att du tog dig tid att skriva – vi tar med oss din feedback!

Ha en fin dag!
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 1 em 5 estrelas

Ringde och sa att jag gått vidare i en…

Ringde och sa att jag gått vidare i en tävling från Rusta. Erbjöd mig D-vitaminer med bara en kostnad för frakten på 99 kr. Försökte trycka på mig dessa j'vla tabletter. När hon säger att jag skickar en länk till din mail/sms så sa jag NEJ. Bluff direkt! Jag trycker inte på någon länk. Annars hette hon o bröt på något språk.

5 de novembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej!
Tack för din feedback.
Vi beklagar avtrycket du fått från oss, och att du upplevt att detta skulle vara bluff.

Och för tydlighetens skull: att personen pratade med brytning betyder i sig ingenting – det finns många som jobbar fullt seriöst och har brytning.

Du får gärna skicka informationen jag bad om här på Trustpilot, så kan jag söka mer kring ditt ärende.

Önskar dig en fin dag,
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 1 em 5 estrelas

Am fost pacalit.Mi-au facut abonament…

Am fost pacalit.Mi-au facut abonament desi am sunat la cateva zile dupa ce mi-au trimis vitamina D la un pret de 4 ori mai mare decat la Apoteka. Nu vor sa anuleze abonamentul pe care mi l-au facut fara voia mea.Ii urasc cu toata fiinta mea.Sunt somer si nu-mi permit si vitamine la supra pret. Ma poate ajuta cineva? Ce pot face?
Multumesc!

5 de março de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej!
Tack för ditt omdöme. Jag har översatt detta för att förstå vad det gäller.
De som kan hjälpa dig är vi på kundservice. Jag har bett om information här på Trustpilot för att se över ditt ärende.
Men du är varmt välkommen att kontakta mig på kundservice annars på 010 138 55 00 så ska vi hitta lösningen

Mvh Maria
Vitalplus

_______________

Hej Teodor!
Tack för ett trevligt samtal! Uppskattade det verkligen.
Hoppas allt blev tydligare för dig. annars är du varmt välkommen att kontakta mig igen!
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 1 em 5 estrelas

Bedragare

Bedragare! Säger att man kan säga upp avtalet. Hoppsan!! Där var det bundet till 12 månader.!!!!

28 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej Anne-Marie,
Tack så mycket för att du tar dig tid att lämna feedback.
Vi är verkligen ledsna över att du upplevt situationen som du beskriver, och vi vill självklart hjälpa till att reda ut det.
Jag har bett om mer information via Trustpilot – svara gärna där så kan jag titta närmare på ditt ärende och se över din beställning.

Mvh Maria
Vitalplus

____________________

Stort tack för återkopplingen! Jag har mailat dig!
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 1 em 5 estrelas

Bedrägeri

Bedrägeri, de säger att det är en engångsförsäljning att det inte blir nåt abbonnemang efter, sen skickar de paket efter paket. sen säger de att det är 5 månaders uppsägningstid fy f-n

24 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej,
Tack för att du hör av dig och delar din upplevelse. Vi vill gärna förtydliga att både det digitala avtalet och den inspelade muntliga överenskommelsen skickades till dig vad jag kan se till din e-post.
Där framgår villkoren tydligt, inklusive information om avtalsform och ångerrätten.

Vi beklagar upplevelsen du fått och hjälper dig gärna att gå igenom avtalet igen om du vill. Kontakta oss gärna så ser vi till att reda ut det tillsammans.

Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 5 em 5 estrelas

Jag fick fantastisk hjälp av Jessica i…

Jag fick fantastisk hjälp av Jessica i kundtjänsten 5+ för det fina bemötandet och hejaropen 😊

17 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Vad härligt att höra! Vi blir verkligen glada av att läsa ditt meddelande. Jessica kommer uppskatta dina fina ord – tack för att du tog dig tid att dela med dig! 🙏✨

Classificada 1 em 5 estrelas

Alla deras 5or är fejk

Alla deras 5or är fejk. Ser man tydligt på datumen. Hemskt företag

12 de outubro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej!

Vi vill gärna förklara att våra kundomdömen ofta kommer från olika datum, eftersom de speglar kundernas upplevelser vid olika tillfällen. Beroende på vilka kampanjer eller erbjudanden vi har haft kan omdömena också samlas in vid olika tidpunkter.

Vi förstår att det kan göra det lite svårt att få en heltäckande bild, men varje omdöme är ett värdefullt sätt för oss att lära känna våra kunders upplevelser och bli ännu bättre.

Önskar dig en fin dag,
Mvh Vitalplus Teamet

Classificada 1 em 5 estrelas

LITA INTE PÅ VITALPLUS.

Om jag kunde ge 0 stjärnor så hade jag gjort det.

Det här företaget, deras utskick och betalningshantering har lurat mig på pengar senaste 6 månaderna.

