Probably the lowest tiers of human beings living their miserable life by lying to people. Never ordered or signed anything by them. They never gave info about invoices or anything else. Transfered my... Ver mais
A empresa respondeu
Embora não verifiquemos reivindicações específicas uma vez que os autores têm direito a ter a sua opinião, podemos classificar as opiniões como "Verificadas" quando conseguimos confirmar a ocorrência de uma interação com a empresa. Saber mais
Para proteger a integridade da plataforma, todas as opiniões na nossa plataforma (verificadas ou não) são analisadas pelo nosso software automatizado 24 horas por dia, 7 dias por semana. Esta tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdos que violam as nossas diretrizes, incluindo opiniões que não se baseiam numa experiência real. É possível que não consigamos dar conta de tudo, pelo que poderá sinalizar alguma coisa que ache que nos possa ter escapado. Saber mais
Probably the lowest tiers of human beings living their miserable life by lying to people. Never ordered or signed anything by them. They never gave info about invoices or anything else. Transfered my... Ver mais
A empresa respondeu
En sådan otroligt bra scam att jag var tvungen att skapa ett konto på Trustpilot och skriva här. De ringer från hemligt nummer. Hade inte huvudet med mig och råkade för första gången gå med på ett avt... Ver mais
A empresa respondeu
Jag har en hemsk upplevelse med dem. Vid första samtalet lovade de ett kampanjpris på flera produkter, efter det kunde jag inte avsluta prenumerationen och fick betala för ett år som var tre gånger dy... Ver mais
A empresa respondeu
Jessica på Vitalplus hjälpte mig på ett väldigt bra sätt med tydlig information och ett vänligt bemötande. Jag kunde byta från D-vitamin till magnesium och även få hjälp med att säga upp min prenumera... Ver mais
A empresa respondeu
Vitalplus levererar hälsokost av högsta kvalitet. MSC certifierad Omega-3 och D-vitamin i samma paket! Skickas fraktfritt direkt hem till dig.
Suécia
Sem histórico de convites para avaliação
Esta empresa não convidou os clientes, pelo que as opiniões podem não ser representativas
Respondeu a 100% das suas opiniões negativas
Geralmente responde dentro de uma semana
Como esta empresa usa o Trustpilot
Veja como as respetivas opiniões e classificações são obtidas, classificadas e moderadas.
Varning! Utlovar en "gåva" för utvärdering. Blir ett abonnemang på drygt 3500!!!

Resposta da Vitalplus
bedrövligt dåligt och oerhört lång uppsägningstid, fakturor som kommer bort, obefintlig kundservice. Hör ni ordet Vitalplus så lägg på luren för de ger sig inte heller. Håller er undan dem så långt bort som bara möjligt, rena bluffföretaget

Resposta da Vitalplus
Blev lovad att alla papper om uppsägning osv skulle komma med vid första leveransen! Där skulle det stå precis hur jag sa upp det inom 20 dagar efterleverans.
Räkningen kom men ingen leverans.
Har alltså utan att fått varor eller någon info om hur jag ska säga upp det som var lovat.
Ringer kundtjänst som säger att det är försent att ångra sig för 20 dagar har gått.
Jag hävdar att ångerrätten då kliver in på 14 dagar efter att jag tagit emot varan.
Vilket inte hänt för varan har ju inte kommit.
Då ska dom kontakta postnord och se vad som kan ha hänt ä, men jag har ju inte fått varan och det varmeningen att jag skulle kunna testa varan i 20 dagar innan jag bestämde mig.
Otrevliga i kundtjänst som ifrågasatte varför jag inte själv hört av mig under 20 dagar. Svarar att vi varit på semester så har knappast tänkt på vitaminer och beställning då, men att jag blivit påmind nör räkningen kom.
Tänker inte ge mig. Jag har inte fått mina varor och även om dom nu skulle skickas på nytt så har jag 14 dagars ångerrätt när varorna kommit!!!
Har dessutom gjort en anmälan mot dom idag vilket jag hoppas andra gör.

Resposta da Vitalplus
Ren lurendrejeri blev uppringd för att jag vunnit någon tävling blev sedan påprackad detta för en test trodde jag. Men när tabletterna fortsatte komma så kontaktade jag företaget som anser att jag bundit upp mig på lång tid och detta går tydligen inte att ta tillbaka enligt dessa vad jag än gör.

Resposta da Vitalplus
Varning för detta företag! Vilseledande telefonsamtal där kunder luras i att de vunnit en tävling för att sedan luras i att signera ett avtal och därefter bli fast!!!

Resposta da Vitalplus
Jag pratade med Jessica, så trevlig och glad tjej!
Topp ⭐️

Resposta da Vitalplus
Jessica var mycket hjälpsam och svarade snabbt på min mejl

Resposta da Vitalplus
Bare Useriøs Søppel. Jeg får ikke svar på henvendelse direkte på epost) Jeg har bare ett enkelt spørsmål, det er om oppsigelse av abbonnementet er tatt til følge, og om firmaet kan bekrefte oppsigelsen. Alt er betalt via Riverty Norge.Krever bare en bekreftelse, slik at jeg ikke risikerer noen overraskelse senere

Resposta da Vitalplus
Blev uppringd och ofrivilligt indragen i ett abonnemang på omega 3, som jag TYDLIGT tackade NEJ till!!!
VAD ÄR DETTA FÖR FÖRSÄLJARE som uppenbart begår BEDRÄGERI!
Jag har tydligt tackat nej! Ändå får Jag ett sms om att jag påbörjat ett abonnemang!!! Fyyy faan vilket bedrägeri! VARNING!!!

Resposta da Vitalplus
Jag vill dela med mig av min erfarenhet av företaget Vitalplus. Jag deltog i en tävling på Instagram där jag fick besked om att jag hade vunnit något, men istället blev jag indragen i ett abonnemang på kosttillskott utan att jag riktigt förstod vad jag godkände.
Jag blev uppringd när jag var trött och gravid, och trots att jag sa att jag inte förstod vad samtalet handlade om, pressades jag till att signera ett avtal. När varorna väl kom visade det sig vara en 12-månaders prenumeration på D-vitamin som jag inte ville ha eller behövde.
Företaget vägrar avsluta abonnemanget och fortsätta fakturera mig, trots att jag bestridit avtalet och anmält ärendet till Konsumentverket och ARN.
Jag vill varna andra att vara försiktiga och noga läsa villkoren innan ni tackar ja till erbjudanden från Vitalplus. Det finns många som haft liknande problem med dem.

Resposta da Vitalplus
Ett mycket trevligt bemötande, lämmnade klara besked och väldigt service inriktad.
Jag blev glad av att tala med kvinnan, det är inte varje dag det sker, det var oväntat men som sagt det räddade min dag,

Resposta da Vitalplus
Fuskar firman. Handla aldrig där.
Jag har blivit kontaktad av firman på telefon och vi avtalat jag ska testa et produkt.
Det var mycket viktigt jag signerade et kontrakt. Jag måste avsluta abonnemanget senast 20 dagar efter om jag inte vill ha mer.
Jag ska nu betala 1. Paket för dom skickar något. Jag får et mail som skickar 8 dagar senare.
Jag har nu 8 dager till att motta och testa.
Efter 9-10 dagar har jag inte mottagit något og nu är datum för att avsluta abonnemanget överskridit.
Jag hittar mailet om leverans, skriver jag vill avsluta då jag inte har mottagit något. Tyvärr. Det kommer från en noreply postlåda. 3 dagar senare får jag paketet.
10 dagar senare (33 dagar efter signering) får jeg meddelande att jag nu ska betala näste leverans. Jag skriver tillbaka (nu har de en kundservice adress) att jag inte önskar fortsätta.
De svarar at nu är de 30 dagar slut och jag måske fortsätta jämför kontrakten.
Det firman är helt klar över vad de gör. Därför är det så viktigt för dom att kontrakten signeras för du får något. Det är klart fusk.
Dato for oplevelse: 09. juli 2025
Hittade på KO hemsida
Konsumentombudsmannen, KO, tar nu företaget Tradecom Scandinavia AB till domstol. Företaget har sålt kosttillskott under varumärket Vitalplus på telefon.
Företaget har tidigare varit föremål för Konsumentverkets granskning och redan 2021 krävde KO att företaget måste rätta till sina försäljningsmetoder. Företaget har bland annat låtit bli att berätta att de säljer ett abonnemang på kosttillskott. I stället har de påstått att konsumenterna får gratis prova på-paket, och att de bara behöver betala portokostnaden. Det är först när konsumenterna fått fakturor på flera hundra kronor i månaden som de upptäckt att det inte var gratis.
Anmälningarna mot företagets har fortsatt att komma in till myndigheten. De visar att företaget bryter mot KO:s beslut. Därför kräver nu KO att domstolen dömer företaget att betala vitet på en halv miljon kronor. Eftersom företaget har ignorerat KO:s beslut vill myndigheten nu att domstolen höjer det nya vitesbeloppet till en miljon kronor.
Ett vite är framåtsyftande och kan dömas ut om ett företag bryter mot en dom eller ett beslut från KO framöver.