Det första som händer är att någon ringer och i princip pratar omkull mig till att få något gratis, som jag sen ska få utskickat 6 gånger som ska betalas.

Deras upplägg är så att du ska glömma bort att betala så de kan ta ut mer utgifter.

De skickar ut varannan månad och som ska betalas innan leverans.

Detta utnyttjar VitalPlus något fruktansvärt.

Jag har ringt och mejlat flera gånger senare halvåret för att säga upp prenumerationen och har flera gånger fått det bekräftat att nu är det uppsagt men de fortsätter och fortsätter.

De skickar fakturor och utan någon som helst förvarning så skickar de till inkasso.

Vad ni än gör, lita inte på det här företaget.

De är vidriga blodsugare som bara lurar folk på pengar.

6 de janeiro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej Louise,
Tack för din feedback!
Fakturan skickas via Kivra (om du har tjänsten aktiverad) samtidigt som din beställning behandlas. Det fungerar på samma sätt som vid en vanlig beställning online – fakturan skickas vanligtvis ut direkt, medan leveransen följer efter inom några arbetsdagar.

Observera att en av dina leveranser kommer tidigare , och du betalar den leveransen månaden efter.

Man får påminnelse innan det går vidare till Inkasso.
Jag kan kolla upp allt detta du skriver om du återkommer med dina uppgifter här på trust pilot då jag begärt om dessa. Så kan vi reda ut detta.

Hoppas vi kan prata snart och hitta en lösning på detta.
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 5 em 5 estrelas

Fantastiskt bemötande

En supergullig tjej, Jessica, som hjälpte mig när jag satt fast i ett dyrt abonnemang. En fantastisk stjärna med hjärtat på rätt ställe

30 de setembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej Agneta!
Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att du fick så bra hjälp av Jessica – hon är verkligen en stjärna.
Mvh Teamet på Vitalplus

Classificada 1 em 5 estrelas

VARNING – LURAD AV VITAPLUS!

Jag har blivit utsatt för en prenumerationsfälla av företaget Vitaplus. Trots att jag uttryckligen sade NEJ till deras produkter, har de tvingat på mig ett abonnemang på sex månader. Detta är ett skamligt och oseriöst beteende. De vägrar att avsluta min prenumeration, trots att det är uppenbart att jag inte vill ha något med deras produkter att göra.

Vitaplus bedriver ohederliga affärsmetoder och försöker låsa in kunder i dyra och ovälkomna prenumerationer. Jag skriver detta för att varna andra från att bli nästa offer för deras bedrägliga metoder. Håll er BORTA från detta företag!

16 de setembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej!
Tack för din feedback.
Jag pratade med dig angående detta igår, du har ett signerat avtal som gäller enligt lag, samt utöver detta så har du gjort en muntlig överenskommelse med säljaren. Jag har skickat båda till din e-post.

Missar man ångerrätten så är det avtalet som gäller, trots detta har jag gett dig förslag på hur jag kan hjälpa dig vidare.
Vänligen se din epost så ser du båda underlagen.

Önskar dig en fin dag,
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 1 em 5 estrelas

telefonförsäljare ringde från vitalplus…

telefonförsäljare ringde fr vitalplus och påstod att jag hade vunnnit ett presentkort på1000kr hos Rusta.Vitalplus hade ett erbjudande på d-vitaminer för69kr som jag tänkte jag kan testa.beställde en provleverans för två mån. förbrukning.Men det var tydligen ett års prenumeration men jag sa upp den. .Ångerrätten gällde.Kontaktade kundtjänsten angående presenkortet men där sa dom att jag bara hade gått vidare i tävlingen,alltsa inte vunnit nåt. jag minns tydligt att säljaren sa att jag vunnit ett presentkort på 1000kr.Sedan i mitten av samtalet frågade jag en gång till om jag verkligen vunnit.Hon svarade ja.Något presentkort har jag inte sett.

9 de junho de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej!
Tack för din feedback.
Jag börjar med att be om information här på Trustpilot, så jag kan ta reda på vad som skett både från försäljarsidan samt kundtjänst.
Vänligen återkom med informationen så kan jag undersöka vidare.
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 1 em 5 estrelas

Lurar folk

Blev uppringd av en Thea om en tävling som jag gått vidare i på Coca-Cola och då blev man erbjuder att prova på D- vitaminer och jag brukar aldrig svara men jobbade och va lite stressad men man fick prova en månad och sen ångra sig om de inte va någe för en,jag fick tabletterna men provade aldrig utan skickade in Ångerblankett på en gång så de inte skulle gå för länge detta va 5/6 sen i slutet av augusti fick jag tabletter igen och mejla till dom att de va nog någe fel och dom skulle kolla upp fick ej svar sen i september får jag en ny räkning och mejlar igen och blir uppringd och dom har ej fått någe brev måste ha kommit bort i posten (så ta kopia om ni skickar in) nu får jag lov att betala i ett halvår år och då va hon snäll tyckte hon för annars är det ett år som ingen meddela
om.så varning lägg på om ni blir uppringda.så besviken när man blir lurad på detta viset borde förbjuda telefonförsäljare/Helena

10 de setembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej Helena, tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi är verkligen ledsna att höra att du känner dig besviken – det är självklart inte så vi vill att någon kund ska uppleva kontakten med oss.