Resposta da Vitalplus
Vänlig kundtjänst, Thea på kundtjänst va mycket bemötande och förståelig

Resposta da Vitalplus
Jag hade turen att få kontakt med Jessica (,minns ej efternamn). Hon var väldigt trevlig vid min önskan om uppsägning av prenumeration.

Resposta da Vitalplus
Utifrån min erfarenhet av detta företag vill jag varna för rent lurendrejeri! Köp INGENTING därifrån. Jag blev uppringd av företaget för att jag deltog i en tävling att vinna en husbil. Säljaren ringde för att berätta att jag gått vidare i tävlingen. Jag erbjöds en gratis provomgång och behövde skriva på ett godkännande för detta som kom med SMS. Säljaren väntade i luren medan jag undertecknade. När jag fick meddelande om att en ny leverans skulle skickas ringde jag direkt till företaget för att avbryta detta. Jag fick då veta att jag var bunden i ett abonnemang på ett helt år. Utan minsta möjlighet att avbryta. Jag protesterade och la fram fakta, men personen jag pratade med sa att han inte kunde göra något annat än möjligtvis byta ut D-vitamin till magnesium, vilket skulle sänka månadskostnaden något. Jag känner mig grundligt lurad. Läser på nätet att företaget anmälts många gånger för sina bluff-metoder, och blivit erlagda med vite. Ändå fortsätter verksamheten med nya offer.
Dessutom är doserna i tabletterna, både D-vitamin och magnesium, otroligt låg.

Resposta da Vitalplus
Oerhört trevligt kundbemötande är väldigt nöjd

Resposta da Vitalplus
mycket gott bemötande och fantastisk trevlig röst. Jessika hjälpte mig på bästa sätt och gav mig ett stort förtroende till att er support är av topp kvalitet. Mvh Rasmus !

Resposta da Vitalplus
De lurade mig att signa på ett avtal elektroniskt där de sa att jag skulle få D-vitamin gratis en månad. Som tur var hittade jag ångerrättsblankett och har nu skickat in den. Mycket dåligt upplägg av försäljning. UNDVIK DETTA FÖRETAG!

Resposta da Vitalplus
Qualquer pessoa pode escrever uma opinião na Trustpilot. As pessoas que escrevem opiniões têm direito a editá-las ou eliminá-las a qualquer momento. Estas opiniões serão exibidas enquanto uma conta estiver activa.
As empresas podem solicitar opiniões enviando convites automáticos. Classificadas como "Verificada", pois se tratam de experiências genuínas.
Saiba mais sobre outros tipos de opiniões.
Contamos com uma equipa especializada e tecnologia inteligente para proteger a nossa plataforma. Descubra como combatemos opiniões falsas.
Leia mais sobre como processamos as opiniões na Trustpilot.
Aqui estão 8 dicas para escrever óptimas avaliações.
A verificação pode ajudar a garantir que são pessoas reais a escrever as opiniões que lê no Trustpilot.
Oferecer incentivos em troca de opiniões ou solicitá-las selectivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra as nossas directrizes.