Vi tar till oss av din feedback och vill gärna reda ut det som blivit fel i ditt ärende. Ibland kan tyvärr post försvinna på vägen, och för att undvika sådana situationer rekommenderar vi alltid att man tar en kopia på ångerblanketten eller kontaktar oss direkt via telefon eller mejl om man är osäker på om vi har mottagit den.
Vi vill också understryka att vi alltid svarar på alla mejl vi får.

Jag har begärt mer information om dina kontakt uppgifter här på Trustpilot för att undersöka vidare detta.

Önskar dig en fin dag,
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 1 em 5 estrelas

Säg upp dig direkt

Nästan alla recension med 5 stjärnor handlar om bemötande. Det är absolut inget fel på bemötandet från företaget, oavsett vad personen som svarat heter.

Problemet är att om du inte säger upp ditt abonnemang, som du med största sannolikhet har blivit påsåld genom ett telefonsamtal, utan att ha fått full inblick i vad su signar upp dig på. DÅ! kommer du att betala ex. 213:- i månaden för vanliga D-vitamin tabletter, som du kunnat betala 20 till 35:- för på Apoteket.

5 de agosto de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej, och tack för att du delar dina tankar.
Vi blir glada att höra att du upplevt vårt bemötande som positivt – det är något vi värderar högt och alltid vill leva upp till.

Vi har många kunder som är väldigt nöjda och som valt att ha sin prenumeration hos oss under lång tid.
Våra produkter produceras enligt läkemedelsstandard, med höga kvalitetskrav och kontroller i varje steg. Det gör att de skiljer sig från enklare alternativ på marknaden och därmed också i pris. Vill du läsa mer om hur vi producerar våra produkter kan du kika här: https://vitalplus.se/produktion/.

Du får gärna kontakta oss på kundservice så kan vi gå igenom din beställning.
Önskar dig en fortsatt fin dag,
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 1 em 5 estrelas

VITALPLUS kan bara räknas som bedragare

Passa er väldigt noga för det här företaget, dom lurar kunder genom att linda in alla idiotiska bindningstider mm i ett utstuderat paket. Den ångerrätten dom bedriver börjar gälla direkt när du beställer produkten, inte som det borde vara från du får hem produkten!!! Sen går det att säga upp produkten också, grejen är att du får 1 års uppsägning om du missar den där ångerrätten på 20 dagar?

IDIOTISKT UPPLÄGG FÖR ATT KUNNA RÄKNAS SOM SERIÖST FÖRETAG...

4 de setembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej Micke!
Tack för din feedback!

Min kollega kommer kontakta dig idag angående detta för att reda ut mer detaljerat.

Ha en fin dag,
Mvh Maria
Vitalplus

Classificada 1 em 5 estrelas

Awful company

Awful company! The salesperson told me that after the 2 months of trial vitamins I would get an offer if I wanted to continue which I never got. When I contacted customer services they just told me that I did not cancel in time and am now stuck with a year’s subscription. They say that you can cancel a subscription at any time but customer service told me I am now bound to them for a year. They sent me a small snippet of the phone conversation and I’m certain that that was the only time the salesperson said anything about a cancellation time. Throughout the conversation she said that I would at a later time get an offer IF I wanted to continue which I did not want. Scam company!!

3 de setembro de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hi!
Thank you for taking the time to share your feedback. We are truly sorry to hear about your experience and understand your frustration. Our goal is always to provide clear information.

We would like to review your case in detail and ensure that we handle it fairly. Please reach out to us at kundservice@vitalplus.se or 010-138 55 00, so Ican investigate further and find the best possible solution for you.

Thank you again for your feedback – it helps us improve.

Kind regards,
Maria

Classificada 1 em 5 estrelas

Bedrägeri

Bedrägeri. Trots upprepade försäkran att jag inte blev uppbunden till framtida köp kom paket som jag ej ville ha. Varning!!! Se till att spela in själv allt som sägs, se till att få allt skriftligt! Men framförallt, nappa inte på deras försäljningsknep. Noll stjärnor och inte en.

19 de maio de 2025
Opinião espontânea
logótipo da Vitalplus

Resposta da Vitalplus

Hej My!
Jag kontaktade dig förut via telefon.
Väntar på återkoppling och hoppas du får ett bra avtryck av oss iallafall.

Önskar dig en fin fredag och helg!
Mvh Maria
Vitalplus

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.

As empresas podem solicitar opiniões enviando convites automáticos. Classificadas como "Verificada", pois se tratam de experiências genuínas.

Saiba mais sobre outros tipos de opiniões.

Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.

Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.

A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.

Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.

Saiba mais